• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Min klocka började indikera för batteribyte idag. Vilken urmÀstare ska man vÀnda sig till för ett batteribyte och service i Sthlm-omrÄdet?

Min klocka började indikera för batteribyte idag. Vilken urmÀstare ska man vÀnda sig till för ett batteribyte och service i Sthlm-omrÄdet?
KM Globen gör det över dagen/till dagen efter, smidigt som attans (batteri + packningar/tÀthetsservice). GÀllande vanlig service vet jag inte tidsÄtgÄngen men de reparerar ju i deras lokal. MÄnga andra AD skickar i sthlm skickar breitlings till TÀby vilket gör att det tar extra tid

Mer fĂ€rg Ă„t folket! Hade en förhoppning att detta skulle flyga men Ă€r lite skeptisk Ă€n sĂ„ lĂ€nge. FĂ„r se om man vĂ€njer sig 😎
20210524_194701.jpg

Finns dagens Aerospace endast i 42mm? Äldre lĂ„g vĂ€l pĂ„ 39-40 om jag minns rĂ€tt.

Okej. Personligen tycker jag ju att det Ă€r synd att vi inte har den i 40mm lĂ€ngre. Överlag tycker jag Breitlings har för stora mĂ„tt idag men smaken Ă€r ju delad.

Tack đŸ™đŸ». Nu har jag lyckats med stĂ€lla tiden o datum oxĂ„. Tog en stund innan jag fattade...Google is you friend
Eftersom allt styrs med en spak sÄ Àr det ju rÀtt mycket att ha koll pÄ. Tror watchfinder har en bra youtubevideo om hur du enklast manövrerar basic functions. Perfa om man inte har tillgÄng till eller orkar gÄ igenom den mastiga manualen

Eftersom allt styrs med en spak sÄ Àr det ju rÀtt mycket att ha koll pÄ. Tror watchfinder har en bra youtubevideo om hur du enklast manövrerar basic functions. Perfa om man inte har tillgÄng till eller orkar gÄ igenom den mastiga manualen
Ja det mĂ€rkte jag snabbt 😂. Till sommaren vore ett orange gummi lite kul. Vill ha original Breitling men de verkar ej gĂ„ bestĂ€lla ? :(

Ja det mĂ€rkte jag snabbt 😂. Till sommaren vore ett orange gummi lite kul. Vill ha original Breitling men de verkar ej gĂ„ bestĂ€lla ? :(
😅
Blir fint med orange! Skaffade ju det till min exospace, schyssta kontrast till night mission. Som @Maxer sĂ€ger sĂ„ kan de nog gĂ„ att bestĂ€lla nu, jag hade bestĂ€llning pĂ„ gult gummi hos AD i fem mĂ„nader utan att breitling kunde skicka nĂ„got, sĂ„ de har haft strul men lĂ€r vara back in bizniz nu 😁

Kollade nĂ€r jag var hos AD idag. Ännu gĂ„r det inte bestĂ€lla. Priserna pĂ„ hemsidan Ă€r inte rĂ€tt. Det orange gummit listar tex 900kr i den prislista AD fĂ„tt nyligen
Jag fixade det gula via Franks i förra veckan (hade bestÀllning sedan 5 mÄnader vid annan AD, Franks hade en glömd i lagret), var vÀl 600kr dÄ eller om jag fick kompispris

Jag fixade det gula via Franks i förra veckan (hade bestÀllning sedan 5 mÄnader vid annan AD, Franks hade en glömd i lagret), var vÀl 600kr dÄ eller om jag fick kompispris
Ok. Möjligt att priserna justeras frÄn ett visst datum. FrÄgande inte sÄ noga dÄ det ÀndÄ inte gick bestÀlla :)

Ok. Möjligt att priserna justeras frÄn ett visst datum. FrÄgande inte sÄ noga dÄ det ÀndÄ inte gick bestÀlla :)
Men dra en pling till Franks imorgon annars, de hade nÄgra andra fÀrger kvar pÄ lager (frÄn Endurance serien). Och be dem skicka hem till dig, de brukar vara tillmötesgÄende!

Senaste inköpet blev en Aerospace pÄ steroider, som egentligen inte ingÄr i samma linje men som har slÄende likheter. Exospacen. Lite mÄttjÀmförelser mot Avantagen jag har sedan innan:

Aerospace Avantage vs Exospace
42mm vs 46mm
10.4mm vs 15.2mm
22-20mm vs 24-20mm
86gram vs 120(140 pÄ lÀnk)gram
49mm vs 54mm lug to lug

Overall Àr jag mycket nöjd med klockan, klart i det största laget för mina handleder, men den Àr sÄ jÀkla fet i sitt night mission utförande och breitling dna sÄ det flyger vÀl ÀndÄ.
Lite jÀmförelsebilder:

20210517_094422.jpg
20210517_094544.jpg
20210517_094617.jpg
20210517_095616.jpg
20210517_095646.jpg
Är du fortfarande nöjd med Exospacen? Den ser grym ut tycker jag, kul val! Hade inte vĂ„gat sjĂ€lv pga storleken men ser ok ut pĂ„ armen Ă€ndĂ„! Yachtingversionen Ă€r ball ocksĂ„
unnamed-1.jpg

Tillbaka
Topp