• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Jag skulle försöka nysta i vad hon gillar. Bär hon någon klocka idag? Vad har den för formspråk? Vad tycker hon om dina klockor?
Jag själv är riktigt sugen på en Cartier tank men jag tror inte den är lika het bland icke klockintresserade kvinnor.. Du kan inte visa bilder på kandidater för henne och fråga vad hon tycker, utan att hon misstänker nått? 😬

Min uppfattning är att dem flesta av motsatt kön vet vad en cartier är... snarare Tudor och Omega som är mer okänt...

Någon som köpt en fin julklapp till sin käresta (eller en själv, ladies!) att visa upp? 😍
1608066130291.png

Någon som köpt en fin julklapp till sin käresta (eller en själv, ladies!) att visa upp? 😍
Jupp!
Den har ju visats ovan men här är lite andra bilder på det som hustrun får som julklapp,
en väldigt ovanlig Silvana damdykare från tidigt 70-tal och aldrig tidigare använd!

På original Tropic band med curved ends, hur mjukt och fint som helst trots att det är snart 50 år gammalt!
F65C803D-B1BC-443B-B629-641EA487E520.jpeg
6D73974E-4EB7-44FC-B3CF-1C20528A1DFB.jpeg

Jupp!
Den har ju visats ovan men här är lite andra bilder på det som hustrun får som julklapp,
en väldigt ovanlig Silvana damdykare från tidigt 70-tal och aldrig tidigare använd!

På original Tropic band med curved ends, hur mjukt och fint som helst trots att det är snart 50 år gammalt!
F65C803D-B1BC-443B-B629-641EA487E520.jpeg
6D73974E-4EB7-44FC-B3CF-1C20528A1DFB.jpeg
Var hittar du alla guldkorn? 😅

@Triumf det är en bra idé med lite analys. Hon gillar egetligen lite "lyx" men skulle inte lägga pengaran på det själv. Idag använder hon en fitbit och de är ju rätt fyrkantiga (precis som tank). Utöver det har hon en tissot som hon nog fick för mååånga år sedan men aldrig använt, den ser rätt trist ut så jag förstår henne :p Hon har en vän som fick en Cartier Tank som hon har pratat om, det är ju en bra signal :)

Sen måste jag säga att jag själv gillar Cartier Must också, de är riktigt stiliga! men kanske sticker Tank ut lite mer, känns lite mer lyx..?

Senast ändrad:
@Triumf det är en bra idé med lite analys. Hon gillar egetligen lite "lyx" men skulle inte lägga pengaran på det själv. Idag använder hon en fitbit och de är ju rätt fyrkantiga (precis som tank). Utöver det har hon en tissot som hon nog fick för mååånga år sedan men aldrig använt, den ser rätt trist ut så jag förstår henne :p Hon har en vän som fick en Cartier Tank som hon har pratat om, det är ju en bra signal :)

Sen måste jag säga att jag själv gillar Cartier Must också, de är riktigt stiliga! men kanske sticker Tank ut lite mer, känns lite mer lyx..?
Har hon fyllt 35 än? Blev det en klocka och vilken isf? :)

Tja det är ju en högst personlig referens :) Skulle vara alldeles för stort för mig tex. Blev hon nöjd med klockan?
Japp, jag sa det hela med glimten i ögat. Hon har "jobbat sig upp" från typ 24mm till 42mm (fast kort längd horn till horn) och sen ner till 36-38mm igen. Hon har inte speciellt stor handled, så de ser nästan oversize ut på henne. Hon har en 34mm kvar som hon gillar utseendet på men inte använder så ofta "pga för liten". Jag känner igen det hela från min resa.

Och ja. Klockan är en keeper. Den är bra. Svårt att få fota hennes handled med den på dock... :) Som vanligt kommer klockorna dock med långa band, så vi skaffade ett kortare.

Fan vad trött jag är på alla nysläpp. Eller snarare, avsaknad av nysläpp på roliga, snygga damklockor i vettiga storlekar.
De gångerna klockhusen släpper något de kallar damklockor är de antingen tråkiga/vulgära "dressare" eller minst 36mm.
Är det en omöjlighet att göra dykare, chronos, GMT's mm i 33 mm eller mindre?
Är verkligen den marknaden så jävla olönsam så ingen vill ta i den med tång?

Tillbaka
Topp