• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TomasBStockholm Vilken klippa du är som kliver in åter med goda råd samt inte minst nyttig information, lyckligtvis har jag genom åtskilliga inköp genom åren hos just Nymans Ur lyckats mången tillfällen få en relativt trevlig stammisrabatt på dinkor härifrån... Men även själva listpriset tycker inte är alltför blodig när man tänker på kvaliteten av just denna fantastiska klocka!
Fast det är klart att jag tackar ju inte nej till en eventuell rabatt, ska knalla ner till City&se hur mkt jag kan förhandla till mig...Blir till att beställa hem ett par straps då också, har du ngn favoritleverantör du personligen kan rekommendera?
Vid tillfälle kanske jag kan återgälda din hjälp med ev rabatt hos dom kontakterna jag byggt upp genom åren- troligtvis inte samma priser jag själv lyckats hota till mig...Men, tämligen säkert 10% iallafall vilket alltid kan anses vara en bonus!
Önskar dig& er alla en angenäm fredagskväll samt löningshelg/Mvh

TomasBStockholm Vilken klippa du är som kliver in åter med goda råd samt inte minst nyttig information, lyckligtvis har jag genom åtskilliga inköp genom åren hos just Nymans Ur lyckats mången tillfällen få en relativt trevlig stammisrabatt på dinkor härifrån... Men även själva listpriset tycker inte är alltför blodig när man tänker på kvaliteten av just denna fantastiska klocka!
Fast det är klart att jag tackar ju inte nej till en eventuell rabatt, ska knalla ner till City&se hur mkt jag kan förhandla till mig...Blir till att beställa hem ett par straps då också, har du ngn favoritleverantör du personligen kan rekommendera?
Vid tillfälle kanske jag kan återgälda din hjälp med ev rabatt hos dom kontakterna jag byggt upp genom åren- troligtvis inte samma priser jag själv lyckats hota till mig...Men, tämligen säkert 10% iallafall vilket alltid kan anses vara en bonus!
Önskar dig& er alla en angenäm fredagskväll samt löningshelg/Mvh

Haha, tack!
Jag har köpt straps från bland annat Di stefano/Simona straps: http://www.distefanostraps.com/categoriab.asp?idcategoriab=1 och tycker dem håller mycket hög kvalité. Jag har också köpt av HKT tan (Aaron Tan), han är lite nyckfull men mycket hög kvalité i armbanden. Surrar ibland på fejjan så jag har rätt god relation med honom. Däremot vet jag folk som fått vänta rätt länge på armband från honom.

Här har du listor på privatpersoner som gör armband, och professionella: (Paneristi.com)

http://www.network54.com/Forum/353393

(Kan själv dyka ner där nån timme och hitta alldeles för många armband för mitt eget bästa).

Tack igen för din hjälp,anar på förhand att det lär bli ett par timmars väl anpassade knåpande med att välja ut 4-5 straps som skall komplettera dom befintliga som ingår i boxen-vilken storlek är det som passar PAM 422??
Att hantverkare såsom du beskriver att Aaron Tan är tidvis torde vara ngt man ibland bör räkna med att folk kan agera,genier som ibland inte alltid besitter en total social kompetens som man kunde kanske önska fanns men tycker ändå att kvaliteten är ändock avgörande &troligtvis värt att vänta på!!
Längtar innerligen att prova den på riktigt imorgon,hoppas verkligen att den inte är slutsåld men då passar jag självfallet på att prova dylika modeller som istället finnes kvar! Stort tack återigen!!! Mvh⌚

Fin, grattis! :)
24mm är det som gäller. Olika längder är det, snacka med någon av läder-gudarna så fixar de nog ett i din storlek.
Fick hem min PAM 312 i tisdags. Är helt såld tack vare er Paneraitråd samt Masterkillers fantastiska Panerai-guide. En fråga: är det 22mm jag ska ha på banden och finns det olika längder på dom? Tänkte pröva en beställning från mickeJ. Är det nån som har ett bra tips?
/John

Snygg klocka! Grattis och välkommen till klubben! Är också en ganska ny Panaristi!
Du hade inte fått fel band, Micke hade tillverkat en 24 mm bred rem till dig I alla fall!
Längden beror ju på hur grov underarm du har.

Ansluter mig till Panerai-tråden:)
PAM000 på ammo från MJ
image.jpg

Tack igen för din hjälp,anar på förhand att det lär bli ett par timmars väl anpassade knåpande med att välja ut 4-5 straps som skall komplettera dom befintliga som ingår i boxen-vilken storlek är det som passar PAM 422??
Att hantverkare såsom du beskriver att Aaron Tan är tidvis torde vara ngt man ibland bör räkna med att folk kan agera,genier som ibland inte alltid besitter en total social kompetens som man kunde kanske önska fanns men tycker ändå att kvaliteten är ändock avgörande &troligtvis värt att vänta på!!
Längtar innerligen att prova den på riktigt imorgon,hoppas verkligen att den inte är slutsåld men då passar jag självfallet på att prova dylika modeller som istället finnes kvar! Stort tack återigen!!! Mvh⌚
Tjena
jag har en 422:a det är 26mm band du skall ha! Kan vara så att 27mm kan passa om de är tillräckligt mjuka
Tyvärr så är min på lagning då det varit ett problem med urverket(kan vara så att det är hela urverksserien). Får se när jag får tillbaka den, väntar med spänning.

/M

Beklagar att du haft konstigheter med urverket, hoppas innerligen att detta inte är ngt som är ett återkommande problem just med denna modell men det känns spontant väldans märkligt om så vore fallet...Tack också så väldeligen för infon, känns nästan lite busigt att redan innan jag köpt klockan att titta på&även införskaffa flertalet straps- men då jag VET att denna PAM 422 kommer inhandlas inom de närmaste veckorna...Innan dess är dags att ta hand om ett par patienter till innan det är officiellt helg& även lite ledigt för kvalitetstid på hemmaplan!
Trevlig helg på er alla Panerai-fantaster....

Är fortfarande på jakt efter bästa stället att beställa OEM-straps. Men har inte hittat nåt som är bättre än nåt annat. Hur är det om man beställer från AD, finns det någon katalog online? Eller i fysiskt format som man kan beställa hem? Så man ser utbudet man har att välja på.

Är fortfarande på jakt efter bästa stället att beställa OEM-straps. Men har inte hittat nåt som är bättre än nåt annat. Hur är det om man beställer från AD, finns det någon katalog online? Eller i fysiskt format som man kan beställa hem? Så man ser utbudet man har att välja på.

Panerai.com
Du kan se vilka band som passar till vilka modeller.

Brukar den faktiska gångreserven vara längre än den som står specificerad i manualen? Min ska vara 52h och går nu, sen 20:00, officiellt på övertid:D

Gå in på Panerai.com där har du alla OEM band som finns. sök på just den modell du har
Är det en lim ed PAM587?:)
...........................................................................................................................................................................................................................
#stomatologen

Pam587 är en (SE) Special Edition säljs endast i en begränsad upplaga via AD och Panerais egna butiker vid ett tillfälle (år)
typ PAM127, PAM587.
(LE) Limited Edition är klockor sålda via en specifik AD endast i begränsad upplaga vid ett tillfälle (år) typ Pam239.
(BE) Boutique Edition är klockor sålda endast genom Panerais egna butiker vid ett tillfälle (år) typ PAM390.

Är det en lim ed PAM587?:)
Pam587 är en (SE) Special Edition säljs endast i en begränsad upplaga via AD och Panerais egna butiker vid ett tillfälle (år)
typ PAM127, PAM587.
(LE) Limited Edition är klockor sålda via en specifik AD endast i begränsad upplaga vid ett tillfälle (år) typ Pam239.
(BE) Boutique Edition är klockor sålda endast genom Panerais egna butiker vid ett tillfälle (år) typ PAM390.

typ PAM127, PAM587.
Stor dos kunskap intaget! Tack:)

Tillbaka
Topp