Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis som satan min gamla vän från Rubi-Ka
Snygga bilder. Jag tycker själv att det är svårt att undvika att få med reflexer. I en bil en mulen dag eller i ett rum utan direktljus blir det lite lättare. Det blir ett häftigt djup i bilden om alla nivåer syns tydligt. Det är sen sak och se det med ögan, men att överföra det till en bild är inte helt enkelt.känns som om sub ökat här i tråden, vilket är riktigt kul då jag är satans nöjd med min
Så nu har jag knäppt några bilder.
Vad säger ni? Jo, de klart de är lite fixade, men ändå
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis som satan min gamla vän från Rubi-Ka![]()
Tycker att reflektionerna är coola, blir lite liv i klockanSnygga bilder. Jag tycker själv att det är svårt att undvika att få med reflexer. I en bil en mulen dag eller i ett rum utan direktljus blir det lite lättare. Det blir ett häftigt djup i bilden om alla nivåer syns tydligt. Det är sen sak och se det med ögan, men att överföra det till en bild är inte helt enkelt.
Det är kul att varva lite. Det jag menar är att man tappar lite av djupet med reflexen, ibland men inte alltid. Jag har ibland lyckats att få fram det, men det är inte helt enkelt, inte för mig iaf. Det är ju ett visuellt djup i den klockan, inte bara räknat i WRTycker att reflektionerna är coola, blir lite liv i klockan
Det har du rätt i, ibland är det coolt med, ibland utan och djupet i klockan framhävs mer utan reflektion.Det är kul att varva lite. Det jag menar är att man tappar lite av djupet med reflexen, ibland men inte alltid. Jag har ibland lyckats att få fram det, men det är inte helt enkelt, inte för mig iaf. Det är ju ett visuellt djup i den klockan, inte bara räknat i WR.
Hur hade man reagerat om den släpptes i 44...?
![]()
372 är alltid 372. Inget kommer konkurrera ut denSom ny ägare till en 372 så är man ju numera lite kluven till det![]()
Grym klocka, gryma bilder.känns som om sub ökat här i tråden, vilket är riktigt kul då jag är satans nöjd med min
Så nu har jag knäppt några bilder.
Vad säger ni? Jo, de klart de är lite fixade, men ändå
![]()
![]()
![]()
![]()
TackarGrym klocka, gryma bilder.
Det är ju både svinsnyggt och kalasskönt!Tränar på gummit, får inte riktigt till det men tavlan och visarna blir grymma till svarta gummit iaf.
![]()
Får köra en heldag i morgon och kanske får gummit sitta på när jag ska ner till Sverigesbaksidan torsdag fredag för en räkmacka eller tvåDet är ju både svinsnyggt och kalasskönt!
Hur hade man reagerat om den släpptes i 44...?
![]()
Jag saknar minEn sak är säker, Panerai hade i sånt fall aldrig släppt en exakt kopia av 372an i 44mm. Det hade varit avvikelser (i.e platt glas, 3/8 days på urtavlan osv osv).
372 är ren perfektion.
Jag saknar min
![]()
Ah, det är det du håller på med.Jag med! Lyckas jag inte ro i hamn en fiddy så kommer den tillbaka in omedelbart!
Vi höjer endast ett ögonbryn. Eller menade du att vi helst inte dekapiterar vårt kapital?Hoppas man inte blir helt halshuggen för detta. Men om det är någon som sitter inne på en Radiomir (alt. Luminor 40-42mm) med sandwich-dial som är intresserad av ett byte mot en Rolex (41mm) så släng iväg ett PM![]()
Haha nej du men du bjöd på ett gott skrattHoppas man inte blir helt halshuggen för detta. Men om det är någon som sitter inne på en Radiomir (alt. Luminor 40-42mm) med sandwich-dial som är intresserad av ett byte mot en Rolex (41mm) så släng iväg ett PM![]()
Nä det tycker jag är ett ytterst litet problem.Funderar på en sak.
Ni som har manuella pannor utan subdial. (Är själv lite intresserad av en sån). ... Finns det risk att man går runt och är osäker på om klockan går ?
På min nuvarande, automatiska, ser jag ju snabbt att sekunderna rör sig och så i och med subdial.
Instämmer. Sen, lite beroende på hur man är som person, så har man ändå stenkoll på vad klockan är samt när man vred upp den senast.Nä det tycker jag är ett ytterst litet problem.