Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade gjort om det, ser udda fläckigt och blankt ut med? Annars är det bara att använda och se hur det håller.
Idag grillades den nya kolstålpannan. Blev tyvärr lite mycket olja någon av gångerna, vilket syns i kanterna. Men vad tror ni, ser det bra ut? (Kanske jämnar ut sig vid användning).
Kan rekommendera grillen och briketter. Blev 4 eller 5 lager olja.
Vad kör du med för bröd?Svensk högrev med lite extra fett, karamelliserad rödlök, maple bacon, majo, ost från Väddö, sallad och jalapeños. Gårdagens hantverk
I det här fallet blev det briochebröd från Garant som jag smörstekte innan. Brukar annars baka Flippin burgers egna men tiden räckte inte till.Vad kör du med för bröd?
Dahls bageri (finns det ens utanför Göteborg? Man kanske kan beställa?) gör schyssta hamburgerbröd. Ett litet tips!Vad kör du med för bröd?
Väldigt lite olja skall användas.
Lossnade mycket efter första stekningen. Vad är tricket? Mindre olja? Högre temperatur blir ju svårt att uppnå.
Tack för påminnelsen om att det är fläsktisdag imorrn
Körde en dag för tidigt. Funkade finfintTack för påminnelsen om att det är fläsktisdag imorrn
Lossnade mycket efter första stekningen. Vad är tricket? Mindre olja? Högre temperatur blir ju svårt att uppnå.
Den såg lite låg ut på bild för att vara en traktörpanna? Men kanske synvilla.Inser att jag behöver en traktörpanna med lock. Några tips?
Skeppshult noir verkar både trevlig att använda iom gjutjärn och dessutom riktigt snygg
Aldrig märkt någon bismak av mina gjutjärnsstekpannor, men har å andra sidan haft dem i många år nu så de är väl instekta.Den såg lite låg ut på bild för att vara en traktörpanna? Men kanske synvilla.
Sedan kan väl gjutjärn ge lite smak och färg om den inte är ordentligt instekt om det är mycket syra i maten. Men det ordnar @Aurum så det borde vara lugnt
Det där är min go-to rätt när jag inte har lust att laga mat. Sjukt smidigt och sjukt gott!En av mina absoluta pastafavoriter idag, perfekt som en fräsch lunch under vår/sommar. Vitlök, chili, tomater, kapris och sardeller steks snabbt i god olivolja, sen på med pasta och tonfisk. Till sist massa ruccola, massa citron och lite parmesan. Ytterligare en skvätt olivolja på toppen. Använde bucatini-pasta som är som lite tjockare, men ihålig, spaghetti.
Vad har du i?Thai flied lice today. Så enkelt och gott.
Kyckling, lök, salladslök, paprika, ägg, fisksås, oystersås, vitlök, chili och ris.Vad har du i?
Okej, tack! Kör alltid storkok på söndagar till veckans matlådor, och tror att det här kan passa fint för en vecka! Börjar få svårt att variera mig...Kyckling, lök, salladslök, paprika, ägg, fisksås, oystersås, vitlök, chili och ris.
Allt liknande med stekt ris är ju perfekt att ha som matlåda.Okej, tack! Kör alltid storkok på söndagar till veckans matlådor, och tror att det här kan passa fint för en vecka! Börjar få svårt att variera mig...
Låter ju riktigt bra! Tack för tipset! Kommer köra på nån fried rice-rätt till nästa veckas luncher!Allt liknande med stekt ris är ju perfekt att ha som matlåda.
Jag brukar köra en risrätt där man steker hackad gul lök och strimlad vitkål. Krydda med curry och gurkmeja och gvs salt/peppar. Kålet ska ju mjukna och götta till sig lite så löken kan man hålla på lite så att den inte bränns.
I samma veva kan man dunka i chili, paprika m.m om man vill göra rätten lite roligare.
Samtidigt kokar man ris, gärna basmati.
Sen steka en jäkla massa köttfärs och upphackad chorizo. Brukar köra på 1kg färs och 6 chorizo. Krydda färsen med salt och peppar bara.
Stek riset och krydda med curry och gurkmeja.
Sedan blandar man allt och käkar med soja.
Går att förändra, lägga till saker, ta bort saker lite som man vill. Otroligt enkelt och gott för en ganska liten peng, samt perfekt att värma på.