• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

isobaric

Breitling
Radiomir 1940 3 days accioio med gröna index/visare. Jag gillar att klockan är smidig och nu utrustad med automatiskt urverk.
Får sommarvibbar.
 

Bilagor

  • pam00574_front.jpg
    pam00574_front.jpg
    88.1 KB · Visningar: 50

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Verkar som om verket i min 590 har samma problem som swedesoc hade med sin 510:a (P5000 i bägge).. Vid maxuppdrag skenar klockan på rejält särskilt första dygnet. Ställde in tiden exakt igår eftermiddag; i morse hade den sprungit iväg fem minuter. Verket låter helt fel efter maxuppdrag också.
Skitkul; nu måste den lämnas in för åtgärd hos Nymans som kommer skicka vidare till Panerai.. :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Kan bara hoppas att Panerai nu när problemet sedan tidigare är känt hos dem (bl.a. p.g.a. Swedesocs 510:a) kan hantera det hyggligt fort..
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Har precis blivit med Panna 112.
Vill ha ett viklås (original), den ska vara 22mm vid låset.
Finns olika modeller, nya/gamla modeller?
Är det så att även bandet är olika till viklås kontra vänligt spänne?
Är helt lost när det kommer till Panerai.(Än så länge)

Hjälp mig att komma in i matchen.

Henrik.
 

MickeJ

Panerai
Har aldrig haft viklås till Panerai själv men är hyggligt säker på att det har avhandlats i den här tråden under hösten (och att svaret är att det är särskilda band för viklås). @stoffe56 vet garanterat.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har precis blivit med Panna 112.
Vill ha ett viklås (original), den ska vara 22mm vid låset.
Finns olika modeller, nya/gamla modeller?
Är det så att även bandet är olika till viklås kontra vänligt spänne?
Är helt lost när det kommer till Panerai.(Än så länge)

Hjälp mig att komma in i matchen.

Henrik.
Band för viklås är annorlunda, de är smalare vid infästningen mot spännet har jag för mig.
Finns olika modeller, och väldigt mycket fejk, så om du letar efter ett OEM Panerai viklås, så försäkra dig om att köper det av någon du litar på säljer korrekta varor.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Har precis blivit med Panna 112.
Vill ha ett viklås (original), den ska vara 22mm vid låset.
Finns olika modeller, nya/gamla modeller?
Är det så att även bandet är olika till viklås kontra vänligt spänne?
Är helt lost när det kommer till Panerai.(Än så länge)
Hjälp mig att komma in i matchen.
Henrik.


Som @MJ24 skrev så är det skillnad både på infästningen för spännet och tjockleken på bandets ena sida (kl 6) den sidan är mycket tunnare än för vanligt spänne.
det finns två varianter av deploy spännet (22mm) skillnaden ligger i att den nya har gravyr på baksidan och en annan skruv för att fästa bandet.
det finns även deploy i 20mm men är då till Radiomir och 22/20 band.
Här är ett svart trieste där du kan se skillnaden i öppningen för att fästa spännet det är mycket bredare än för vanligt spänne

DSC_0008.jpg

Här ett grönt kanvas för vanligt spänne mycket smalare vid fästet för spännet och den långa änden är tjockare och går inte att få igenom på ett deploy spänne.

05.jpg
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Tack för svaren.

@stoffe56 är det ok att ta mer frågor via PM? Antar att du har hyffsat koll pga att MickeJ:s kommentar.
Vill inte tråka alla här med nybörjar Panerai frågor.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Några frågor till er med en PAM372:
  • Hur länge har ni haft den?
  • Hur nöjda är ni?
  • Något ni skulle ändrat på eller är missnöjda med?
  • Har ni tröttnat?
  • Tror ni att ni någonsin kommer sälja den?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Verkar som om verket i min 590 har samma problem som swedesoc hade med sin 510:a (P5000 i bägge).. Vid maxuppdrag skenar klockan på rejält särskilt första dygnet. Ställde in tiden exakt igår eftermiddag; i morse hade den sprungit iväg fem minuter. Verket låter helt fel efter maxuppdrag också.
Skitkul; nu måste den lämnas in för åtgärd hos Nymans som kommer skicka vidare till Panerai.. :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Kan bara hoppas att Panerai nu när problemet sedan tidigare är känt hos dem (bl.a. p.g.a. Swedesocs 510:a) kan hantera det hyggligt fort..

Fan vad drygt @Palenkovich! :( Hoppas dom fixar det fort!

Jag testade samma sak med min idag, gick runt -3/-4, sen maxuppdrag, då tog det en timme, så gick den +5 istället.. Oställt dock. Efter jag ställde den för 5-6 timmar sen, så går den +2 sekunder nu. Verkar vara normalt antar jag?
 
Topp