Fan ta Panerai att de skrotade dot-dial!God morgon ristis! #nofilters
![]()
Den där klockan har seglat upp som en av mina favorit-pannor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan ta Panerai att de skrotade dot-dial!God morgon ristis! #nofilters
![]()
Jag tycker livet och inställningen blir lugnare utan subsekund så avsaknaden är en tillgång.Funderar på en sak.
Ni som har manuella pannor utan subdial. (Är själv lite intresserad av en sån). ... Finns det risk att man går runt och är osäker på om klockan går ?
På min nuvarande, automatiska, ser jag ju snabbt att sekunderna rör sig och så i och med subdial.
Nu blev jag osäker på om min definition på en dot-dail håller.Fan ta Panerai att de skrotade dot-dial!
Den där klockan har seglat upp som en av mina favorit-pannor...
Jo det har den, men den är värd upprepning.Vet inte om denna bild vart uppe tidigare! Men COOL!![]()
Jag har varken ägt eller äger en, men den var ju fin. Jag undrar om den är tjock med det där urverket i sig. Gissningsvis.Hej har inte postat i denna tråd tidigare men snokat runt en hel del. Har under 1 1/2 års tid ägt en pam 560 och kommit till insikt att denna klockan är den som ligger mig varmast om hjärtat. Den får vara på nästan hela tiden och alla andra klockor har på något vis blivit mer eller mindre betydelselösa. Därför har tankarna gått att införskaffa mig ännu en panna och jag har fastnat för en pam 524. Nu till min fråga är det någon som har eller äger en som skulle tänka sig att posta en bild och skriva något om hur klockan upplevs.
Just en av anledningarna till att jag skulle vilja höra med någon som klämt på enJag har varken ägt eller äger en, men den var ju fin. Jag undrar om den är tjock med det där urverket i sig. Gissningsvis.
Är du säker på att du inte är jagHej har inte postat i denna tråd tidigare men snokat runt en hel del. Har under 1 1/2 års tid ägt en pam 560 och kommit till insikt att denna klockan är den som ligger mig varmast om hjärtat. Den får vara på nästan hela tiden och alla andra klockor har på något vis blivit mer eller mindre betydelselösa. Därför har tankarna gått att införskaffa mig ännu en panna och jag har fastnat för en pam 524. Nu till min fråga är det någon som har eller äger en som skulle tänka sig att posta en bild och skriva något om hur klockan upplevs.
Hej och välkommen, här hittade jag en bra artikel om 560 med ett passande namn i sammanhanget, a week on the wrist.Hej har inte postat i denna tråd tidigare men snokat runt en hel del. Har under 1 1/2 års tid ägt en pam 560 och kommit till insikt att denna klockan är den som ligger mig varmast om hjärtat. Den får vara på nästan hela tiden och alla andra klockor har på något vis blivit mer eller mindre betydelselösa. Därför har tankarna gått att införskaffa mig ännu en panna och jag har fastnat för en pam 524. Nu till min fråga är det någon som har eller äger en som skulle tänka sig att posta en bild och skriva något om hur klockan upplevs.
Kul, varför har just du fastnat för modellen? Själv tycker jag det är fränt med konograf samtidigt som man behåller den designen som gör en paneraiÄr du säker på att du inte är jag? Har även jag en PAM560 och har funderat på just en PAM524 (eller en PAM657). Jag tror att @danne10 i varje fall har haft en.
Den tickar i ganska många boxar för min del. Jag har ju en basepanna och vill ha något som inte är alltför likt om jag ska skaffa en till. Jag har aldrig gillat subdials speciellt mycket. På en 524 får du en kronograf utan subdials plus subsekund och datum. Sedan gör ju minutmarkeringarna att den sticker ut lite jämfört med andra pannor.Kul, varför har just du fastnat för modellen? Själv tycker jag det är fränt med konograf samtidigt som man behåller den designen som gör en panerai
Har dom ingen mobiltelefon... ha haNär man noggrant inspekterar och fotograferar sin klocka och kollegan frågar vad klockan är.. och man måste titta igen då man inte har någon aning
![]()
Den sitter som en smäck på gummi. Det är bara så.
Efter Jose Perezstroikas senaste kavalkad vill jag inte peta på en vintage Panerai ens med en stavhoppsstav. Men BMG:n kan ju få komma snart.Jag är riktigt nöjd med trion just nu (111,911,382) och kommer inte kunna köpa något på ett bra tag.. men det är nästan bara roligt, så får man sukta lite. så himla mycket kul man är nyfiken på att prova... här är några
![]()
![]()
![]()
![]()
(@MickeG just DO it![]()
)
![]()
![]()
![]()
( I wish![]()
)
Haha, har till att börja med inte ens pengarna för att peta på vintageEfter Jose Perezstroikas senaste kavalkad vill jag inte peta på en vintage Panerai ens med en stavhoppsstav. Men BMG:n kan ju få komma snart.
Jag är riktigt nöjd med trion just nu (111,911,382) och kommer inte kunna köpa något på ett bra tag.. men det är nästan bara roligt, så får man sukta lite. så himla mycket kul man är nyfiken på att prova... här är några
Jag är riktigt nöjd med trion just nu (111,911,382) och kommer inte kunna köpa något på ett bra tag.. men det är nästan bara roligt, så får man sukta lite. så himla mycket kul man är nyfiken på att prova... här är några
I wish.. men ge mig en remake av denna i 42mm, med kuperat glas... Mums
009Den svarta base 3:e nedifrån, vad har den för ref?![]()
Tack! Mellan 90k och 240k på Chrono24, vet inte hur jag ska tolka prisnivån hehe