Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bär klockan i 3 dygn oavbrutet, därefter har du vant dig vid storleken.Tyvärr inte, tell me!![]()
Haha, nä, men kunde varit.”Har du inte flippat den på tre dagar så flippa den efter fyra dagar”
Handlar väl snarare om när urverket är utvecklat. GS var ju ganska tidiga (2006) med 72hrs gångreserv, dessutom på enbart en drivfjäder. Nu är de ju brutalt omkörda av många, exempelvis Oris (12 dagar) på en fjäder. Fördelen med fler drivfjädrar är såklart en mer konstant kraft och därmed bättre tidhållning. Omegas 8500 var ju efter det och de får dessutom bara ut 60hrs på två fjädrar.Varför är det inte fler märken som hakar på med lång power reserve?
Tänker framförallt på alla som har 40h och kostar dubbelt så mycket som en fet Panerai???
Är det inte en platsfråga, att Panerai har plats för två fjäderhus?Varför är det inte fler märken som hakar på med lång power reserve?
Tänker framförallt på alla som har 40h och kostar dubbelt så mycket som en fet Panerai???
Köpt remmen på forumet?372 med nysydda kläder
![]()
Gjorde din kokning någon skillnad?Börjar kännas bra med gummit på!![]()
![]()
Säljer du också? Den ser grym ut.Gör dom själv![]()
Säljer du också? Den ser grym ut.
Om det var värmen eller att jag lät hunnit sitta rätt hårt åtdraget även en flaska vet jag inte men det fick den formen jag ville och det gick snabbtGjorde din kokning någon skillnad?
Låter topp! Blev det ännu mjukare också?Om det var värmen eller att jag lät hunnit sitta rätt hårt åtdraget även en flaska vet jag inte men det fick den formen jag ville och det gick snabbt
Gör dom själv![]()
Kunglighovleverantör....Köpt remmen på forumet?
Ska du koka naturgummi så gör du det på egen risk. Det tål inte värme på samma sätt som silikon eller hårdplast.Låter topp! Blev det ännu mjukare också?
Siten är ju skitkass och visar ibland inga resultat.Kollar på Panerai.com efter spänne på 24mm och det verkar inte finns några?
Borttagna...någon som vet?
Ja jag tycker det blev mer följsamt. Kändes som jag slapp inköringstidenLåter topp! Blev det ännu mjukare också?
Snyggt!!
Kanske är det, men det visas spänne som är 20mm, 22mm ellert 26mm.Siten är ju skitkass och visar ibland inga resultat.
Säljer ens Panerai 24/24 band nuförtiden?Kanske är det, men det visas spänne som är 20mm, 22mm ellert 26mm.
Inget val för 24mm.