• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Köpte den hĂ€r över en burgare i gĂ„r kvĂ€ll. En Evo uttagen i Ă„r och fullset. Lite (onödigt) stor Ă€r den jĂ€mfört med min andra Aerospace, men funkar Ă€ndĂ„ bra pĂ„ min 20+ cm handled. Nöjd 😀
9473192E-1EF9-436F-9794-0D7A47E7AF4C.jpeg
Grattis!. Ser ut att sitta otroligt bra!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Mkt viktiga och roliga fÀrdigheter att kunna, Seiko rycket, för fÄ igÄng de Àldre verken, de olika aeorospace snurror man fÄr göra, i början ej helt lÀtt, men nÀr de sitter, en fröjd att vÀxla mellan komplikationer :)
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Liten update frÄn kvÀllens Breitling-event: preliminÀr (detta har ju skjutits framÄt flertalet gÄnger) release pÄ den nya Aerospacen Àr om ca 1 Är.
-modellen görs om ganska mycket (vad detta innebar ville de inte gÄ in pÄ, men vi fÄr se... en aerospace Àr ju en aerospace... Liknande Urverk iaf (superquartz))
-den första prototypen Àr klar och den har anstÀllda fÄtt titta pÄ, lÀr vara nÄgra förÀndringar till pÄ slutversionen

Inget mer Ă€n det 😁

SpÀnningen Àr OLIDLIG
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
Drar ett redigt longshot hÀr. Det rÄkar inte vara sÄ att nÄn runt Uppsala trakten sitter pÄ bÄde evon och föregÄngaren. Jag skulle behöva pröva bÄda för o se vilken som sitter bÀst(dÀrefter inhandlas) En fika pÄ stan bjuds det naturligtvis eller bryggkaffe o bulle hemma hos mig :p
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
PÄ tal om Aerospaces, Àr det nÄgon som har haft Anthracite-varianten? Skiljer sig fÀrgen nÄgot frÄn exempelvis den med svart eller blÄ tavla, eller Àr det breitlings produktionen som allmÀnt sÀger daZe?
Bild för inspo
Screenshot_20211124-155102_Chrome.jpg
Screenshot_20211124-155049_Chrome.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
PÄ tal om Aerospaces, Àr det nÄgon som har haft Anthracite-varianten? Skiljer sig fÀrgen nÄgot frÄn exempelvis den med svart eller blÄ tavla, eller Àr det breitlings produktionen som allmÀnt sÀger daZe?
Bild för inspo
Screenshot_20211124-155102_Chrome.jpg
Screenshot_20211124-155049_Chrome.jpg
Fan, mÄste man köpa en till nu, sÄ man har hela fÀrgbÄgen, plus din dlc
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En till notering gĂ€llande Aerospace Evo:n, vikten pĂ„ Anthraciten modellen ligger pĂ„ 106gram, den blĂ„ ligger pĂ„ 103gram och den svarta ligger pĂ„ 100gram đŸ€”
Och en till notis pÄ detta: watch-head vÀger alla olika men ÀndÄ rÀtt lika. Kan det vara sÄ att man vid "mÀtningar" haft olika antal lÀnkarbitar pÄ?

Anthracite 46.4 gram, blĂ„ 46.1 gram, svart 46.7 gram đŸ€”
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Äe vafan! MEN Ă„ter till tungsten! Är ju inte logiskt dĂ„ watch head vĂ€ger samma med skillnad pĂ„ typ 0.3gram mellan fĂ€rgerna, medans dem med lĂ€nk skiljer flera gram mvh inte alls detaljkĂ„t
För miljöns skull Àr det bÀttre att vÀlja den lÀttaste, 0,3 gram innebÀr mer brÀnsleförbrukning vid transport!
Men tror det Ă€r lĂ€nkbitarna som skojar med vikten, se pĂ„ hur Kern ”skojat” om en ny Aerospace!
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
För miljöns skull Àr det bÀttre att vÀlja den lÀttaste, 0,3 gram innebÀr mer brÀnsleförbrukning vid transport!
Men tror det Ă€r lĂ€nkbitarna som skojar med vikten, se pĂ„ hur Kern ”skojat” om en ny Aerospace!
Inte pĂ„ skojhumör idag 😆 förelĂ€sningen stĂ€lldes in 20min innan den började och jag har 1.5h enkel resvĂ€g till skolan đŸ€Šâ€â™‚ïž
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Äe vafan! MEN Ă„ter till tungsten! Är ju inte logiskt dĂ„ watch head vĂ€ger samma med skillnad pĂ„ typ 0.3gram mellan fĂ€rgerna, medans dem med lĂ€nk skiljer flera gram mvh inte alls detaljkĂ„t
- Kan inte lĂ„ta bli, yrkesskada före pensionen: Tungsten heter hĂ„rdmetall pĂ„ svenska (eller egentligen Wolfram om man skall vara korrekt) 🙂
 
Har bestÀllt och vÀntar pÄ en Evo med svart tavla. FÄr den pÄ lÀnk men vill gÀrna ha den pÄ gummi med viklÄs ocksÄ.
Har möjlighet att fÄ ett bra pris pÄ ett viklÄs i borstat stÄl. Funkar det eller blir kontrasten för stor mot titanet tror ni?
 
Topp