Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mm, riktigt bra! Sitter på dig ungefär som Blonzon och 1305 el. motsvarande sitter på mig.Tacka mina smala handleder.
Nöjd med min "baby" panna
![]()
![]()
Hade den i typ 4 månader vilket ändå får ses som lång tid för att vara mig. Samt att jag typ OWGade med den.
Provade den i torsdags. Den är riktigt snygg men väldigt väldigt liten på handleden.Pam682 känns ju stekhet! Vilka har haft en sån och är nöjda.
![]()
Det var ändå så pass länge? Gött!Hade den i typ 4 månader vilket ändå får ses som lång tid för att vara mig. Samt att jag typ OWGade med den.
Jävligt trevlig klocka. Betydligt roligare än valfri sportrolex i samma prisklass. Skulle kunna tänka mig en igen, funderade lite över en sådan för någon dags sen faktiskt.
Tack! Hur hög är den på handleden?Tacka mina smala handleder.
Nöjd med min "baby" panna
![]()
![]()
Testat. Inget att hänga i julgranen, men den är ju liksom inte dålig. Det finns klart värre.![]()
Hirsch Tritone verkar ju framtagna med Panerai i åtanke. Någon som testat?
För att vara lite mer konstruktiv (sorry @yonsson för mitt första inlägg) så testade jag deras nubuck alligator, och sen köpte jag två sådana custom från Peter.Watchacc och de var mycket bättre. Ett har jag kvar och ett sitter på @RicVin s arm ibland. Det finns fler som köpt sådana här i tråden, vet jag.Testat. Inget att hänga i julgranen, men den är ju liksom inte dålig. Det finns klart värre.Det finns också avsevärt mycket bättre skit att hitta, till och med på ebay.
Har testat några Hirsch straps. De flesta har det varit svårt att få dit ”rören” på om du är med på vad jag menar. Några har tom spruckit efter ett tag. Kan vara olika beroende på modell kanske?!..![]()
Hirsch Tritone verkar ju framtagna med Panerai i åtanke. Någon som testat?
Det skiljer definitivt mellan modeller.Har testat några Hirsch straps. De flesta har det varit svårt att få dit ”rören” på om du är med på vad jag menar. Några har tom spruckit efter ett tag. Kan vara olika beroende på modell kanske?!..
@Jerico 42x51x14,5. Liten och tjock alltså.
Topp! Bara en mm högre än min 560. Vore perfekt komplement.... och dessutom har Panerai börjat bygga sina nya Luminor 1950 så att de ligger bra på handleden precis som vanliga Luminor.
Yup.Topp! Bara en mm högre än min 560. Vore perfekt komplement.
Tog du några bilder?Provade den i torsdags. Den är riktigt snygg men väldigt väldigt liten på handleden.
NopeTog du några bilder?
Levererar!På 18 cm handled.
![]()
Prova innan du köper säger jag bara. Den var mycket mindre än jag hade förväntat mig.Levererar!
Precis därför vi gamlingar tjafsar vidare om 44, 45 och 47.Prova inna du köper säger jag bara. Den var mycket mindre än jag hade förväntat mig.
Säger som yonsson, prova. Den känns verkligen liten när man är van med lite större pannor.Levererar!
Ska väl tillägga att det dock är bra mycket bättre dimensioner än 40mm Luminor ex pam 048, som är 40x48x16.
Jag glömmer hela tiden att det finns en 1048, det är för att min hjärna lärt sig att automatiskt ignorera reklambanners och datumbubblor.Nya ryktas vara tunnare men inte hittat någon pålitlig siffra.
Jag glömmer hela tiden att det finns en 1048, det är för att min hjärna lärt sig att automatiskt ignorera reklambanners och datumbubblor.
Just de där referenserna har jag inte koll på men andra ”exekutionen” av i princip alla modeller är ju 2mm tunnare än förra. Alltså från ETA till p5000 osv. Gäller ju även dykarna som nya tunnare urverk.Nya ryktas vara tunnare men inte hittat någon pålitlig siffra.
Just de där referenserna har jag inte koll på men andra ”exekutionen” av i princip alla modeller är ju 2mm tunnare än förra. Alltså från ETA till p5000 osv. Gäller ju även dykarna som nya tunnare urverk.