Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öh, var är bilden?Visst måste det vara okej att i en Paneraitråd berätta att man skaffat sig sin första och att man är så nöjd och glad att leendet stäcker sig bak i nacken. Visst
Det är absolut ok bara du postar en bildVisst måste det vara okej att i en Paneraitråd berätta att man skaffat sig sin första och att man är så nöjd och glad att leendet stäcker sig bak i nacken. Visst
Fick hem några nya spännen igår, Måste säga att jag gillar dom.
Så blir man inte tilldelad en PAM604 får man väl hålla till godo med dessa.
Hej och välkommen! Jag är också hyfsat nybliven Paneraiägare. Du kan ju börja med att plöja denna 91 sidor långa trådHalloj mitt i natten!
Efter att ha tidigare snöat in mig på enbart en något maniskt intresse av Rolex& Omega dykar-varianter under iallafall 25års tid känner jag att det är dags att utveckla klocksamlingen vidare till nya höjder vilket gör att mitt självklara nästa märke att bombardera mig nödvändig info samt inte minst flertalet inköp äro: Officine Panerai
Har redan konstaterat att jag önskar helst Luminor el Luminor 1950 modeller ,optimalt med sandwich-dial& sportar gärna 44m men även 47mm då jag inte har dom minsta underarmarna i världen enligt flertalet av mina patienter (arbetar främst såsom naprapat för elitidrottare)...Vet redan nu på förhand att jag kommer med all säkerhet önska bygga upp en adekvat antal klockor härifrån& önskar råd&tips från långt mer erfarna svenska Panerai-fantaster som kan ledsaga mig vidare i djungeln av alla modeller som finnes på marknaden& vad som känns otroligt spännande framöver är vilket fantastiskt utbud av alla armband som finnes!
Vilka har ni som personliga favoriter vad det gäller kvalitet, prisnivå& självfallet också servicenivån från företaget i rikes el utrikes?
Djupt tacksam för alla goda råd till kan tänka er att dela med er& jag lovar självfallet att dela med mig framtida foton med inslag för paketöppningstråden med självklara wristshots....Priset på klockorna är inte det mest avgörande faktorn för min del, utan jag måste erkänna att ha i vuxen ålder insett att den egentliga lasten jag har i livet är att unna sig expeditioner inom horologi samt att pyssla om min älskade fästmö med allt mellan himmel&jord (hon sportar till vardags en Rolex Yachtmaster 35mm 168622 som jag införskaffade på Nymans Ur tidigare i år& för min del blev det då självklara valet en Rolex Deepsea Seadweller som har snabbt blivit min vardagsklocka)!!!
Men har inga planer direkt att flippa denna vidare utan endast utvecklas vidare till nya höjder- vad säger ni alla proffs inom tråden...Om ni skulle få välja en eller två för er självklara val av modeller som ni genom erfarenhet känner att dessa äro& förblivit måsten genom åren är jag extremt nyfiken&ointresserad ifall ni kan tänka er att dela dessa tankar med en gubbe i bästa medelåldern(44år) som endast önskar fördjupa mig så mkt som möjligt inom ämnet& ser framemot framtida Panerai-förenings kvällar där man kan få tillfälle att spåna vidare ens intresse med likvärdiga KS-fantaster inte minst vad det gäller intresset för pannor..Tack snälla för denna möjlighet att få hjälp&vägledning från er alla/Mvh
Riktigt mäktigt!Han gjorde en till:
"Skulleristi"
Snygg! Jag köpte en ny original alligator i svart. Jag är nöjd med den, förutom att jag förstår att en hel alligator måste kosta en miljard kronor.
He he he
Finns mycket bandsnack i den här tråden, så börja med att plöja 91 sidor här!Det här med att ha en Panerai gör ju mig helt tokigt rådvill vad gäller band. Finns ju så galet mycket snyggt att välja på. Det gäller en 510a. Var börja liksom? Var shoppa?
Finns mycket bandsnack i den här tråden, så börja med att plöja 91 sidor här!.
DiStefano straps är bra.Den är läst, lovar! Men jag blir inte klokare, allt är ju så snyggt. Och jag kan liksom inte skaffa alla band jag sett hittils. Orginalläderbandet är sådär snyggt, kanske inte helt top notch. Så min första tanke är att ersätta det med något i samma färgton men skönare kvalité. Förslag på det, i så fall blir det tusen tack!
Som svar på din fråga så kan jag tipsa om Delaurian straps helt unika allt efter dina önskemål han är nog ensam om att kunnanågon som sett hela straps med liknande mönster?
Fin, grattis!Hej på er!
Fick hem min PAM 312 i tisdags. Är helt såld tack vare er Paneraitråd samt Masterkillers fantastiska Panerai-guide. En fråga: är det 22mm jag ska ha på banden och finns det olika längder på dom? Tänkte pröva en beställning från mickeJ. Är det nån som har ett bra tips?
Halloj mitt i natten!
Efter att ha tidigare snöat in mig på enbart en något maniskt intresse av Rolex& Omega dykar-varianter under iallafall 25års tid känner jag att det är dags att utveckla klocksamlingen vidare till nya höjder vilket gör att mitt självklara nästa märke att bombardera mig nödvändig info samt inte minst flertalet inköp äro: Officine Panerai
Har redan konstaterat att jag önskar helst Luminor el Luminor 1950 modeller ,optimalt med sandwich-dial& sportar gärna 44m men även 47mm då jag inte har dom minsta underarmarna i världen enligt flertalet av mina patienter (arbetar främst såsom naprapat för elitidrottare)...Vet redan nu på förhand att jag kommer med all säkerhet önska bygga upp en adekvat antal klockor härifrån& önskar råd&tips från långt mer erfarna svenska Panerai-fantaster som kan ledsaga mig vidare i djungeln av alla modeller som finnes på marknaden& vad som känns otroligt spännande framöver är vilket fantastiskt utbud av alla armband som finnes!
Vilka har ni som personliga favoriter vad det gäller kvalitet, prisnivå& självfallet också servicenivån från företaget i rikes el utrikes?
Djupt tacksam för alla goda råd till kan tänka er att dela med er& jag lovar självfallet att dela med mig framtida foton med inslag för paketöppningstråden med självklara wristshots....Priset på klockorna är inte det mest avgörande faktorn för min del, utan jag måste erkänna att ha i vuxen ålder insett att den egentliga lasten jag har i livet är att unna sig expeditioner inom horologi samt att pyssla om min älskade fästmö med allt mellan himmel&jord (hon sportar till vardags en Rolex Yachtmaster 35mm 168622 som jag införskaffade på Nymans Ur tidigare i år& för min del blev det då självklara valet en Rolex Deepsea Seadweller som har snabbt blivit min vardagsklocka)!!!
Men har inga planer direkt att flippa denna vidare utan endast utvecklas vidare till nya höjder- vad säger ni alla proffs inom tråden...Om ni skulle få välja en eller två för er självklara val av modeller som ni genom erfarenhet känner att dessa äro& förblivit måsten genom åren är jag extremt nyfiken&ointresserad ifall ni kan tänka er att dela dessa tankar med en gubbe i bästa medelåldern(44år) som endast önskar fördjupa mig så mkt som möjligt inom ämnet& ser framemot framtida Panerai-förenings kvällar där man kan få tillfälle att spåna vidare ens intresse med likvärdiga KS-fantaster inte minst vad det gäller intresset för pannor..Tack snälla för denna möjlighet att få hjälp&vägledning från er alla/Mvh
Kööööör!!De är ju stora men så snygga, går helt förvirrad runt i Köpenhamn och funderar!
Kööööör!!
TomasBStockholm Tackar ödmjukast för dina goda råd här i tråden, provade lustigt nog en 422 igår kväll som till min stora lycka kändes riktigt nice på handleden....Tror mig ana att denna blir en invigningsdinka i Panerai-träsket
Vet ngn vänlig själ hur mkt en PAM 422 kostar hos lämplig AD?? Sett på forumet Chrono24 att det finnes nya/oanvända för 66' uppåt, men önskar ändå nog troligtvis köpa inrikes nytt el begagnat....Om det finnes en KS-frände som önskar sälja denna ögonsten för en marknadsmässigt väl anpassad pris så är det bara att hojta till
Glad att kunna tillstå att klockkontot är så pass uppbyggt att ett inköp blir av VÄLDANS snart- desto mer att kunna skryta om att i dagarna få mottaga en tidig födelsedagspresent från fästmön: Zenith El Primero Stratos Flyback 45,5mm...
Det är minsann banne mig!!