Perfekt tallrik till rätten!Pannbiff med gräddsås kokt potatis och lingonsylt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt tallrik till rätten!Pannbiff med gräddsås kokt potatis och lingonsylt.
RörstrandPerfekt tallrik till rätten!
Även jag körde en pizza i afton.Pizza idag. Vart helt ok.
Kitchenaid är veka, skruvat i en sådan och bytt ut kugghjul i gummi/plast. Vet dock inte vad man ska ha.Börjar bli sugen på en köksassistent. Vad borde man satsa på? Kitchenaid? Lite dyra, kanske. Prisvärda alternativ?
Tack för input. Hittade denna som ser intressant ut. Gillar Kitchenaids retrosesign, så denna skulle passa mig i det avseendet.Kitchenaid är veka, skruvat i en sådan och bytt ut kugghjul i gummi/plast. Vet dock inte vad man ska ha.
Tack för tipset, men lite i saftigaste laget om jag tycker att Kitchenaid är dyra.Bjørn Teddy är galet bra. Kostar en hel del men väldigt gedigna
Köpte själv en Ankarsrum. Frugan tycker dock att den är för klen för brödbak och fortsätter köra en gammal ärvd Keenwood från 70-talet, stark som en Ardenner men kräver hörselskydd. För att mala kött funkar Ankarsrumen dock utmärkt.Tack för input. Hittade denna som ser intressant ut. Gillar Kitchenaids retrosesign, så denna skulle passa mig i det avseendet.
1200w, betydligt starkare än Kitchenaid. Inbyggd timer var lite skoj också! Och halva priset jämfört med Kitchenaid.
https://bagarenochkocken.se/koksmas.../electrolux-koksassistent-pro-designer-black/
Köpte själv en Ankarsrum. Frugan tycker dock att den är för klen för brödbak och fortsätter köra en gammal ärvd Keenwood från 70-talet, stark som en Ardenner men kräver hörselskydd. För att mala kött funkar Ankarsrumen dock utmärkt.
Köpte själv en Ankarsrum. Frugan tycker dock att den är för klen för brödbak och fortsätter köra en gammal ärvd Keenwood från 70-talet, stark som en Ardenner men kräver hörselskydd. För att mala kött funkar Ankarsrumen dock utmärkt.
Tåls att tänkas på. Jag gillar historian och att den är tillverkad i Sverige. Ska ha motor på 1500w, så starkare än Electroluxen jag länkade.Vi har också en Ankarsrum, tycker den är rätt snygg. Hade en Kitchen Aid en kort stund men den orkade inte med nästan något (var väl inte PRO-varianten). Min sambo säger dock att Ankarsrum funkar utmärkt för bakning. Men vad vet jag!
Vi har också en Ankarsrum, tycker den är rätt snygg. Hade en Kitchen Aid en kort stund men den orkade inte med nästan något (var väl inte PRO-varianten). Min sambo säger dock att Ankarsrum funkar utmärkt för bakning. Men vad vet jag!
Har kollat upp lite noggrannare vad problemet med bakningen och Ankarsrumen består i. Tydligen har det att göra med att på Ankarsrumen roterar bunken (inte degkroken) vilket enligt min fru gör att degen inte blandas ordentligt. Handlar alltså om konstruktionen och inte motorstyrkan.Tåls att tänkas på. Jag gillar historian och att den är tillverkad i Sverige. Ska ha motor på 1500w, så starkare än Electroluxen jag länkade.
Alright, bra att veta. Krävs nog lite research!Har kollat upp lite noggrannare vad problemet med bakningen och Ankarsrumen består i. Tydligen har det att göra med att på Ankarsrumen roterar bunken (inte degkroken) vilket enligt min fru gör att degen inte blandas ordentligt. Handlar alltså om konstruktionen och inte motorstyrkan.
https://www.tradera.com/item/342549/349416291/kenwood-hushallsassistent-matberedare-a701aAlright, bra att veta. Krävs nog lite research!
Det är en sådan fast knallgul som frugan bakar bröd med.https://www.tradera.com/item/342549/349416291/kenwood-hushallsassistent-matberedare-a701a
Kolla Kenwood iaf, verkar lite redigare och vet att vi hade en i föräldrahemmet som utklassade kitchenaid totalt.
Ett bättre surdegsbröd, olivolja, flingsalt. Och sen någon/några guckor, tex på avokado eller bondbönor eller kikärtorHej alla KS:are
Vi ska ha en liten jobbfest på fredag där vi har fördrink hos en person, förrätt/tilltugg hos en annan, middag hos en tredje och sedan efterrätt hos den fjärde.
Min lott hamnade på förrätt/tilltugg och då tänkte jag ordna något i stil med lite plockmat. Jag tänkte hemgjord skagenröra i krustader, parmaskinkaknyten med färskost och soltorkad tomat och sedan även något mer. Tips på vad? Helst lättlagat Kanske någon form av tunnbrödsrulle som man skivar upp? Men vad ska man köra för fyllning?
Tack!
Väldigt bra idé! I likeEtt bättre surdegsbröd, olivolja, flingsalt. Och sen någon/några guckor, tex på avokado eller bondbönor eller kikärtor
Jag köpte en "MUM86" från Bosch för några år sen, 1600W. Den klarar av allt, och där finns mängder med tillbehör att köpa till (köttkvarn m.m).Börjar bli sugen på en köksassistent. Vad borde man satsa på? Kitchenaid? Lite dyra, kanske. Prisvärda alternativ?
Grymma tips, tack!Jag köpte en "MUM86" från Bosch för några år sen, 1600W. Den klarar av allt, och där finns mängder med tillbehör att köpa till (köttkvarn m.m).
Jag hade nog satsat på något från Kenwood idag, och minst 1500W som många av deras maskiner har. (Bosch verkar ha slutat tillverka den med 1600w).
https://bagarenochkocken.se/koksmas...kin/kenwood-koksmaskin-kvc7300s-km-kw-silver/
https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/kenwood-koksmaskin/kenwood-major-titanium-kmm020/
Stor risk att man slutar upp med något lull-lull och klen motor, som man inte kan använda. Lycka till !
Givetvis Massimo Botturas risotto som han skapade efter jordbävningen i samma region!Var i Emilia-Romagna förra veckan och plockade givetvis med en rejäl bit parmesan hem på 1.5kg.
Nu är frågan.. vad gör jag med den?
Har gjort den ett par gånger, väldigt god och rolig rätt att laga!Givetvis Massimo Botturas risotto som han skapade efter jordbävningen i samma region!
Är det bara korv å potatis kört i ugn eller?Det här är något av det godaste jag vet och väldigt enkelt, så kan väl ses som ett litet vardagsmat-tips, även om det idag fick bli på en söndag. Salsiccia e patate al forno, eller som man också kan kalla det: korv i ugn. Till det en pico de gallo och limeaioli. Lime är verkligen något av det bästa vi har här på jorden.
Salsiccia (smaksatt med bla vitlök och rosmarin) som man pickar små hål i och sedan lägger på potatis som toppas med rikligt med rosmarin. Hålen i korven gör att heeelt underbar vätska rinner ut och sugs upp av potatisen. Sen avslutar man på grillfunktionen för att få fin yta på potatisen. Faktiskt väldigt mycket mer smakrikt än man kan tro, i och med att potatisen tar upp så mycket av korvens kryddning. En klassisk rätt så finns en del recept på youtube och övriga internet.Är det bara korv å potatis kört i ugn eller?