• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Ubåt

ezgif-2-e70179bf95.gif
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Sist jag var där, sportlovet, fanns det inte en endaste panna

Vad mer för skoj hade de?
De har inte AD stämpeln men säljer lite pre-owned och skickar ibland lite klockor emellan butikerna. De har haft någon form av värderingsvecka och haft lite bättre priser på nya. Lite cartier, iwc, zenith och oris såg jag

I pannaväg hade de en gulddue samt en 323 som var lite kul att se
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte det blåa OEM standard gummit i veckan. Hade uppenbarligen glömt varför jag inte använder detta gummi i svart som jag redan har. För min handled är detta gummi, även om det faktiskt var ganska mjukt, det som är mest obekvämt att ha på sig. Accordion OEM är verkligen ljusår bättre i bekvämlighet, men finns inte i 24mm, och RubberB ligger flera pinnhål över det. Får antagligen hitta ett AM blått gummi och sälja det här.

8FA5D270-326D-4B73-AE13-75D821B5EDC0.jpeg


5EEBD2D6-9174-47DB-A146-CFEC7C2EF827.jpeg

Bild efter 2 minuters användning 😂
 

Caravelle33

Vacheron
Jag köpte det blåa OEM standard gummit i veckan. Hade uppenbarligen glömt varför jag inte använder detta gummi i svart som jag redan har. För min handled är detta gummi, även om det faktiskt var ganska mjukt, det som är mest obekvämt att ha på sig. Accordion OEM är verkligen ljusår bättre i bekvämlighet, men finns inte i 24mm, och RubberB ligger flera pinnhål över det. Får antagligen hitta ett AM blått gummi och sälja det här.

8FA5D270-326D-4B73-AE13-75D821B5EDC0.jpeg


5EEBD2D6-9174-47DB-A146-CFEC7C2EF827.jpeg

Bild efter 2 minuters användning 😂
För mig funkar det bra. Använder iofs bara det gröna, vet inte om det är annorlunda.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
För mig funkar det bra. Använder iofs bara det gröna, vet inte om det är annorlunda.
Grattis :) Jag har förstått att det funkar för många, men verkligen inte för mig. Jag gav det en chans, tog det till affären, men fick riktigt ont i handleden. Det är något med strukturen/formen på det där som inte funkar för mig, och nej, jag drog inte åt för hårt, och nej, jag tycker inte att man behöver koka/smälta ned ett band för att det ska passa. Jag ska köpa ett till RubberB istället, de sitter som de ska direkt. @metamorfos får ta över det här :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte det blåa OEM standard gummit i veckan. Hade uppenbarligen glömt varför jag inte använder detta gummi i svart som jag redan har. För min handled är detta gummi, även om det faktiskt var ganska mjukt, det som är mest obekvämt att ha på sig. Accordion OEM är verkligen ljusår bättre i bekvämlighet, men finns inte i 24mm, och RubberB ligger flera pinnhål över det. Får antagligen hitta ett AM blått gummi och sälja det här.

8FA5D270-326D-4B73-AE13-75D821B5EDC0.jpeg


5EEBD2D6-9174-47DB-A146-CFEC7C2EF827.jpeg

Bild efter 2 minuters användning 😂
Dom är verkligen osköna från start men tycker att dom efter några dagars dygnet runt användning, gärna inkluderat en bastu gör susen. Men från start är dom jobbiga…
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Varför måste de vara jobbiga från start. Det förstår jag inte.
Poäng där… men lite som med läder kängor el många läder straps, dom behöver ”gås” in och belöningen blir desto större sen…

Men RubberB har ju uppenbarligen hittat en gummiblandning som är skön från start och ändå håller form över tid vad jag förstår
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Poäng där… men lite som med läder kängor el många läder straps, dom behöver ”gås” in och belöningen blir desto större sen…

Men RubberB har ju uppenbarligen hittat en gummiblandning som är skön från start och ändå håller form över tid vad jag förstår
Verkligen.
 

Caravelle33

Vacheron
Grattis :) Jag har förstått att det funkar för många, men verkligen inte för mig. Jag gav det en chans, tog det till affären, men fick riktigt ont i handleden. Det är något med strukturen/formen på det där som inte funkar för mig, och nej, jag drog inte åt för hårt, och nej, jag tycker inte att man behöver koka/smälta ned ett band för att det ska passa. Jag ska köpa ett till RubberB istället, de sitter som de ska direkt. @metamorfos får ta över det här :)
Har ju iofs inte varit först på dessa gummin inser jag, någon annan har väl kört in dom
 
Topp