• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den nya större mattråden

Kalkyl

Panerai
2-Faktor

Reverso

Panerai
Rendang

20200303_100733.jpg


20200303_161955.jpg


20200303_163705.jpg


20200303_212433.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har du en grill? Köp en platta i gjutjärn för ändamålet.

Eller en större panna. Vad har du idag?
Jag har ingen grill. Bor i Lägenhet.
Har så stora stekpannor som går på spisen.
Får ändå i typ max 3 burgers i dom.
Går ju inte att bjuda på käk o stå där o flippa en hel dag
Gillar o mala kött o göra eget.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har ingen grill. Bor i Lägenhet.
Har så stora stekpannor som går på spisen.
Får ändå i typ max 3 burgers i dom.
Går ju inte att bjuda på käk o stå där o flippa en hel dag
Gillar o mala kött o göra eget.
Jag kör en stekplatta i gjutjärn som jag lägger på spishällen. Då får man en ganska stor stekyta som sväljer i vart fall fyra stora burgare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hällen är nog ok. 3 år gammal typ. Går att köra 2 stora zoner iaf.
20200324_222927.jpg


Gjutjärnsplatta låter nice!
Stänker och ryker en del, men finns säkert lite att välja mellan. Vi har en vändbar platta och en med kanter som bara är grill. Har ju även en 36 cm rund panna du bör kunna få plats med ett par på. Hur varm den blir beror såklart på hur många små induktionsspolar du har i hällen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Stänker och ryker en del, men finns säkert lite att välja mellan. Vi har en vändbar platta och en med kanter som bara är grill. Har ju även en 36 cm rund panna du bör kunna få plats med ett par på. Hur varm den blir beror såklart på hur många små induktionsspolar du har i hällen.
Värmen är inga problem. Har kolstål o gjutjärn innan som blir rejält varm.

Vill ju ha rejäl yta. Ej grillränder endast platt.
Denn ser ju kanon ut. Hur blir det med disken? Brukar ju blir rejält flottigt med hamburgare. Man ska väl inte ha diskmedel alls?

https://www.naturkompaniet.se/skepp...TNpHYCMjfgojx-IVGhItQbh9maYuMkaxoCjiEQAvD_BwE
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Värmen är inga problem. Har kolstål o gjutjärn innan som blir rejält varm.

Vill ju ha rejäl yta. Ej grillränder endast platt.
Denn ser ju kanon ut. Hur blir det med disken? Brukar ju blir rejält flottigt med hamburgare. Man ska väl inte ha diskmedel alls?

https://www.naturkompaniet.se/skepp...TNpHYCMjfgojx-IVGhItQbh9maYuMkaxoCjiEQAvD_BwE
Helst ska man undvika diskmedel ja. Blir nu faktiskt osäker om de köpte in den gamla modellen som de visar på bilden eller de har denna:

http://www.skeppshult.com/sv/grill-fondue/77-grill-stekplatta-vaendbar-355-325.html
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det tar dock ett tag innan de blir riktigt varma, speciellt då man får värma upp dem långsamt då stora temperaturskillnader i plattan kan få den att spricka. Men när den väl är varm så är den varm!
Kan jag tänka mig.
Det är iof bra om man slänger på kalla grejer så håller den sig bra varm
 

dauit

Panerai
2-Faktor
En något udda fråga.

Jag är ute efter tjock hushållspapper där pappret inte fastnar på köttet när man torkar bort vattnet. Vilket hushållspapper är det som duger åt det ändamålet?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Såg precis en video på Ernest Wright's saxtillverkning. Blev sjukt sugen på att köpa en kökssax.
Någon som har en eller en annan high-end sax? Kostar trots allt cirkus 1300 spänn.

 
Topp