Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget money shot?Försökte mig på lite Wellington ikväll.
Blev helt ok.
Mindre miss. Men rosa mot det röda hållet rakt igenom (på alla tre)Inget money shot?
Kollade också på Tamahagane och var helt inställd på dessa och åkte till butik för att prova skaftet, diskuterade lite med säljaren och han tipsade sedan om Kashima som dom tydligen (iaf då) sålde mest av. Vet ej om dom har särskild kickback på dessa (säkert) men den passade väldigt skönt i handen (bättre än Tamahagane för mig) och köpte ett gäng, funkar hur bra som helst med tanke på vilken amatör jag är. Tänkte även börja slipa lite själv med slipsten etc men det ligger lite längre fram.Tänkte köpa en ny kockkniv, några tips? Minst 20cm och vill gärna inte lägga mer än 2500. Har kollat på Tamahagane och Yoshikane, där Yoshikane är kolstål.
Ska kolla in den då, får ta mig förbi butiken i helgen med risk för att jag köper slipsten för 3000krKollade också på Tamahagane och var helt inställd på dessa och åkte till butik för att prova skaftet, diskuterade lite med säljaren och han tipsade sedan om Kashima som dom tydligen (iaf då) sålde mest av. Vet ej om dom har särskild kickback på dessa (säkert) men den passade väldigt skönt i handen (bättre än Tamahagane för mig) och köpte ett gäng, funkar hur bra som helst med tanke på vilken amatör jag är. Tänkte även börja slipa lite själv med slipsten etc men det ligger lite längre fram.
https://cleancut.se/butik/knivserier/kashima-7/kashima
Ja och butiken är på söder också så bäst att du köper en kniv medSka kolla in den då, får ta mig förbi butiken i helgen med risk för att jag köper slipsten för 3000kr
Ser invecklat ut :OSkaffade en Spyderco Triangle Sharpmaker för att ha något smidigt och snabbt av slipa upp knivar med när man inte orkar våtsten.
Började prova med en gammal fiskars så jag inte sabbar en finkniv direkt.
Resultatet blev kanon och det var riktigt enkelt att använda. Bara se till att man håller kniven rakt så är det bara att köra.
Efter denna så blev det en till Fiskars och en Mora Frosts styckkniv(gammalt minne av min far från han jobbade som alltiallo på slakteri) och de blev galet vassa även de.
Sedan åkte min favorit grönsakshack fram och fick en omgång. (Gillar MAC, mycket kniv för pengarna)
Den blev vassare än ny och det är inget dåligt betyg tycker jag.
Allt ryms i en liten låda som man lätt gömmer undan i köket.
Kan rekommenderas!
Ser invecklat ut :O
Där har du high quality shit! Originalet Pre-1988 innan Frost började köpas upp av KJ.Mora Frosts styckkniv
Bra lagat i Sveriges Mästerkock!
Du vet vem du är
Fan nu vill jag ju se direkt!Bra lagat i Sveriges Mästerkock!
Du vet vem du är
Stort grattis! Du vet vem du ärBra lagat i Sveriges Mästerkock!
Du vet vem du är
Imorgon ska jag på audition till sveriges mästerkock. Det känns faktiskt helt sjukt att imorgon så äter dessa storkockar min mat
Rätten som jag ska köra med testlagades för sista gången ikväll
Råbiff på oxfilé med inlagd avokado, torkad tomat, majonnäs på grillad chili, rädisa, krasse, rostad lök och rostat surdegsbröd
Ändrade mig inte, auditionen är i två steg varav råbiffen var off-cam dagarna innan. Är man bra nog på första steget får man laga mat till juryn@Joffrey Hur kommer det sig att du ändrade dig med vad du lagade?
Oj detta har jag missat! Det blir att titta imorgon och följa programmet nuÄndrade mig inte, auditionen är i två steg varav råbiffen var off-cam dagarna innan. Är man bra nog på första steget får man laga mat till juryn
Maten är ju färdig då, så man kan komma undan med mycketUndrar vad heberto gjorde som första rätt
Grattis joffrey, det såg gott ut!
Grattis! Ska bli grymt kul att följa din resa!Ändrade mig inte, auditionen är i två steg varav råbiffen var off-cam dagarna innan. Är man bra nog på första steget får man laga mat till juryn