Haha jag älskar blixtbilder när det kommer till fest, ögonblicksbilder med människor, ensamma eller i grupp.Är jag ensam om att inte alls gilla hur blixtbilder ser ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jag älskar blixtbilder när det kommer till fest, ögonblicksbilder med människor, ensamma eller i grupp.Är jag ensam om att inte alls gilla hur blixtbilder ser ut?
Varför använder du inte RAW, så mycket mer möjligheter. Smaken är som baken som sagt - och det är ju fritt att tycka vad man vill.
Orkar inte. Anstränger mig för att ta bra bilder direkt istället för att fuska ...
För egen del beror det på. Det kan ju variera beroende på vad man vill förmedla med bilden och vilken stil. Men till vardags är det ju helt klart snyggare med naturligt ljus.Är jag ensam om att inte alls gilla hur blixtbilder ser ut?
Få se!Orkar inte. Anstränger mig för att ta bra bilder direkt istället för att fuska ...
Ja, jag är ju allergisk mot konstlade studiobilder. Kanske därför.För egen del beror det på. Det kan ju variera beroende på vad man vill förmedla med bilden och vilken stil. Men till vardags är det ju helt klart snyggare med naturligt ljus.
Ja, klassiskt ställe.Det kan vara så att du hittat ett ställe där kort har tagits förr, om än lite mindre dramatiskt.
Härlig känsla i den bilden!!
Tack!Härlig känsla i den bilden!!
Snyggt!Ja, klassiskt ställe.
Jag föredrar dock från andra hållet, och med lite förgrund.
Någon som har tips på lämplig lampa/ljuskälla för närbildsfotografering av objekt såsom klockor? Har försökt kolla runt lite och det som dyker upp är ju väldigt mycket av typen "ringlampa" som främst verkar vara avsedd till selfiebilder, eller är det någon som har bra erfarenhet av en sådan ljuskälla?
Tack på förhand
Som @leicaphile skrev är väl något typ av ljustält att rekommendera ifall du vill ha mer “produktbilder”.Någon som har tips på lämplig lampa/ljuskälla för närbildsfotografering av objekt såsom klockor? Har försökt kolla runt lite och det som dyker upp är ju väldigt mycket av typen "ringlampa" som främst verkar vara avsedd till selfiebilder, eller är det någon som har bra erfarenhet av en sådan ljuskälla?
Tack på förhand
Ja, klassiskt ställe.
Jag föredrar dock från andra hållet, och med lite förgrund.
Jättebra, tack för tipset.Det bästa om du ska fota mindre objekt är väl att köra med ett "ljustält" typ
Pop-up Fototält 80x80x80cm "kub" med 4 bakgrunder
Pop-up Fototält 80x80x80cm "kub" med 4 bakgrunder Godox fototält är det perfekta fototältet som inte tar plats. Det är väldigt lätwww.cyberphoto.se
Sen kan du i princip använda vanligt dagsljus eller blixt eller vad du känner för...
Superbra, ska kolla upp denna typ av lampa. Tack för hjälpen!Som @leicaphile skrev är väl något typ av ljustält att rekommendera ifall du vill ha mer “produktbilder”.
Var en liknande fråga i denna tråd för något år sedan och då rekommenderade jag en RGB/LED lampa från Godox (...eller motsvarande “kina” märke, Godox har jag själv erfarenhet av).
Jag har ett par som jag visserligen använder främst när jag filmar men de även använt vid fotografering. Helt klart tillräckligt ljusstarka för en klocka och RGB ljuset välkomnar för experimenterande.
(bild lånad från nätet)
GODOX PHOTO EQUIPMENT CO.,LED LED Light Stick LC500
GODOX is a professional photo equipment manufacturer. Products include studio lighting system and camera lighting system. +86-755-25701197www.godox.com
Vänligen,
Martin
Får en stark känsla av att en itudelad kvinna när som helst kommer hittas på gränsen Danmark/SverigeHärlig känsla i den bilden!!
Är jag ensam om att inte alls gilla hur blixtbilder ser ut?
Jag gillar blixtbilder
Inte jag.Jag gillar blixtbilder