• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

halloj Bvlgari-folket,
Funderar på italienskt🇮🇹 men behöver input.
Upptäckte att jag kan få en halvskruttig litet damur för kaffepeng (typ) men kan inte säga vilken modell som tilltalar mig mest.
Scenariot är att den ska funka till hoj (🏍️🇮🇹), det är det jag vet. Sen har jag sett tre nice modeller:

B.Zero1.
22mm, rätt hög, viklås.

IMG_9282.png


Diagono (?)
Aluminium och naturgummi, 29mm.
IMG_9281.png


Eller Bvlgari Bvlgari.
26mm, trevlig länk.

IMG_9105.jpeg


Tankar?
Av de tre tycker jag att den sistnämnda, BB 26 SS, är överlägsen. Gillar den starkt. Sedan är ju även lcv29 fin.
 
BB26 pga länken? Gillar den också, enda Bvlgari jag provat och den satt väldigt bra på.
Dels därför att jag inte tycker att bezeln och tavlan harmoniserar på den första och dels därför att jag inte är något fan av aluminium. Sedan tycker jag att BB26 känns välbalanserad och gör sig bra på den länken. Hur mycket bygger den på höjden förresten?
 
Dels därför att jag inte tycker att bezeln och tavlan harmoniserar på den första och dels därför att jag inte är något fan av aluminium. Sedan tycker jag att BB26 känns välbalanserad och gör sig bra på den länken. Hur mycket bygger den på höjden förresten?
Inte särskilt mycket på höjden, som sagt den kändes fin på handleden. Skulle tippa på ca 5mm.
 
Fråga-

Funderar på en bulgari till mig själv i 35-årspresent i september.
En LCV35S tänker jag mig men det allra flesta till salu är från Japan och med korta länkar vad det verkar.

Hur många "länkbitar" har ni kontra omkrets på handled? :)
 
Fråga-

Funderar på en bulgari till mig själv i 35-årspresent i september.
En LCV35S tänker jag mig men det allra flesta till salu är från Japan och med korta länkar vad det verkar.

Hur många "länkbitar" har ni kontra omkrets på handled? :)
15 inklusive ändlänkar och 2 stycken halvor på en SD38. 18.5cm typ.

Se till att köpa rätt storlek direkt, alternativt 2 klockor, plocka länkbitar och sälj den ena... Tips från coachen.

Edit. Lade till storlek.
 
Senast ändrad:
Fråga-

Funderar på en bulgari till mig själv i 35-årspresent i september.
En LCV35S tänker jag mig men det allra flesta till salu är från Japan och med korta länkar vad det verkar.

Hur många "länkbitar" har ni kontra omkrets på handled? :)
kul val som just 35års klocka 😀

Jag har köpt ett par från Japan och enklast är att fråga handlaren om omkretsen. Jag har 16,5 cm och det är oftast lugnt 🙌🏼
 
Fråga-

Funderar på en bulgari till mig själv i 35-årspresent i september.
En LCV35S tänker jag mig men det allra flesta till salu är från Japan och med korta länkar vad det verkar.

Hur många "länkbitar" har ni kontra omkrets på handled? :)
Utmärkt val av klocka. Köpte min från Japan. Har inte min hos mig för tillfället så kan inte hjälpa dig med antalet länkbitar just nu. Som tidigare nämnts, köp ett ex med en länk som passar din handled så du slipper huvudvärken att köpa ytterligare länkbitar och fråga säljaren om uppgift om längden på länken. Om du skriver ditt handledsmått så kan du säkert få en fingervisning om hur många länkbitar du behöver för att länken ska passa.
 
Tillbaka
Topp