• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Simeone

Cartier
Utrustad för alperna 🇮🇹

42AC1E1B-BCEC-4C9B-9BC2-44574F572E57.jpeg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hur tjocka är de nya 44 subbarna? Tjockare än 1070?

1070 har ju också P.900 (samma urverk) men tavlan är väl inte lika tjock på den vad jag vet?

De skapade ju caset specifikt för P.900.. Så man tycker de borde tänkt på det innan..

Dessutom verkar det ju inte vara unikt för Panerai direkt... Man ser ju liknande fenomen på t.ex. Rolex DSSD, kanske har med vattentätheten att göra?

1649087707247.png
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: MAV

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är ju inte ett rätt på den där tavlan :eek: Fel visare, fel textfont och luminova?

Tavlan kanske bytts ut vid service :(
Ja jeeeez vad har de utsatt den där stackaren för?? Och helt utan box och dokumentation också?
Man undrar ju vilken clown som har ägt/är ansvarig för allt detta...

Bland det största waste jag har sett..
 

Caravelle33

Vacheron
Är ju inte ett rätt på den där tavlan :eek: Fel visare, fel textfont och luminova?

Tavlan kanske bytts ut vid service :(

Ja jeeeez vad har de utsatt den där stackaren för?? Och helt utan box och dokumentation också?
Man undrar ju vilken clown som har ägt/är ansvarig för allt detta...

Bland det största waste jag har sett..
Nu skall ni inte hänga upp er på detaljer. Den är ju billig!
 

Moonphase

Omega
2-Faktor
Är helt nybörjare när det gäller att välja band. Den långa och den korta sidan, är det någon regel man ska utgå ifrån? Jag har tex ett band som är 110x70. Kan jag ha en kombination på 110x65 för att få det lite kortare eller måste bandet vara symmetriskt dvs 105x65? Tacksam för svar
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Är helt nybörjare när det gäller att välja band. Den långa och den korta sidan, är det någon regel man ska utgå ifrån? Jag har tex ett band som är 110x70. Kan jag ha en kombination på 110x65 för att få det lite kortare eller måste bandet vara symmetriskt dvs 105x65? Tacksam för svar
Den korta delen avgör vart spännet hamnar och den långa styr mer hur lång ”flärp” du vill ha.
 
Topp