• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

stigge

Omega
2-Faktor
Fjällröding med tillbehör
8A40EEB3-E0D4-432A-BA5D-7A37D38E229E.jpeg
 

vlm1978

Cartier
Tänker att det kanske är fler som hyser en fäbless för, bra, konserverad fisk (läs sardiner). Nu börjar mitt lager sina och jag har ingen resa planerad söderut förrän i maj. Så till min fråga. Någon som har bra tips att dela med dig av vad gäller online beställning av sardiner på burk?
 

Skyllintepahugo

Omega
2-Faktor
Kanske blir lite off topic men i helgen passade jag på att baka lite bullar, använde mig av ett gammalt recept jag hittade i Gateaus brödbok.
Total mängd smör: 1 000 g smör... men gott blev det. Körde tre olika fyllningar; Kanel, Mandelmassa/Kardemumma och Vanilj/Kolasås och det sistnämnda blev utan tvekan en favorit.

IMG_5060.JPG

IMG_5056.JPG

IMG_5071.JPG


IMG_5087.JPG


Om hemmet ändå kunde lukta nybakta bullar varje morgon...:)

Allt gott!

/H
 

Stil

Omega
Bra kockat i MK @Joffrey , känns som att din och även Eriks kombo av hög teknisk kompetens och känsla för smaker är svårslagen i en sån här tävling. När öppnar ni er michelinkrog?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Bra kockat i MK @Joffrey , känns som att din och även Eriks kombo av hög teknisk kompetens och känsla för smaker är svårslagen i en sån här tävling. När öppnar ni er michelinkrog?
Tack, vi blev ju kompisar tidigt i Gävle (och umgås tätt idag också) och vi sa sinsemellan att när vi var i lag kände vi oss oslagbara :) Eriks mer klassiska kunskap blandade sig perfekt med min lite mer experimentella stil, så rätterna vi körde ut var grymma!

Ang. restaurang så är det en personlig dröm för min del, men vi får se vad det lider :)
Shit, jag har flera osedda program. Så kul! Du är verkligen begåvad @Joffrey!
Tack så jättemycket! :)
 

Rearden

Cartier
Tack, vi blev ju kompisar tidigt i Gävle (och umgås tätt idag också) och vi sa sinsemellan att när vi var i lag kände vi oss oslagbara :) Eriks mer klassiska kunskap blandade sig perfekt med min lite mer experimentella stil, så rätterna vi körde ut var grymma!

Ang. restaurang så är det en personlig dröm för min del, men vi får se vad det lider :)

Tack så jättemycket! :)
Trodde du skulle förlora lagtävlingen igår men inte då, mer skärmtid än vanliga genomglidningen där allt känns supersäkert som lurades. Men lika stiligt som vanligt!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Trodde du skulle förlora lagtävlingen igår men inte då, mer skärmtid än vanliga genomglidningen där allt känns supersäkert som lurades. Men lika stiligt som vanligt!
Tror faktiskt det har att göra med att filmteamet som följde oss hade lättare att filma (pga kökets asymmetriska form), vilket i sin tur leder till att vi får mer TV-tid. Sen är det väl också en liten luring av produktionen :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Blev väl ingen höjdarbild tyvärr men provade köttet från "Coop Prima".
Ryggbiff av Angus & Hereford från New South Wales (Riveringa) i AUS. Fruktansvärt gott kött! Vet inte om det är praxis men höll köttet på högkant först och stekte kappan, dels för att få lite bättre yta på just kappan men mest för att sedan kunna steka resten av biten i just det fettet.

Serverades med sallad vilket är helt ointressant i sammanhanget :)

IMG_20180311_192302.jpg
 

Salesmayne

Panerai
Och ibland behöver man inte krångla till det. By far den bästa guacamolen, kan ev spicea upp det med lite sambal oelek istället och sedan garnera med färsk chili.
Rekommenderas till fredagstacosen!
https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/classic-guacamole/

IMG_20180309_180911_506.jpg

Ähhh inte sambal i guacan, hellre chili då och mer citron, koriander och salt.....jag tar peppar också, vissa tycker att det är en styggelse då dom vill ha den clean. Inte min kopp med thé!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ähhh inte sambal i guacan, hellre chili då och mer citron, koriander och salt.....jag tar peppar också, vissa tycker att det är en styggelse då dom vill ha den clean. Inte min kopp med thé!

Inte för att "vara sån" men sambal oelek är ju precis vad du brukar tillföra. Dvs chili, salt och syra. Allting som redan är färdigblandat är inte dåligt by default :)
 
Topp