• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det någon här som har bra tips på vart man kan få tag på en rem i brun mocka till en Pam312? Jag har letat en del men kan inte säga att jag lagt ner hela min själ i saken.
Sen har jag i ett genidrag av rang lyckats att "parfymera" en brun orginalrem från Panerai med au de cologne svettlukt. Nu snackar vi inte lite light lukt utan så att det ta mig tusan stinker. Fråga mig inte hur för det vet jag inte själv men om någon har tips på botemedel tar jag gärna emot dem. Remmen i fråga är inte skadad på något sett mer än lukten..

Är det någon här som har bra tips på vart man kan få tag på en rem i brun mocka till en Pam312? Jag har letat en del men kan inte säga att jag lagt ner hela min själ i saken.
Sen har jag i ett genidrag av rang lyckats att "parfymera" en brun orginalrem från Panerai med au de cologne svettlukt. Nu snackar vi inte lite light lukt utan så att det ta mig tusan stinker. Fråga mig inte hur för det vet jag inte själv men om någon har tips på botemedel tar jag gärna emot dem. Remmen i fråga är inte skadad på något sett mer än lukten..
Våra läderslöjdare AW straps, Cheepo eller MJ borde kunna hjälpa dig med båda sakerna:) Testa att PM:a herrarna om de inte svarar här.

Glöm inte att vi gillar bilder på klockorna vi talar om.....

Glöm inte att vi gillar bilder på klockorna vi talar om.....

Jag är inte fotograf så jag ber om ursäkt för skärpan redan nu..

Sommaren är slut, nu åker gummit av.
IMG_0200_zpsszsoqevv.jpg

Med all otur jag haft denna sommar är det otroligt att ingen klocka gått sönder eller försvunnit under den vildaste svensexa/weekend jag varit med om. Tills nu..
IMG_0201_zpszxeyys8a.jpg

Spetsen gick åt fanders. Notera "patinan" på spetsen. Inte ens mina Cleveland wedgar jag pissade på under en hel sommar är lika rostiga.
IMG_0202_zpswdbyfpky.jpg

Någon som vet var man kan köpa nya spetsar till mejseln? Och ja, det är denna rem som fullkomligen stinker svett.. Låg oturligt nog i en plastpåse tillsammans med mejseln en vecka efter en weekend och det var nog inte helt torrt när påsen förseglades..

Har också lyckats sabba spetsen på min skruvmejsel @Edin.
Har kontaktat Nymans vid två tillfällen angående beställa ny, men inte fått svar av dem. Snyggt...
Kollar lite passivt på ebay och andra forum, men det finns gott om kopior. Funderar på att maila panerai i veckan, får aldrig tummen ur röven...

Jag ska köpa ngt ammo och ngt canvas men har snöat in på assolutamente. Har du ngt tips på var jag kan hitta ngt liknande icke oem? Gillade det strapet du hade i din mellanbild ovan.
Alright!

Bandet på bilden är ett oem-assolutamente :) , känner inte till någon tillverkare så här på rak arm som har något liknande

På sidan 4... Va fan!

Imorn ska jag in om nymans och kolla lite straps till pannan. Vad skulle du valt till din Pam111 (har du ingen så spela med ändå)?
image.jpg

Själv är jag sugen på assolutamente.
image.jpg

Bild lånad av @MJ24 från en gammal annons här på KS.
Det blev ingen beställning, Panerai har slutat göra band i stl 115/75 och har istället 125/75 som standard. Det är synd för mig då 115 är perfekt för mig. 125 blir för långt helt enkelt... :(

Har också lyckats sabba spetsen på min skruvmejsel @Edin.
Har kontaktat Nymans vid två tillfällen angående beställa ny, men inte fått svar av dem. Snyggt...
Kollar lite passivt på ebay och andra forum, men det finns gott om kopior. Funderar på att maila panerai i veckan, får aldrig tummen ur röven...

Två tummar upp till Nymans som läste mitt förra inlägg och kontaktade mig med en ursäkt och bekräftelse på en beställd skruvmejsel. Sånt uppskattar man!

@Edin kontakta Nymans serviceavdelning om du inte redan gjort det. Skruvmejsel kostar 300:-

Två tummar upp till Nymans som läste mitt förra inlägg och kontaktade mig med en ursäkt och bekräftelse på en beställd skruvmejsel. Sånt uppskattar man!

@Edin kontakta Nymans serviceavdelning om du inte redan gjort det. Skruvmejsel kostar 300:-

Jag fick även jag ett PM om att de kunde skaka fram en skruvmejsel. Så de ska ha en liten eloge för att de trots allt lurkar runt här men nu är det upp till bevis..

Grymt men mer bilder!

Är det stor skillnad på org gummit och rubber?
Tror faktiskt inte man kan sätta det ena före det andra. Gillar man att det sluter tätt mot boetten så är ju RubberB en vinnare. Men det finns få gummistraps som är snyggare än ett Panna gummi. Sjukt bekväma är de ju också. Har faktiskt köpt ett RubberB till 312:an men den är fortfarande på omplåstring så jag har inte testat det än:)

Tillbaka
Topp