Tack Martin
Tack även
@daviden och
@leicaphile
Enligt den stilige herren i videon så är jag inne på rätt spår. Man MÅSTE ha både APSC och fullformat
Jag är helt med på resonemanget att jag troligen klarar mig rätt bra med det jag har. Har ju som sagt inte försökt fotografera på en någorlunda seriös nivå förrän de senaste åren. Men jag ser ju framför mig att det kommer bli mer framåt. Har ju under den senare tiden både sålt några printade bilder, fotat ett bröllop mot betalning och har bokat en plats för en utställning i sommar. Allt detta gör ju att jag vill ge mig själv de bästa förutsättningarna jag bara kan. I alla fall till rimliga ekonomiska gränser
Jag fotar väl idag mest landskap,natur och fågeljävlar som dyker upp på tomten..
Skulle vilja fota mer gatufoto men det är lite svårt här hemma på grusvägen… Händer inte så mycket…
Det jag upptäckt på senare tid är att trots rätt OK linser så blir bilderna en smula ”brusiga”.. Jag kopplar det till att kameran inte funkar tipp topp i dåligt ljus. Men visst kan det vara undertecknad som inte rattar rätt på inställningarna eller t.o.m. darrar som ett asplöv.. Å andra sidan så har jag inget problem med skärpan när ljuset är bra så darrar kanske jag inte gör?!..
Visst kommer en del bilder att postas på insta och annat. Men tanken är ju att printa de som blir lyckade. Först och främst hemma på den egna Canon prograf skrivaren. Som störst upp till A3+, har dock inte testat det formatet än men vanlig A3 blir kanon. Har även vid utskrift sett att en del kvällsbilder inte haft det där riktigt krispiga resultatet. Kan iofs bero på att de jag skrivit ut varit handhållna bilder vilket jag fattar kanske kan bli lite skakigt på kvällen…
Kan en fullformat hjälpa mig här? Kanske kanske inte.
Stort tack för att ni delar med er av er kunskap!!