• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den nya större mattråden

Om man ska köpa sig en sous vide, vad ska man satsa på för märke/modell?
I princip alla rekommenderar Anova, så det är troligen ett säkert kort. Jag köpte en Steba på KitchenTime för en bra peng vid en kampanj: den gör jobbet väl och jag är nöjd.
Om den klarar ner till 0,1 eller 0,5 grader tycker jag personligen inte gör någon skillnad, och om den eventuellt är appstyrd så är det ingenting jag någonsin saknat.
Dock kan jag rekommendera att köpa till ett djupt kärl med lock eller en stor (läs djup) gryta.

Grymt @Joffrey Men om jag inte minns fel så har du lovat att bjuda på hemlagade hamburgare för vad kan det vara, ett eller två år sedan? Väntar fortfarande ;)

Snyggt jobbat @Joffrey!
Såg dig på Jureskogs. Kändes till stalker varning att gratulera till framgången då (samt stressad till möte och en jäkla bedövning som tandläkaren hade överdimensionerat så jag inte kunde prata på många timmer, kan inte utvärdera burgaren pga det :D).

Snyggt jobbat @Joffrey!
Såg dig på Jureskogs. Kändes till stalker varning att gratulera till framgången då (samt stressad till möte och en jäkla bedövning som tandläkaren hade överdimensionerat så jag inte kunde prata på många timmer, kan inte utvärdera burgaren pga det :D).
Men vad fasen, du skulle kommit fram och hejat :) Nästa gång!

Kul att du var med på KS. Jag och tjejen har hejat på dig från start, visste inte att du hängde här @Joffrey :)

Hoppas du vinner! Din kokbok låter väldigt intressant och om du mot förmodan inte vinner så borde du släppa den iallafall. Just det där ”varför” man gör saker tycker vi är viktigt, det händer ofta att vi skippar delar och sen inte fattar varför resultatet inte blev som på förväntat :bored:

Nästa kokbok borde heta: Klockkocken :cool:
Där varje recept tillägnas en klocka/stil. Om inte annat en tråd för KS från vår alldeles egen mästerkock?

Kul att du var med på KS. Jag och tjejen har hejat på dig från start, visste inte att du hängde här @Joffrey :)

Hoppas du vinner! Din kokbok låter väldigt intressant och om du mot förmodan inte vinner så borde du släppa den iallafall. Just det där ”varför” man gör saker tycker vi är viktigt, det händer ofta att vi skippar delar och sen inte fattar varför resultatet inte blev som på förväntat :bored:

Nästa kokbok borde heta: Klockkocken :cool:
Där varje recept tillägnas en klocka/stil. Om inte annat en tråd för KS från vår alldeles egen mästerkock?
Årets julklapp på klocksnack låter det som! :D

Påskmiddag
Ugnsbakad lax med pocherat ägg, rom och ramslökssås och några dillslungade färskpotäter.
095DF56C-53EF-4BCB-96A6-E6D1341FEC69.jpeg

Tillbaka
Topp