• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Chuck

Patek
2-Faktor
Solen är tillbaka
IMG_20180303_144426.jpg
Grymt snyggt med grönt! Vilket material är vridningen tillverkad av?
 

kalles888

Cartier
"Världens snyggaste klocka" åker ut till försäljning. Lägger ut den här först till alla zodiac älskare innan den åker ut på köp/sälj (bättre pris här givetvis)

Den är i ett kanon skick! Pm vid intresse så diskuterar vi pris och fler bilder om man vill ha det.
20180303_004343.jpg
 

Ahmed

Panerai
[QUOTE = "call 888, post: 2224599, member: 4634"] "The World's Greatest Clock" is on sale. Posting this first to all zodiac lovers before it goes out to buy / sell (better price here of course)

It's in a cannon condition! Pm at interest, we will discuss price and more pictures if you want it. [ATTACH = full] 749132 [/ ATTACH] [/ QUOTE]
interested, pm sent.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tack ska ni ha

Det blev mycket riktigt den Zodiac som Erik erbjöd ( svarta chronografen ). Ska bli spännande att se den i ”verkligheten” när den väl dimper ner i brevlådan. Kommer givetvis dela med mig av uppackningen.

Kommer även beställa ett nytt verk så klockan kan återställas till fullt funktionellt skick i framtiden även om jag är osäker vart jag ska vända mig när så sker.

Mvh // Mattias
Bra jobbat!
På KS bör all kunskap du behöver finnas. I forumdelen hemslöjd, mod & fix finns nog hjälp att få.
 
Tack ska ni ha

Det blev mycket riktigt den Zodiac som Erik erbjöd ( svarta chronografen ). Ska bli spännande att se den i ”verkligheten” när den väl dimper ner i brevlådan. Kommer givetvis dela med mig av uppackningen.

Kommer även beställa ett nytt verk så klockan kan återställas till fullt funktionellt skick i framtiden även om jag är osäker vart jag ska vända mig när så sker.

Mvh // Mattias

Verket beställs enklast på ebay skulle jag tro och sen är det kansle enklast att kolla om det finns någon lokal urmakare som vill ta sig an jobbet.
Här i Sundsvall har jag sån tur att det finns en erfaren urmakare som tar sig an det mesta. Skönt att hitta en lokalt så man slipper frakt varje gång något ska göras.
 

OlleOstron7

Breitling
2-Faktor
Hej KS!

Införskaffade denna godbit för ett tag sedan. Skulle gärna vilja ha lite mer info kring klockan. Har finkammat Google men kan inte finna något? Det jag kan säga om den är att detta är en tunn automatic med mini rotor. Saknar sekundvisare.

Finns det någon klippa som har koll så skulle jag vara evigt tacksam!
 

Bilagor

  • IMG_3004-1.jpg
    IMG_3004-1.jpg
    102.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Verket beställs enklast på ebay skulle jag tro och sen är det kansle enklast att kolla om det finns någon lokal urmakare som vill ta sig an jobbet.
Här i Sundsvall har jag sån tur att det finns en erfaren urmakare som tar sig an det mesta. Skönt att hitta en lokalt så man slipper frakt varje gång något ska göras.

Jupp, beställde ett nytt verk från Grekland.

Kollade upp urmakare i omnejd men då jag bor i en liten by var urvalet synnerligen begränsat :( Fanns endast en som pysslade på hobbybasis och då enbart väggklockor.

Tror du jag eventuellt kan nyttja ”din” urmakare ifall jag inte kan hitta någon närmare ?
 
Jupp, beställde ett nytt verk från Grekland.

Kollade upp urmakare i omnejd men då jag bor i en liten by var urvalet synnerligen begränsat :( Fanns endast en som pysslade på hobbybasis och då enbart väggklockor.

Tror du jag eventuellt kan nyttja ”din” urmakare ifall jag inte kan hitta någon närmare ?
"Min" urmakare är http://www.zandersur.se , har bara använt honom två gånger men är trevlig och rimlig. Ring han och hör är mitt tips.
 
Här har vi styvbarnen... Detta måste ändå beskriva, i en bild, perioden då publiken haft som svårast att älska Zodiac. Eller? Någon som ägt något vid sidan av Aviatorn från bilden?
Nu blir jag lite sådär... Borde man inte testa ändå? Stort och vulgärt är ju stendött och ersatt av litet och klassiskt. Då är det kanske här jag ska vara. För att balansera kosmos :D
Lost Generation.jpg
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Här har vi styvbarnen... Detta måste ändå beskriva, i en bild, perioden då publiken haft som svårast att älska Zodiac. Eller? Någon som ägt något vid sidan av Aviatorn från bilden?
Nu blir jag lite sådär... Borde man inte testa ändå? Stort och vulgärt är ju stendött och ersatt av litet och klassiskt. Då är det kanske här jag ska vara. För att balansera kosmos :D
Får ett bra intryck av divern, gullig med ankaret och tooligt tålig :nailbiting:
Resten av identitetskrisen kan nog glömmas bort likt majoriteten av puberteten..
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
23165B9D-39FA-44C8-B4BF-E9BC935052C4.jpeg

Hej, bytte till mig denna skönhet och får en lång tråd på köpet, succé! Har bara plöjt ca 50 sidor, vet inte om jag ska börja bakifrån eller från början, men bra är den, tack.
Gillar verkligen Zodiac och det är tur att de gör snygga 40-mm klockor för det är min sweet spot. Bytte ut min Eterna mot denna (får man nämna andra märken?) för den var för stor för mig.
 
23165B9D-39FA-44C8-B4BF-E9BC935052C4.jpeg

Hej, bytte till mig denna skönhet och får en lång tråd på köpet, succé! Har bara plöjt ca 50 sidor, vet inte om jag ska börja bakifrån eller från början, men bra är den, tack.
Gillar verkligen Zodiac och det är tur att de gör snygga 40-mm klockor för det är min sweet spot. Bytte ut min Eterna mot denna (får man nämna andra märken?) för den var för stor för mig.
Grymt! Stort grattis å välkommen till myset. Vad är det för färg? Lite dunkel bild.
 
Topp