• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

41558C13-5C7C-4532-8633-AC208866B5A3.jpeg

Denna fÄr ovÀntat mycket handledstid. Den kÀnns avslappnat annorlunda. Snygg. Cool.
Nu blev man lite sugen pÄ en vit urtavla!
 
Halloj gott folk!
NyÄrslöftet jag givit Àr att Àntligen skaffa en aerospace:) Har ju dock aldrig prövat modellen utan det Àr pÄ papper och bild som den verkar kunna bli en owg nÀst intill. SÄ min frÄga lyder. Ska man jaga rÀtt pÄ typ en 65362 för att "pröva" har sett dom gÄ ganska billigt (10 och nerÄt) och kÀnns det bra sÄ jagar jag rÀtt pÄ Avantgarde modellen som jag vill ha?
 
Halloj gott folk!
NyÄrslöftet jag givit Àr att Àntligen skaffa en aerospace:) Har ju dock aldrig prövat modellen utan det Àr pÄ papper och bild som den verkar kunna bli en owg nÀst intill. SÄ min frÄga lyder. Ska man jaga rÀtt pÄ typ en 65362 för att "pröva" har sett dom gÄ ganska billigt (10 och nerÄt) och kÀnns det bra sÄ jagar jag rÀtt pÄ Avantgarde modellen som jag vill ha?
LĂ„ter som ett sunt nyĂ„rslöfte â˜ș
Personligen hade jag gÄtt direkt pÄ en Avantage dÄ prisskillnaden inte blir ett jÀttegap, sÀg 10-14k för en fin E65362 med box+papper och
ca 14-18k för en E79362 med slĂ€t tavla(2005-2010) eller senare varianten ”Tuxedo”(2010-2013 eller ex uttagen senare) för ca 15-20k.
Skicken tycker jag Ă€r det som spelar roll för priset sĂ„ slĂ€t eller ”Tuxedo” kan hamna pĂ„ samma priser men oftast har jag sett ”Tuxedo” gĂ„ för lite mer om den Ă€r fin.
Sen finns det sĂ„klart Avantage utan lĂ€nk och tillbehör för sjystare priser, ca 10-12k. Äldre Aerospace som E65362 kan hamna pĂ„ 8-10k utan lĂ€nk och tillbehör. Ska du gĂ„ pĂ„ en Avantage direkt och du gillar lĂ€nken sĂ„ se definitivt att lĂ€nken följer med dĂ„ den kostar 9k eller t.o.m. mer ny frĂ„n AD och ca 3500-5000;- beggad.

Gillar du 40mm eller 42mm Àr en smaksak, bÄda klockorna Àr lÀtta men visst Àr 42mm ett mÀrkbart hopp men inte jÀttestort dÄ luggarna fortfarande Àr korta och klockan Àr tunn. Min E56061 frÄn 94 sitter vÀldigt bra pÄ min 17-17,5cm handled fast jag har aldrig klagat pÄ en Avantage.
 
Senast Àndrad:
LĂ„ter som ett sunt nyĂ„rslöfte â˜ș
Personligen hade jag gÄtt direkt pÄ en Avantage dÄ prisskillnaden inte blir ett jÀttegap, sÀg 10-14k för en fin E65362 med box+papper och
ca 14-18k för en E79362 med slĂ€t tavla(2005-2010) eller senare varianten ”Tuxedo”(2010-2013 eller ex uttagen senare) för ca 15-20k.
Skicken tycker jag Ă€r det som spelar roll för priset sĂ„ slĂ€t eller ”Tuxedo” kan hamna pĂ„ samma priser men oftast har jag sett ”Tuxedo” gĂ„ för lite mer om den Ă€r fin.
Sen finns det sĂ„klart Avantage utan lĂ€nk och tillbehör för sjystare priser, ca 10-12k. Äldre Aerospace som E65362 kan hamna pĂ„ 8-10k utan lĂ€nk och tillbehör. Ska du gĂ„ pĂ„ en Avantage direkt och du gillar lĂ€nken sĂ„ se definitivt att lĂ€nken följer med dĂ„ den kostar 9k eller t.o.m. mer ny frĂ„n AD och ca 3500-5000;- beggad.

Gillar du 40mm eller 42mm Àr en smaksak, bÄda klockorna Àr lÀtta men visst Àr 42mm ett mÀrkbart hopp men inte jÀttestort dÄ luggarna fortfarande Àr korta och klockan Àr tunn. Min E56061 frÄn 94 sitter vÀldigt bra pÄ min 17-17,5cm handled fast jag har aldrig klagat pÄ en Avantage.
Stort tack för ett utomordentligt svar :)
 
TĂ€nkte skapa konspirationsteorier om den nya Aerospace:n som tydligen ska dyka upp inom ett Ă„r?.
Om nu urverket uppdateras, kan det innebÀra en avskalad version av Exospace-verket med bl.a. laddmöjlighet?
Solcellspanel?. StorleksmÀssigt tror jag inte det blir mindre Àn 43mm nÀr Breitling engagerat sig i storlekar om 46-48mm, senast i Avi-kollektionen.
Visst nÄgra Navitimer Àr pÄ 35,38,41 etc sÄ lite nedbantning har skett, Àven i Premier-linjen finns sjysta pÄ 40mm. Endurance Pro i proffslinjen hamnade pÄ 44mm och det kanske var förstÄeligt för avlÀsningen samt det extremt lÀtta materialet Breightlight.
Titanium bidrar ju till att man vÄgar hoppa upp i storlek. Vad kan man förvÀnta sig om den nya skapelsen?.

Eller Àhh vi skiter i och Àlter om den och bara vÀntar, det har vi lyckats med förr.......nÀr vi fick en utsaga frÄn Kern ;)
 
Senast Àndrad:
TĂ€nkte skapa konspirationsteorier om den nya Aerospace:n som tydligen ska dyka upp inom ett Ă„r?.
Om nu urverket uppdateras, kan det innebÀra en avskalad version av Exospace-verket med bl.a. laddmöjlighet?
Solcellspanel?. StorleksmÀssigt tror jag inte det blir mindre Àn 43mm nÀr Breitling engagerat sig i storlekar om 46-48mm, senast i Avi-kollektionen.
Visst nÄgra Navitimer Àr pÄ 35,38,41 etc sÄ lite nedbantning har skett, Àven i Premier-linjen finns sjysta pÄ 40mm. Endurance Pro i proffslinjen hamnade pÄ 44mm och det kanske var förstÄeligt för avlÀsningen samt det extremt lÀtta materialet Breightlight.
Titanium bidrar ju till att man vÄgar hoppa upp i storlek. Vad kan man förvÀnta sig om den nya skapelsen?.

Eller Àhh vi skiter i och Àlter om den och bara vÀntar, det har vi lyckats med förr.......nÀr vi fick en utsaga frÄn Kern ;)
Citerar mig sjÀlv

Liten update frÄn kvÀllens Breitling-event: preliminÀr (detta har ju skjutits framÄt flertalet gÄnger) release pÄ den nya Aerospacen Àr om ca 1 Är.
-modellen görs om ganska mycket (vad detta innebar ville de inte gÄ in pÄ, men vi fÄr se... en aerospace Àr ju en aerospace... Liknande Urverk iaf (superquartz))
-den första prototypen Àr klar och den har anstÀllda fÄtt titta pÄ, lÀr vara nÄgra förÀndringar till pÄ slutversionen

Inget mer Ă€n det 😁

SpÀnningen Àr OLIDLIG

Det vore kul om de likt det du sÀger gör den laddningsbar. Batteribyte görs dÄ var 9-10Är istÀllet för vartannat.

AngÄende storlek tror jag som du, att den inte blir mindre. FrÄgan Àr hur mycket större de vÄgar göra den. Successivt har de ju gÄtt frÄn 40-42-43, medan exon ligger pÄ stabila 46. VÄgar man gissa pÄ en 44a?

Charmen med aerospacen Àr ju ocksÄ att den Àr sÄ pass tunn, FrÄgan sÄ Àr hur stor man vÄgar göra den utan att funka upp proportionerna. Men Ä andra sidan har vi ju samtliga slÀpp de senaste Ären med konstiga proportioner ;)
 
Citerar mig sjÀlv



Det vore kul om de likt det du sÀger gör den laddningsbar. Batteribyte görs dÄ var 9-10Är istÀllet för vartannat.

AngÄende storlek tror jag som du, att den inte blir mindre. FrÄgan Àr hur mycket större de vÄgar göra den. Successivt har de ju gÄtt frÄn 40-42-43, medan exon ligger pÄ stabila 46. VÄgar man gissa pÄ en 44a?

Charmen med aerospacen Àr ju ocksÄ att den Àr sÄ pass tunn, FrÄgan sÄ Àr hur stor man vÄgar göra den utan att funka upp proportionerna. Men Ä andra sidan har vi ju samtliga slÀpp de senaste Ären med konstiga proportioner ;)

Laddningsbar vore skoj om det behövs med tanke pÄ funktionerna. Om allt sker via kronan sÄ nöts packningen fortare vilket orsakar mer kontroll vad gÀller vattentÀtheten, byte av packningar och i samband med det batteribyte(en kassako?)
Kanske en mer greppvÀnlig krona, enklare att aktivera bakgrundsbelysningen och nÄgra fler funktioner!?.

Jag kÀnner rent spontant som du att det lutar mot 44mm med nÀttare proportioner, det kan rÀcka med en större vridring pÄ en mindre tavla för att fÄ ett mindre intryck?. Tror den blir en aning sportigare och inte bara som renodlad flygarklocka med tanke pÄ triatleterna, surfarna, motorcyklisterna och nu muskelbilarna som figurerar. AlltsÄ lite mer landbaserad men inte sÄ sportig som Endurance Pro. Tunn ska den vara, inte tjockare Àn Endurance Pro, det vore konstigt eller anspela pÄ andra mÀrkligheter de senaste Ären ;)
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp