ErikGBG
Guld
Kolla in 28+I Februari/Mars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla in 28+I Februari/Mars.
Kokat egen buljong?Söndagens Ramen:
Nej, inte vågat mig på den än, men tar gärna emot tips. Det verkar svårtKokat egen buljong?
Ska fira en födelsedag i Stockholm i April eller Maj, inte på själva dagen. Frantzen hade ju varit episkt men gissningsvis blir det svårt att knipa en bokning. Har dock lite andra alternativ.
Men blev istället intresserad av "The walking dinner". The Burgundy, Tweed, Djuret och Flickan man käkar på på en kväll.
Någon som testat detta?
Ping @Oscaro @vaniljglass @Joffrey @ErikGBG
Jag kan inte hjälpa tyvärr. Noll koll på sthlm.Käkat på Tweed och Svinet(bara öppet på sommaren). Tweed var riktigt trevligt. Underbar råbiff. Svinet var en besvikelse.
Har bokat bord på Flickan till nästa vecka. Återkommer då!
Nej, inte vågat mig på den än, men tar gärna emot tips. Det verkar svårt
Värt ett försök!Jag kan inte hjälpa tyvärr. Noll koll på sthlm.
Konstiga krognamn däremot! Svinet, flickan, djuret.. är det samma ägare?
Säkert super. Var på flickans gästspel hos thörnström och det var gott.Ska fira en födelsedag i Stockholm i April eller Maj, inte på själva dagen. Frantzen hade ju varit episkt men gissningsvis blir det svårt att knipa en bokning. Har dock lite andra alternativ.
Men blev istället intresserad av "The walking dinner". The Burgundy, Tweed, Djuret och Flickan man käkar på på en kväll.
Någon som testat detta?
Inte varit på walking dinner men väldigt sugen, flickan är riktigt bra tycker jag iaf så kan tänka mig det är bra!Ska fira en födelsedag i Stockholm i April eller Maj, inte på själva dagen. Frantzen hade ju varit episkt men gissningsvis blir det svårt att knipa en bokning. Har dock lite andra alternativ.
Någon som testat detta?
Med hjälp av denna bok har jag gett mig på att göra egen buljong. Det är inte speciellt svårt, bara väldigt tidskrävande.Nej, inte vågat mig på den än, men tar gärna emot tips. Det verkar svårt
Testa att få bord på franzens den 1a när de släpper tider. Har inte fått uppfattningen av att det är omöjligt att få bord om man är kvick på bokningsdagen. Min kollega har vart där typ 6 gånger senaste året, på egen-valda dagar och inte bara när det fanns ledigt.Ska fira en födelsedag i Stockholm i April eller Maj, inte på själva dagen. Frantzen hade ju varit episkt men gissningsvis blir det svårt att knipa en bokning. Har dock lite andra alternativ.
Någon som testat detta?
När jag bokade bort för ett halvår sedan så hade man några sekunder på sig att boka och bokningen var ett par månader bort. Lunch är dock betydligt enklare att boka samt veckodagar lite enklare. Kan säkert även variera hur snabbt borden går beroende på säsong.Testa att få bord på franzens den 1a när de släpper tider. Har inte fått uppfattningen av att det är omöjligt att få bord om man är kvick på bokningsdagen. Min kollega har vart där typ 6 gånger senaste året, på egen-valda dagar och inte bara när det fanns ledigt.
Walking dinner känns kul men jobbigt att hoppa runt, även om det är nära. Jag sitter hellre still och njuter. Djuret testade jag för några årsen, då var det nice!
Varför "klara sig" när man kan köpa nåt ordentligt?@Psykel Gud ja, den där "duger gott". Kanonbra garanterat.
Har en sunkig OBH Nordica, köptes på superrea för 300 kr för ett par år sedan. Funkar utmärkt, har torkat rätt mycket svamp, lite frukt samt gjort egen jerky ett par gånger. Har tittat lite på en finare modell, men så länge den fungerar känns det onödigt att köpa en bättre.
Det jag vill säga är att du förmodligen kan klara dig med en enklare variant, men att den där är kanonbra!
Ser helt orimligt kool ut, blir sugen fast jag inte ha r något att torka.Tänkte skaffa mig en dehydrator/torkugn för att framför allt torka frukt till cocktails och svamp till matlagningen.
Vad tros om denna? https://www.kitchenlab.se/p/torkskap-torkugn-svart-excalibur-2400/
Tror nog att du missförstått lite hur saker och ting funkar här... Man skapar sig ju såklart ett behov genom att köpa prylar, inte tvärt om?Ser helt orimligt kool ut, blir sugen fast jag inte ha r något att torka.
Mycket nöjd med min. Gör mest beef jerky i den, löööv it.Tänkte skaffa mig en dehydrator/torkugn för att framför allt torka frukt till cocktails och svamp till matlagningen.
Vad tros om denna? https://www.kitchenlab.se/p/torkskap-torkugn-svart-excalibur-2400/
Bra att veta! Tog en GT här om kvällen och hade bara fryst ingefära att garnera med. Kände att det var trist att jag inte kunde ha ett lager citrus till cocktails hemma, för variationens skull, eftersom den inte skulle hålla sig. Kollade vad en burk torkade citronskivor kostade - nästan 300kr! Då kan jag lika gärna köpa en dehydrator och göra det själv!Mycket nöjd med min. Gör mest beef jerky i den, löööv it.
Orkar du inte göra speciellt så är ju ostar perfekt. Har du en ostbutik eller en hygglig chark på en matvarubutik modell större lär de kunna guida dig.Behöver tips på enkel god efterrätt utan bakmoment.
Tänker mig ev med glass.
I stil med denna favorit jag har, punchglass med krossad kexchoklad , kola/dulce de leche samt flngsalt.
Är ute efter en söt dessert glömde jag nämna. Men ostar är ju kanon annars!Orkar du inte göra speciellt så är ju ostar perfekt. Har du en ostbutik eller en hygglig chark på en matvarubutik modell större lär de kunna guida dig.