Jag tackar dig för din ärlighet och föraktar dig för det psykiska illamåendet du orsakar min plånbok!
Skämt åsido, en xt2 vore egentligen grymt, tror dessvärre att jag kommer landa på en A6000 med kit-lens till att börja med. Jag ser det som vuxenpoäng att ta sitt förnuft till fånga
När jag ville ha en mindre kamera inför den gångna sommarens semester köpte jag en begagnad Olympus PEN E-PL7 med kitoptik för 1500 spänn och sen har jag kompletterat med ett par gluggar till. Den var faktiskt oväntat trevlig i bildkvalitet och handhavande. De brister i handhavandet jag hittade är mer relaterat till storleken - på ett litet hus har de inte plats för en EVF t.ex. så den köpte jag som löst tillbehör.
Främsta bristen jämfört med det du skriver är att den modellen inte är toksnabb i autofokus för actionbilder. Flygande örnar var svåra att få skarpa t.ex.
Nu funderar jag ärligt talat dock på att avyttra det systemet och köpa in mig lite mer i Fujis serie - jag tycker de verkar trevliga. Sony verkar också bra. Nåt som ligger mitt mellan Micro 4:3 och Nikon full-frame i storlek.