• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den nya större mattråden

Sugen på att göra en svamprisotto i helgen med något kött till, någon av alla kunniga här som har tips på vad man skulle kunna göra? har funderat på risotto med trattkantareller och lammfilé med rosmarin eller dyl.

Bör man ha sås om ja, vad för sås??
Vill slå ett slag för griskind. Extremt gott och det skulle troligtvis passa perfekt till en risotto. Annars kanske tupplever kan passa om du inte har tid att koka kinder.

Vill slå ett slag för griskind. Extremt gott och det skulle troligtvis passa perfekt till en risotto. Annars kanske tupplever kan passa om du inte har tid att koka kinder.
Har ätit oxkind vilket var riktigt gott. Är överlag lite känslig mot vissa typer av mat som inälvsmat (frånsett i Kina där man åt vad skumt som helst) men ska kolla upp griskind! Tack för tipset

Har ätit oxkind vilket var riktigt gott. Är överlag lite känslig mot vissa typer av mat som inälvsmat (frånsett i Kina där man åt vad skumt som helst) men ska kolla upp griskind! Tack för tipset
Fördelen med griskind är att det i sammanhanget skulle kunna räknas som ”snabbmat”.. de går för det mesta bra att bräsera dem utan att putsa dem innan, och det tar bara ca.1,5h från att du börjar tills det är klart.

Ryggbiff och risotto idag
50FB14AC-A871-4A09-A811-A38DCE3880C7.jpeg

När jag ändå är i tråden passar jag på att fråga om någon känner till kastrulltillverkaren Dorre och i så fall vilken kvalitet dessa håller. Verkar vara överkomliga i pris och har koppar varianter (om än "for show").

Som jag tyvärr misstänkte då. Tips på alternativ som inte ligger i prisklass med demeyre, de buyer och mauviel osv och gärna koppar om det finns. Även tittat på Scanpan rostfria, hur står sig dem?
Gå och känn på dem. Oftast är ju bara kopparn ett tunnare ytlager. Hade gått upp i någon flerlagersvariant för de känns trevligare ovh värmer jämnare. Beror ju också på vad det är för kastrull du är ute efter. Scanpan tycker jag är rätt fula men mer än så kan jag inte säga. Lite tveksam om jag valt koppar dock, oxiderar väldigt snabbt.

Gå och känn på dem. Oftast är ju bara kopparn ett tunnare ytlager. Hade gått upp i någon flerlagersvariant för de känns trevligare ovh värmer jämnare. Beror ju också på vad det är för kastrull du är ute efter. Scanpan tycker jag är rätt fula men mer än så kan jag inte säga. Lite tveksam om jag valt koppar dock, oxiderar väldigt snabbt.
Tack för svar! Ska gå och kika, söker kastrull på 2-3L.

Också intresserad av det, om man får någon form av "utbildning" under resans gång.

Och som @Oscaro skriver, snyggt jobbat! Mannerström gillar dig!

Är alla saker från Lidl? Känns osannolikt, även om jag gillar Lidl!

Tillbaka
Topp