• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

Fick med mig en salsiccia-färs från affären häromdagen. Tänkte svänga ihop en pasta. Ngn som har gjort ngt kul med detta?
Tänkte färsk pasta, vitlök, grädde, chili och parmesan över det hela
 

davvaer

Omega
Ni som har stenkoll på mat, någon som har koll på vart man kan köpa liknande porslin som dom har på l'avventura ?

LAvventura1-web.jpg

url
 

Oew

Rolex
Någon som har tips på vart man kan beställa lite äkta beluga kaviar?
Inte beluga, men köpte nyligen siberian reserve som är odlad störrom från Uruguay. Det är imo minst lika bra som traditionell beluga med fin fräschör och demi sec ton. Kommer i 250g förpackningar, skicka pm om du är intresserad.
 

Zingo

Rolex
Inte beluga, men köpte nyligen siberian reserve som är odlad störrom från Uruguay. Det är imo minst lika bra som traditionell beluga med fin fräschör och demi sec ton. Kommer i 250g förpackningar, skicka pm om du är intresserad.
Magnussons? Inte provat deras men blev sugen när jag såg deras mail. :)
 
Jag åt på Ekstedts för ett par veckor sen och de hade potatiscrisp som enklast kan beskrivas som chipssmulor. Några tankar kring hur man gör det? Kan man fritera tunt riven potatis i en stekpanna?
 

matalm

Cartier
Det här med aquafaba alltså! Så jäkla bra. Treåriga sonen är ägg- och mjölkallergiker. Komjölk kan man ju ersätta, men ägg är svårare. Vi har gjort pannkakor idag, supergoda och snygga. Precis som "vanliga" Inget jäkla substitut som är "nästan lika bra..." Sambon gjorde maränger till födelsedagskalaset och vi har perfekt aioli till burgarna!
 

Psykel

Patek
Det här med aquafaba alltså! Så jäkla bra. Treåriga sonen är ägg- och mjölkallergiker. Komjölk kan man ju ersätta, men ägg är svårare. Vi har gjort pannkakor idag, supergoda och snygga. Precis som "vanliga" Inget jäkla substitut som är "nästan lika bra..." Sambon gjorde maränger till födelsedagskalaset och vi har perfekt aioli till burgarna!
Jo, det är riktigt bra! Har gjort maränger på det och både smak och konsistens blev precis som med ägg. Det enda som skiljde från standardmaränger var en något nötig eftersmak, som faktiskt var rätt trevlig!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Såg smarrigt ut! Perfekt en ruggig vinterdag. Recept?:)
Det ska man ju minnas också... Har ätit något liknande för längesen, så tar ingen credit för något av följande. Men testa gärna. Var supergott! Hett och inte alls så sött som jag var orolig för innan jag började smaka.

Jag fräste på morötter, egenodlad chili, lök, kummin och lite annat som kändes rimligt för stunden i smör. Hade nog i lite oregano bland annat, minns tyvärr inte om det var något mer. Sen slängde jag i kycklingfond och vatten, kokade ner allting tills morötterna var relativt mjuka och mixade rubbet. Smakade av med citron och honung. Både skal och saft från citronen. Lite salt och lite peppar också såklart. Testa dig fram! Rätt enkelt med soppa, går smaka av så lätt under hela processen. Men det där är så jag gjorde. Väldigt enkelt och snabbt gjort. Eventuellt det billigaste jag lagat på typ ett år om man gillar det perspektivet.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Det ska man ju minnas också... Har ätit något liknande för längesen, så tar ingen credit för något av följande. Men testa gärna. Var supergott! Hett och inte alls så sött som jag var orolig för innan jag började smaka.

Jag fräste på morötter, egenodlad chili, lök, kummin och lite annat som kändes rimligt för stunden i smör. Hade nog i lite oregano bland annat, minns tyvärr inte om det var något mer. Sen slängde jag i kycklingfond och vatten, kokade ner allting tills morötterna var relativt mjuka och mixade rubbet. Smakade av med citron och honung. Både skal och saft från citronen. Lite salt och lite peppar också såklart. Testa dig fram! Rätt enkelt med soppa, går smaka av så lätt under hela processen. Men det där är så jag gjorde. Väldigt enkelt och snabbt gjort. Eventuellt det billigaste jag lagat på typ ett år om man gillar det perspektivet.
Tackar! Perfekt att ha något att utgå ifrån sen kan man laborera lite:)
 
Topp