Som nån sa beror det på vad som intresserar en. Tycker över lag många klockvideor och klockvideomakare ofta är både tråkiga och tröttsamma. Men det kan bero på mig.
Time Teller håller väl rätt bra klass annars om man ska vara objektiv. Spencer Klein är en som har bättrat sig i sina videor i mitt tycke senare tid och kan ha tämligen intressanta grejer och funderingar om inte enbart Seiko utan även en del andra. Urban G är något av en personlighet och kan vara kul ibland i underhållningssyfte om inte annat (underhållningsvärdet är långt ifrån alltid uppenbart) men jag väntar mest på att Hugo (TGV i annan skepnad fast mer ohämmad?) ska få en egen "kanal".. den ska jag följa.
Men beror som sagt på preferenser och varför man kollar. En del verkar t.o.m. gilla Archie Luxury av för mig outgrundliga skäl. Så smaken och behovet skiftar från person till person. Har man en speciell nisch som intresserar en kan det vara idé att titta närmare på någon som avhandlar de klockorna eller på det sättet man har användning för.
Vad som är förvånande för mig är vilken ibland osund genomslagskraft enskilda youtube-makares åsikter verkar ha emellanåt. Säger "rätt" person att den här gillar jag, kan efterfrågan öka mycket utan egentlig annan synbar anledning. Närmast lite skrämmande -en persons subjektiva åsikt har visat sig kunna få en klockmodell att öka anmärkningsvärt i prisbild på kort tid.
Nej det är väl inget särskilt man "bör" följa. När jag började intressera mig för klockor, vid tiden för Puniska krigen ungefär
som nån beskrivit det, fanns inga youtubevideor minsann
.. har funkat ändå.