• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den nya större mattråden

Jag kommer inte skriva mitt namn då det inte ska vara sökbart här, men ni kan gott få se min officiella bild för topp 12 där klockan framgår tydligt :D
AEF9EB51-358E-4243-B413-E110BCCE2EE6.jpeg

Grattis och lycka till!
Du kan du!

Vad händer nu? Sker det "live" vecka för vecka, eller spelades/spelas allt in på en gång?
(förstår att du inte kan säga allt, men lite info om inspelningen vore kul)

Kan säga så mycket som att allting är inspelat :)

Det är så alltså... F-n va' jobbigt för er deltagare att vänta med resultatet till familj och vänner. Och nyfiket folk på forum... Antar att kontrakten är ganska hårda!

Måste varit grymt kul och lärorikt oavsett hur det gått! Och att du kan och är seriös i ditt matintresse har vi ju sett. Jag tippar topp 3, minst!

Det är så alltså... F-n va' jobbigt för er deltagare att vänta med resultatet till familj och vänner. Och nyfiket folk på forum... Antar att kontrakten är ganska hårda!

Måste varit grymt kul och lärorikt oavsett hur det gått! Och att du kan och är seriös i ditt matintresse har vi ju sett. Jag tippar topp 3, minst!
Klart det är jobbigt, familjen vet naturligtvis lite mer men värst har varit att hålla masken för alla vänner :) Och kontakten är benhårda som sig bör, och därför svarar jag väldigt gärna på frågor men aldrig något som avslöjar programmen!

Klart det är jobbigt, familjen vet naturligtvis lite mer men värst har varit att hålla masken för alla vänner :) Och kontakten är benhårda som sig bör, och därför svarar jag väldigt gärna på frågor men aldrig något som avslöjar programmen!

Självklart!
Får man fråga hur många dagar inspelningarna pågick? Tight schema?
Intressant det här... Du får berätta mer efterhand!

Yes, gillar man kinespannor som slår sig är det fritt fram! Frågan man bör ställa sig är varför man köper en gjutjärnspanna.
Bad rekommenderar du då?

Har själv en emaljerad gjutjärn från le Creuset och det får väl anses vara bland det sämsta alternativet (tung, bränner fast vid högre temperaturer, ömtålig-ish).

Bad rekommenderar du då?

Har själv en emaljerad gjutjärn från le Creuset och det får väl anses vara bland det sämsta alternativet (tung, bränner fast vid högre temperaturer, ömtålig-ish).

Jag har två gamla gjutjärnspannor som är galet bra. Håller formen och är inbrända så det är superenkelt att steka i. En gammal Skeppshult som jag ärvt efter min far. Denna måste vara närmare 40 år gammal och är i särklass den bästa jag haft. Sedan har jag även en gammal Hackman. Den är större och tyngre men jäkligt bra den också. Har nog fyllt 20 år. Om kvalitén på dessa märken är lika bra idag vet jag tyvärr inte. Kanske bäst att hitta gamla pannor på loppis? Hittar man en gammal som fortfarande är fin så kommer den garanterat vara fin i många år till. :)

Bad rekommenderar du då?

En tjockare gjutjärnspanna. Le Creuset är emaljerad även på insidan, skulle rekommendera en som är inbränd i olja ist.

Har haft min över ett år. Använder den dagligen och den är jämn och fin och har en bra värmespridning.
Vad menar på med kinespanna? Görs de i kina?
Jämn värmefördelning på induktion? Nackdelen är också att pannan kyls ned kraftigt när du slänger på köttbiten om pannan är tunn. Vikten gör nytta så känns som en dålig kompromiss. Om jag vill ha en lätt panna hade det blivit kolstål ist. Görs i kina eller frankrike beroende på modell.

Tillbaka
Topp