• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den nya större mattråden

Salsiccia (smaksatt med bla vitlök och rosmarin) som man pickar små hål i och sedan lägger på potatis som toppas med rikligt med rosmarin. Hålen i korven gör att heeelt underbar vätska rinner ut och sugs upp av potatisen. Sen avslutar man på grillfunktionen för att få fin yta på potatisen. Faktiskt väldigt mycket mer smakrikt än man kan tro, i och med att potatisen tar upp så mycket av korvens kryddning. :) En klassisk rätt så finns en del recept på youtube och övriga internet.
Testa med Txistorra!

Salsiccia (smaksatt med bla vitlök och rosmarin) som man pickar små hål i och sedan lägger på potatis som toppas med rikligt med rosmarin. Hålen i korven gör att heeelt underbar vätska rinner ut och sugs upp av potatisen. Sen avslutar man på grillfunktionen för att få fin yta på potatisen. Faktiskt väldigt mycket mer smakrikt än man kan tro, i och med att potatisen tar upp så mycket av korvens kryddning. :) En klassisk rätt så finns en del recept på youtube och övriga internet.
Ser smaskigt ut!
Har du någon specifik salsiccia? Hur länge kör du det i ugnen samt hur många grader? :)

Ser smaskigt ut!
Har du någon specifik salsiccia? Hur länge kör du det i ugnen samt hur många grader? :)
De här fick jag av en kompis som i sin tur köpt de i någon chark, vet tyvärr inte var. Men fungerar utmärkt med Zeta eller Matric eller vad som helst som finns i vanliga butiker också. :) Kör allt i ugnen på 200 tills potatisen är mjuk igenom, då plockar jag bort korven och steker den på hög värme i stekpanna samtidigt som jag "grillar" potatisen i ugnen några minuter. Sen på med korven till servering igen.

Tillbehören är viktiga, tycker lime-aiolin och tomatsalsan passar perfekt till.

DF56B485-DF53-428C-AA9A-2FBA95A8B3E9.jpeg

Blev grym! :)
Faktiskt så är det ”fulcheddar” men behandlad på rätt sätt ;). Riktigt bra kött, även det rätt behandlat i panna och innan... Egen gurka och egen mayo!
Inget fel med fulcheddar :) önskar dock vi i Sverige kunde ha tillgång till samma fulcheddar som t ex finns i USA, det är något med den som säljs i Sverige som inte riktigt stämmer.

• Like
Reactions: K-S
Ingen, jobbar med mat och då framförallt spansk mat i alla dess former. Under alla år och resor är det just denna enkla korv ihop med lite gott bröd som är höjdpunkten. :)
OK, ja den är bra! Frun är från San Sebastián i Baskien så en o annan Txistorra har det ju blivit under åren. Brukar alltid köpa med mig lite hem för det är så jäkla gott o steka på o enkelt med en vanlig brödbit under.

OK, ja den är bra! Frun är från San Sebastián i Baskien så en o annan Txistorra har det ju blivit under åren. Brukar alltid köpa med mig lite hem för det är så jäkla gott o steka på o enkelt med en vanlig brödbit under.
Jaha! Härligt. :) Ja, jag håller med, har alltid några kilo i frysen

Käkade på Sushi sho nu igår.
Fantatisk trevlig upplevelse och väldigt gott. Tog slut väldigt snabbt. 1.5 timmar från start till betalat. Då tog vi även alla tre extrarätterna och en del dricka inklusive sakepaketet.
Ibland fick man dra ur informationen om rätterna, kunde varit lite mer ingående utan att behöva fråga. Men när man väl frågade så var de inte främmande med att berätta. Det var inte Mr Sushi Sho som var "vår kock".

Sakepaketet var trevligt, första gången jag drack det och kul att få veta lite.
Extra rätterna för 200 spänn styck kan komma som en överraskning på notan om man inte vet att de kostar detta då de inte säger det, står på tavlan bakom en. Tartaren med kaviar var mycket, mycket god.

Senast ändrad:
Screenshot_20190808_214354_com.android.chrome.jpg
Alright, bra att veta. Krävs nog lite research!
Jag har denna: Bosch MUM6N21. 1000 w. Den är inte snygg som inredningspryl men den gör jobbet! Degkrok och visp till rostfria bunken. Den finns med svagare motorstyrka, men för deg med 1 liter vätska eller mer krävs lite under huven. Mixer som fästs på cylindern till höger. Köttkvarn som är riktigt bra till högrev när det skall flippas burgare. Samt korvhorn när man råkat köpa på sig lite fjälster och bara inte kan låta bli att stånka lite korv!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp