• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, kommer banka i den direkt. Men safiren kanske är mycket tyngre?

Absolut inget att oroa sig för. Jag var också nojig i början, men polywatch återställer plexit som till nytt om man vill det.
För den sanna vintagekänslan ska man gå på plexi, vill man ha den modernare varianten så är safir alternativet (som även är aningen tyngre).
Oavsett val är bägge grymma.

Vår EMEA president har köpt en till panna. Blev en 663, fan vad bra den är. Riktigt glad blev han när jag kommenterade den :) Han har varit ett fan av Panerai sen 2004, långt före min tid.

Vita texten på tavlan :heart:

IMG_20180524_154328.jpg
IMG_20180524_154311.jpg

Vart/vem/när/hur? Details pls :)

Håller med dig. Skulle aldrig punga ut över 200k för något jag inte är 100% säker på..

Nej det är för risky. Det går ju att hitta en kosher, fast då krävs det en otrolig effort vilket jag inte orkar med. Vidare är marknaden ganska obefintlig om man nu mot all förmodan ev. behöva sälja den. Tack men nej tack

Absolut inget att oroa sig för. Jag var också nojig i början, men polywatch återställer plexit som till nytt om man vill det.
För den sanna vintagekänslan ska man gå på plexi, vill man ha den modernare varianten så är safir alternativet (som även är aningen tyngre).
All right, kanske ska överväga det :)
Ligger ju en ute för typ 49 som verkar kall, är det något jag missar?

Aha då hänger jag med, kul! Hade han en till?
Japp, han hade två till, men han hade inte referenserna i huvudet. En sub på länk (kanske hoffas?) och en gammal 005 som han köpte för att han ville ha något som var så likt en slytech som möjligt.

Han gillade iaf 663an bäst av de tre och han sa att han är sugen på fjärde.

Japp, han hade två till, men han hade inte referenserna i huvudet. En sub på länk (kanske hoffas?) och en gammal 005 som han köpte för att han ville ha något som var så likt en slytech som möjligt.

Riktigt nice! Med dig vid sin sida lär det inte dröja länge innan du navigerar honom in rätt på sin fjärde

En annan nackdel med pleximodellen är att den kommer med trista band, så jag skulle oavsett komplettera med asso och ponte veccio.

Tror inte det var min, den ska ha levt i Danmark innan den fick flytta norr ut.

Kort spörsmål .... jag kan inte längre skruva in pin barsen mellan luggarna (kanske går efter 900 försök) - vad kan det vara? Provade med nya bars, samma problem. Kan caset vara förlorat? Kan det "bara" vara ngt mindre i hålet?

Kort spörsmål .... jag kan inte längre skruva in pin barsen mellan luggarna (kanske går efter 900 försök) - vad kan det vara? Provade med nya bars, samma problem. Kan caset vara förlorat? Kan det "bara" vara ngt mindre i hålet?
Det där är rakt av något som skulle få mig att lämna in klockan till AD.

Testa med tandpetare i hålet - kan vara nåt som fastnat. Fota gärna

Kör igenom en gängtapp:D

Eller nej. Gör inte det

Nu är jag panna lös men tycker oem är överlägset andra band. Finns inget finare än ett mörkt Ponte vecchio
Nu kommer du trigga igång många här inne :bag:

Skämt åsido, jag älskar också OEM assot. Det är asbra. Men det kostar ju också lite mer... För nästan 2500 kronor kan du få sjukt bra AM straps..

Är det någon som vet om 512:an funkar med vilka 22mm armband som helst eller om det måste vara lite större hål för bandstiftet? Dvs. om bandstiften är feta as som för luminor mfl, eller om det är helt vanliga? Är sugen på lite ombyte :)

Tillbaka
Topp