Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har du sett denna sida? Kanske gÄr att hÀrleda dÀrifrÄn.Lite frÄgor till er som kan!
Jag har aldrig Àgt en Breitling innan dÄ designsprÄket inte har tilltalat mig, men nu har jag blivit smÄtt besatt av Aerospace E75362 med (jag vill sÀga NSA) lÀnk och svart urtavla enligt bild.
Har nÄgon koll pÄ vilka Ärtal denna lÀnk levererades med denna referens? Den verkar inte vara super vanlig?
Och Àr det rimligt att anta att dessa betingar runt 16-20k i Sverige idag?
Tusen tack! Skall grotta ner mig i detta ikvÀll. Jag Àr en sucker för toolwatches och denna tickar mÄnga boxar för mig.Har du sett denna sida? Kanske gÄr att hÀrleda dÀrifrÄn.
Ălskar siffrorna pĂ„ den tavlan. Den svarta tavlan Ă€r dessutom kolsvart, supersnygg.Breitling Models - Professional Series Watches
Breitling for Bentley line of models separated by Serieswww.breitlingsource.com
E75362 Àr en trevlig ref som tillverkades mellan 2001-2005 och man kunde fÄ den med flexlÀnk eller pro 1(med solida ÀndlÀnkar).Lite frÄgor till er som kan!
Jag har aldrig Àgt en Breitling innan dÄ designsprÄket inte har tilltalat mig, men nu har jag blivit smÄtt besatt av Aerospace E75362 med (jag vill sÀga NSA) lÀnk och svart urtavla enligt bild.
Har nÄgon koll pÄ vilka Ärtal denna lÀnk levererades med denna referens? Den verkar inte vara super vanlig?
HÀr Àr min aerospace Ärsmodell mellan 01-05. Riktigt hÀrlig pjÀs som jag inte trodde skulle gilla sÄ mycket som jag gör. Jag gav 17k fullset och skulle sÀga att det Àr helt rimlig pris men inte över det. Ska man gÄ över de pengarna kan man istÀllet kolla pÄ evo/avantage som @Aerospace skriver ovanLite frÄgor till er som kan!
Lite frÄgor till er som kan!
Tack för all info! Jag Àgde en gÄng en sinn 809 med en lÀnk som ser identisk ut som Breitlings flexlÀnk och jag Àlskade den. Blir till att jaga reda pÄ ett exemplar dÄE75362 Àr en trevlig ref som tillverkades mellan 2001-2005 och man kunde fÄ den med flexlÀnk eller pro 1(med solida ÀndlÀnkar).
Just den flexlÀnken pÄ bilden började redan tillverkas under 90-talet. Varkens klockan eller lÀnken Àr ovanlig, dock Àr det lite klurigare och hitta med utc-enhet+flexlÀnk eller pro 1 samt den blÄa tavlan. Ett tips Àr kolla om hur lÄng lÀnken Àr, om lÄset har god spÀnst/flex.
PrislĂ€get idag sĂ€ger nog runt 12-16k enbart klockan men kan tycka med tillbehör i ok bruksskick runt 14-16, sedan kan det bli mer frĂ„n handlare, typ upp i 20k eller t.o.m. mer. Man bör inte betala fantasisummor för dĂ„ kan man börja snegla pĂ„ âAvantageâ E79362 eller EVO.
BlÄ tavla ser det ut som? JÀttefin! Tack för info kring prislÀge, jag tenderar att köpa dyrt och sÀlja billigtHÀr Àr min aerospace Ärsmodell mellan 01-05. Riktigt hÀrlig pjÀs som jag inte trodde skulle gilla sÄ mycket som jag gör. Jag gav 17k fullset och skulle sÀga att det Àr helt rimlig pris men inte över det. Ska man gÄ över de pengarna kan man istÀllet kolla pÄ evo/avantage som @Aerospace skriver ovan
Haha sÄ brukar jag ocksÄ göra! Tur att det inte blir förlustaffÀr om man inte sÀljer. Tavlan Àr grön!BlÄ tavla ser det ut som? JÀttefin! Tack för info kring prislÀge, jag tenderar att köpa dyrt och sÀlja billigt
Sedan begynnelsen av Aerospace var första flexlĂ€nkarna mĂ€rkta nsa och med Breitling pĂ„ spĂ€nnet men tillverkades Ă€ven som enbart nsa-lĂ€nkar eller med kompletterande mĂ€rkning om de var tillverkade till klockföretag som t.ex. Rado, Heuer, Breitling etc. Sinn har kanske haft nsa-mĂ€rkta lĂ€nkar. Nsa Ă€r av bra kvaliteâ helt klart. Lycka till i jakten, Ă€r alltid skoj och jaga lĂ€nk!Tack för all info! Jag Ă€gde en gĂ„ng en sinn 809 med en lĂ€nk som ser identisk ut som Breitlings flexlĂ€nk och jag Ă€lskade den. Blir till att jaga reda pĂ„ ett exemplar dĂ„
Ah, kul info! Dom tillverkade Ă€ven till Certina. NĂ€sta Ă€gare av min klocka med NSA lĂ€nk lyckades hitta extra lĂ€nkbitar genom att köpa just en gammal Certina.Sedan begynnelsen av Aerospace var första flexlĂ€nkarna mĂ€rkta nsa och med Breitling pĂ„ spĂ€nnet men tillverkades Ă€ven som enbart nsa-lĂ€nkar eller med kompletterande mĂ€rkning om de var tillverkade till klockföretag som t.ex. Rado, Heuer, Breitling etc. Sinn har kanske haft nsa-mĂ€rkta lĂ€nkar. Nsa Ă€r av bra kvaliteâ helt klart. Lycka till i jakten, Ă€r alltid skoj och jaga lĂ€nk!
Snyggt! Den Àr helt klart identisk med lÀnken jag hade pÄ min Sinn 809 ( med undantag för texten pÄ lÄset förstÄs)
Finfin AR glömde duHar haft den hĂ€r pĂ„ sedan den kom hem för ett par veckor sedan och mĂ„ste sĂ€ga att den vĂ€xt pĂ„ mig. Ăr pĂ„ grĂ€nsen till onödigt stor för min smak men den sitter jĂ€kligt fint nĂ€r den Ă€r sĂ„ tunn och lĂ€tt.
Tog nÄgra varv med instruktionsboken innan jag fick in tÀnket pÄ hur dom olika lÀgena fungerar, blir ÀndÄ ganska intuitivt.
Gillar ocksÄ att den Àr jÀkligt in your face quartz, och att den kan backa upp attityden med att ha dom finesser man kan behöva, har sq verket i den hÀr sÄ den bör hÄlla tiden fint och kalender som fixar datumet automatiskt Àr ju lite lyxigt.
Det Àr ocksÄ trevligt Framför allt nÀr det Àr en gammal klocka och mÄnga idag Ànnu inte bryr sig om att satsa pÄ detFinfin AR glömde du
Har en likadan, men nĂ€sta generation, och lumen Ă€r helt grym. Ălskar dom hĂ€r nĂ„got Ă€ldre modellerna.Det Ă€r ocksĂ„ trevligt Framför allt nĂ€r det Ă€r en gammal klocka och mĂ„nga idag Ă€nnu inte bryr sig om att satsa pĂ„ det
Jaha! Jaha jaha jaha! Jag har varit berusad ett par kvĂ€llar i julledigheten och blev milt förvĂ„nad över att fĂ„ mail om att jag vunnit en Aerospace pĂ„ Bukowskis auktion i dagarna â men vilket bra beslut!
Watch only, det var vÀl det enda smolket i bÀgaren, i övrigt kÀnns det som jag gjort ett kap. Inga dings knappt repig, tidig 90-talare. Trevligt
Det kan vara dags att stÀda under vridringen och kontrollera att den fjÀdrande delen under Àr hel.
Under vridringen ligger en tunn metallring med fyra flÀrpar vikta uppÄt som hakar i utskÀrningar i vridringen och skapar klicken.
PÄ min sÄ hade metallringen ocksÄ en flÀrp in mot boetten som kan ligga i tre olika hÄl, hamnar den i fel sÄ linjerar inte index och vridring, vÀrt att försöka uppmÀrksamma ifall du tar isÀr det.
PÄ min modell Àr det skruvar runt hela vridringen, dÄ behöver alla utom dom vid rider tabs lossas och sen kan man lirka loss allt, ingen aning om hur dom Àldre fungerar men det Àr vÀl antingen att skruva ur skruvarna eller sÄ Àr det bÀnda med kniv, eller bÄda.
Bonusbilder pÄ smuts, varning för starka bilder, gör rent under era vridringar folk.
Tackar ödmjukast för tipset! Ska kika under. KÀnns som att det kan vara metallringen under som Àr lite trött.