• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har länge varit sugen på en Panerai och begäret har bara ökat senaste tiden. Älskar utseendet och historiken i PAM372, men hela tiden trott den varit för stor för min handled och därför varit inställd på en PAM512. Testade dock en 372 på Heathrow förra veckan och tyckte den satt riktigt bra och har börjat fundera på om det är en sån jag ska ha ändå.

Nu till min fråga jag hoppas ni Paneristis kan svara på. 372an på Heathrow var en nyare med safirglas, och ska jag köpa en ska det vara med plexi. Noterade dock på C24 att R-serien verkar komma med safir monterat, men att det följer med ett plexi. Är detta korrekt? I så fall är det intressant med en R-serie då de bara görs i 400 ex och dessutom kommer på Assolutamente-bandet som standard. Vad kan det kosta att byta safirglaset mot plexit?
Serien kanske görs i 400 ex...men sen kommer nästa serie...samma spec. och fler ex.
Det är ingen LE (Limited Edition) vad jag vet.
Kommer den verkligen på safir, med ett extra plexi med? Tvekar på det eftersom det hittills varit olika infattningar för plexi och safir.

Serien kanske görs i 400 ex...men sen kommer nästa serie...samma spec. och fler ex.
Det är ingen LE (Limited Edition) vad jag vet.
Kommer den verkligen på safir, med ett extra plexi med? Tvekar på det eftersom det hittills varit olika infattningar för plexi och safir.
Att det kommer fler serier är jag helt med på. Ställer mig dock tveksam till safir som standard med ett medföljande plexi, precis som du skriver. Det är därför jag skriver här för att höra vad ni andra säger.

Att det kommer fler serier är jag helt med på. Ställer mig dock tveksam till safir som standard med ett medföljande plexi, precis som du skriver. Det är därför jag skriver här för att höra vad ni andra säger.
Maila Rainer och kolla. Han kanske bara har skrivit fel.
Jag valde bort 372 från min önskelista och ersatte den med 422 just på grund av att den först nämnda har plexi.

Fick ett litet paket från USA i dag med ett armband tillverkat i Schweiz. Lägger upp en bild i morgon :)

Maila Rainer och kolla. Han kanske bara har skrivit fel.
Jag valde bort 372 från min önskelista och ersatte den med 422 just på grund av att den först nämnda har plexi.

Fick ett litet paket från USA i dag med ett armband tillverkat i Schweiz. Lägger upp en bild i morgon :)
Rainer svarade att det var skrivfel i annonsen. Det är plexi på R-serien med ett medföljande plexi.

Work with benefits...
20160331_105405.jpg
20160330_113041.jpg

Kommer in lite roliga klockor på snabb-besök ibland ;)

Jag gillade den automatiska mycket, men det lutar mest åt den du nämnde, pam574. Den har den klaraste tavlan som jag tror håller i längden. Det gröna armbandet klarar jag nog inte varje dag så det blir nog komplettering med brunt, svart eller oxblod. Sen är det speciellt med manuella urverk. Alla tre boetterna är så snyggt smäckra.

Det går på den äldre modellen av gummi lite trångt med det går att få till.
Här har jag satt ett gummi för spänne på viklåset till min min 140a funkade hur fin som helst.

PAM140_1.jpg

Ser onekligen bra ut med viklåset. Men hur de/monterar man det? Ska det krängas av och på eller öppnas på något vis?

Ser onekligen bra ut med viklåset. Men hur de/monterar man det? Ska det krängas av och på eller öppnas på något vis?

Man skruvar fast i ena änden (korta delen) och trär in långa delen och fäster i hålet som passar bäst när du stänger låset.
Sen är det bara att trä igenom handen o stänga låset ... klart

Man skruvar fast i ena änden (korta delen) och trär in långa delen och fäster i hålet som passar bäst när du stänger låset.
Sen är det bara att trä igenom handen o stänga låset ... klart

Tack men jag är inte säker på att jag är med :) Jag kan inte se några skruvskalla på den här delen som är fäst i bandet?

lås.jpg

Tack men jag är inte säker på att jag är med :) Jag kan inte se några skruvskalla på den här delen som är fäst i bandet?

lås.jpg
Det ser ut som om du har det nya viklåset så tryck neråt med typ en tandpetare eller dylikt på mitten så kommer pinnen ut som håller banddelen.
Du kan behöva trycka lite i ena enden för att den ska släppa

Tillbaka
Topp