• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

God morgon ristis! #nofilters
0E1B60B4-C20C-43E4-92DF-9C554F06A499.jpeg
Fan ta Panerai att de skrotade dot-dial!
Den där klockan har seglat upp som en av mina favorit-pannor...

Funderar på en sak.

Ni som har manuella pannor utan subdial. (Är själv lite intresserad av en sån). ... Finns det risk att man går runt och är osäker på om klockan går ?

På min nuvarande, automatiska, ser jag ju snabbt att sekunderna rör sig och så i och med subdial.
Jag tycker livet och inställningen blir lugnare utan subsekund så avsaknaden är en tillgång.

Hej har inte postat i denna tråd tidigare men snokat runt en hel del. Har under 1 1/2 års tid ägt en pam 560 och kommit till insikt att denna klockan är den som ligger mig varmast om hjärtat. Den får vara på nästan hela tiden och alla andra klockor har på något vis blivit mer eller mindre betydelselösa. Därför har tankarna gått att införskaffa mig ännu en panna och jag har fastnat för en pam 524. Nu till min fråga är det någon som har eller äger en som skulle tänka sig att posta en bild och skriva något om hur klockan upplevs.

Hej har inte postat i denna tråd tidigare men snokat runt en hel del. Har under 1 1/2 års tid ägt en pam 560 och kommit till insikt att denna klockan är den som ligger mig varmast om hjärtat. Den får vara på nästan hela tiden och alla andra klockor har på något vis blivit mer eller mindre betydelselösa. Därför har tankarna gått att införskaffa mig ännu en panna och jag har fastnat för en pam 524. Nu till min fråga är det någon som har eller äger en som skulle tänka sig att posta en bild och skriva något om hur klockan upplevs.
Jag har varken ägt eller äger en, men den var ju fin. Jag undrar om den är tjock med det där urverket i sig. Gissningsvis.

Är du säker på att du inte är jag ;)? Har även jag en PAM560 och har funderat på just en PAM524 (eller en PAM657). Jag tror att @danne10 i varje fall har haft en.

Hej och välkommen, här hittade jag en bra artikel om 560 med ett passande namn i sammanhanget, a week on the wrist.
https://www.hodinkee.com/articles/t...cciaio-with-the-in-house-8-day-caliber-p-5000

Senast ändrad:
Kul, varför har just du fastnat för modellen? Själv tycker jag det är fränt med konograf samtidigt som man behåller den designen som gör en panerai
Den tickar i ganska många boxar för min del. Jag har ju en basepanna och vill ha något som inte är alltför likt om jag ska skaffa en till. Jag har aldrig gillat subdials speciellt mycket. På en 524 får du en kronograf utan subdials plus subsekund och datum. Sedan gör ju minutmarkeringarna att den sticker ut lite jämfört med andra pannor.

Jag är riktigt nöjd med trion just nu (111,911,382) och kommer inte kunna köpa något på ett bra tag.. men det är nästan bara roligt, så får man sukta lite. så himla mycket kul man är nyfiken på att prova... här är några

preAkao.jpg

6441524c_xxl.jpg
panerai-pam00574-image-62129-921534.jpg
Panerai_Luminor_Submersible_1950_BMG-Tech_PAM00692_1_of_2_1024x1024.jpeg
pam00662-92.png
Panerai-pam127-a-e1493042594870.jpg
(@MickeG just DO it :rolleyes:)

Panerai-gear-patrol-4-1940x1300.jpg
pam00009-8a.jpg
14Z086-W_08.jpg

Paneristi_21.jpg
I wish :bag:.. men ge mig en remake av denna i 42mm, med kuperat glas... Mums

Senast ändrad:
Jag är riktigt nöjd med trion just nu (111,911,382) och kommer inte kunna köpa något på ett bra tag.. men det är nästan bara roligt, så får man sukta lite. så himla mycket kul man är nyfiken på att prova... här är några

preAkao.jpg

6441524c_xxl.jpg
panerai-pam00574-image-62129-921534.jpg
Panerai_Luminor_Submersible_1950_BMG-Tech_PAM00692_1_of_2_1024x1024.jpeg
pam00662-92.png
Panerai-pam127-a-e1493042594870.jpg
(@MickeG just DO it :rolleyes:)

Panerai-gear-patrol-4-1940x1300.jpg
pam00009-8a.jpg
14Z086-W_08.jpg

Paneristi_21.jpg
( I wish :bag: )
Efter Jose Perezstroikas senaste kavalkad vill jag inte peta på en vintage Panerai ens med en stavhoppsstav. Men BMG:n kan ju få komma snart.

Inte det lättaste att hitta en i schysst skick/pris i krokarna.. vi får hoppas att stjärnorna hamnar i linje

I wish :bag:.. men ge mig en remake av denna i 42mm, med kuperat glas... Mums

Den svarta base 3:e nedifrån, vad har den för ref? :)

Tillbaka
Topp