• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bl.a. @Kim som fortfarande äger och @aleks (i ungefär en halvsekund).. Mycket fin klocka, men i mitt tycke primärt för smala handleder. För mig personligen är baby-suben alldeles för liten, men den gör sig riktigt bra på tex Kim.
Tacka mina smala handleder :).
Nöjd med min "baby" panna
20180616_120749-01.jpeg
20180404_143510-01.jpeg

Bl.a. @Kim som fortfarande äger och @aleks (i ungefär en halvsekund).. Mycket fin klocka, men i mitt tycke primärt för smala handleder. För mig personligen är baby-suben alldeles för liten, men den gör sig riktigt bra på tex Kim.
Hade den i typ 4 månader vilket ändå får ses som lång tid för att vara mig. Samt att jag typ OWGade med den.

Jävligt trevlig klocka. Betydligt roligare än valfri sportrolex i samma prisklass. Skulle kunna tänka mig en igen, funderade lite över en sådan för någon dags sen faktiskt.

Hade den i typ 4 månader vilket ändå får ses som lång tid för att vara mig. Samt att jag typ OWGade med den.

Jävligt trevlig klocka. Betydligt roligare än valfri sportrolex i samma prisklass. Skulle kunna tänka mig en igen, funderade lite över en sådan för någon dags sen faktiskt.
Det var ändå så pass länge? Gött!

Testat. Inget att hänga i julgranen, men den är ju liksom inte dålig. Det finns klart värre. :) Det finns också avsevärt mycket bättre skit att hitta, till och med på ebay.
För att vara lite mer konstruktiv (sorry @yonsson för mitt första inlägg) så testade jag deras nubuck alligator, och sen köpte jag två sådana custom från Peter.Watchacc och de var mycket bättre. Ett har jag kvar och ett sitter på @RicVin s arm ibland. Det finns fler som köpt sådana här i tråden, vet jag.
Den du länkade har jag således inte testat, men å andra sedan har jag testat ganska många Nubuck/asso-kopior, så jag gissar att just det Hirschbandet hamnar i mitten nånstans :)

... och dessutom har Panerai börjat bygga sina nya Luminor 1950 så att de ligger bra på handleden precis som vanliga Luminor.

Nya ryktas vara tunnare men inte hittat någon pålitlig siffra.
Just de där referenserna har jag inte koll på men andra ”exekutionen” av i princip alla modeller är ju 2mm tunnare än förra. Alltså från ETA till p5000 osv. Gäller ju även dykarna som nya tunnare urverk.

Tillbaka
Topp