Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har för mig att verken är F. Piguet 1270? Mechaquartz.Har försökt göra lite efterforskningar kring nypris och urverk för min ch35s.
Har hittat två uppgifter på liknande objekt där Kaplans skrivit nypris.
Är det någon som har någon ytterligare information gällande nypris för en automatisk ch35s på länk runt 2000?
Enligt Kaplans var nyvärdet på en quartz från 1996 44k och en automat på läder 35k. Så borde ju ligga någonstans där?
Urverk verkar vara Cal 080 TEEE. Någon som vet mer om detta? Typ om det är ett modifierat ETA eller liknande?
![]()
![]()
Stämmer nog för quartzen, men jag är på jakt efter mer info gällande det automatiska urverket.Har för mig att verken är F. Piguet 1270? Mechaquartz.
Ah, såklart. Sorry! Testade att googla lite nu och ser ut som att det stämmer att det är 2894-2. Verkar ha nyttjats till andra krongorafmodeller hos Bulgari med, bl.a. kronografen i aluminium.Stämmer nog för quartzen, men jag är på jakt efter mer info gällande det automatiska urverket.