• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

Inte av egen erfarenhet men halkar över slitna ex emellanåt i jakten på rätt pris på den mörkgrå jag är ute efter.

Det ser lite ut som att det ”flagnat”, vet inte vad denna råkat ut för men det är den billigaste Just nu…
Har alltid tänkt att de kanske inte slits så charmigt med tiden. Den du hänvisade till hade inte så rolig slitning.
 
Nää, det osar ju inte super kvalle …

Men det är kanske det som är charmen med ovanliga material.
Håller med om att det är kul med spännande materialval men har alltid tänkt att det finns en risk för att magnesiumklockorna får ett mindre charmigt slitage. Dock aldrig själv ägt eller ens testat.
 
Back in Black!

Den här är i grymt bra skick! Saknade min förra för mycket.
Sommarkvällarna räddade.
(2265 var segelnumret på min första E-Jolle så jag var helt enkelt tvungen att köpa just den här…)

IMG_6687.jpeg
IMG_6689.jpeg
 
Inte av egen erfarenhet men halkar över slitna ex emellanåt i jakten på rätt pris på den mörkgrå jag är ute efter.

Det ser lite ut som att det ”flagnat”, vet inte vad denna råkat ut för men det är den billigaste Just nu…
Vad jag förstått är det ”Motor-Lac” som Bvlgari behandlar dessa ytor med. Blir väl svårt att återställa utan rätta verktyg. Hade själv en grå Magnesium i rätt många år innan jag sålde, fick inget slitage på dessa områden alls
 
Fyfan vad bra! När jag ser den sådär så svär jag åt mig själv att jag bangat att prova den. Men jag har haft den på armen två gånger i butik och båda gångerna känt att den nog trots allt blir för klossig på min handled. Jag intalar mig själv att om den bara funnits i typ 36-38 mm så hade den varit fantastisk .
 
Fyfan vad bra! När jag ser den sådär så svär jag åt mig själv att jag bangat att prova den. Men jag har haft den på armen två gånger i butik och båda gångerna känt att den nog trots allt blir för klossig på min handled. Jag intalar mig själv att om den bara funnits i typ 36-38 mm så hade den varit fantastisk .
Eller hur! Den gör sig otroligt bra såhär, samt med badbyxor och linneskjorta... sen även till en ledig sommarkostym i södra europa... ;)

Förstår exakt vad du menar med storleken, dock blir det helt annat när man haft den på sig en stund samt att ha länken inställd efter sin handled. Då sitter den följsamt runt handleden och man tänker inte på att den är där. Tycker också det hade varit intressant att se den i andra storlekar, även om jag är sjukt nöjd med denna.

Kan också tilläggas att klockan jag bär oftast är en Ellipse på 32mm. Men med det sagt, ska man ändå ha olika klockor så har var och en sitt tillfälle och plats.
 
Eller hur! Den gör sig otroligt bra såhär, samt med badbyxor och linneskjorta... sen även till en ledig sommarkostym i södra europa... ;)

Förstår exakt vad du menar med storleken, dock blir det helt annat när man haft den på sig en stund samt att ha länken inställd efter sin handled. Då sitter den följsamt runt handleden och man tänker inte på att den är där. Tycker också det hade varit intressant att se den i andra storlekar, även om jag är sjukt nöjd med denna.

Kan också tilläggas att klockan jag bär oftast är en Ellipse på 32mm. Men med det sagt, ska man ändå ha olika klockor så har var och en sitt tillfälle och plats.
Jag glömde knappast av titanmodellen när jag hade den på handleden. Rätt stökig då den är så bred och vass.
 
Senast ändrad:
halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
 
halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
LCV29 föredrar jag. Dock dyrare.
Börjar på typ 5-6k för stål.
Stål. Tvåton eller guld.
1000013621.jpg
1000013620.jpg
1000013619.jpg
1000013618.jpg
 
halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
Hade inte tvekat på en helguld lcv29 men annars är b.zero cool! Kan du tänka dig kaffe + bulle så är ju Serpenti en av de vackraste damklockorna annars 😎
 
halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
Tycker att aluminium är sjukt fräck och känns lite ”coolare”. B zero känns mer stilren och dressad! Mycket för pengen oavsett!
 
Jag har också lite span på nytt och Bvlgari står ju alltid varmt om hjärtat. Haft ett antal diagono och faller alltid tillbaka. Har dock börjat känna att 35mm är för litet och hittade nu en Bvlgari Bvlgari kronograf på 38mm. Någon som har testat? Osäker på bandhornen/infästningen. Men tycker länken ser rolig ut. Några tips?
IMG_0067.jpeg
 
halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
Nu är jag inte direkt kunnig vad det gäller hojar och dylikt men tror Diagono i aluminium hade gjort det galant (och mycket annat därtill)! Sjukt cool klocka överlag och mycket klocka för pengen dels för herrar men bevisligen även för damer!
 
Tillbaka
Topp