Ofan, coolDet är Bulgari-gummi!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ofan, coolDet är Bulgari-gummi!
Kan du bjuda på lite fler bilder där man ser bandet mer? Sitter och funderar på band då jag har en likadan klocka på g. Gillar hur din ser ut men känner att de originalbanden nog är rätt dyra? Ska såklart testa lite olika färger hemma.Dags att ge denna lite handledstid![]()
Kul köp, avis. Det finns vita gummiband också.Kan du bjuda på lite fler bilder där man ser bandet mer? Sitter och funderar på band då jag har en likadan klocka på g. Gillar hur din ser ut men känner att de originalbanden nog är rätt dyra? Ska såklart testa lite olika färger hemma.
Har vi annars kommit fram till några bra band till dessa? Svart vill jag inte ha så då finns det nog inga gummiband att tillgå? Är nog ett brunt jag isf vill ha. De jag sett som budgetalternativ är dessa nedan:
![]()
![]()
![]()
Light brown watch strap for Bvlgari Diagono, Aluminium - Leoni straps
Bvlgari watch strap. Diagono, Aluminium. Light brown, full grain genuine leather. All sizes. 100% handmade watch band. Customized for you: sizes, color.leonistraps.com
Denna såg ok ut med, men lite dyr kanske.
![]()
![]()
Custom Canvas watch band replacement for Bulgari Diagono
Custom bespoke 51 colors black blue canvas nylon watch band straps replacement for Bvlgari Diagono 42mm, 40mm, 38mm watch, Worldwide shippingdaydaywatchband.com
Sedan har vi CustomHu som någon här köpte av? Har bara för mig att passningen såg lite sådär ut på första bilden?
![]()
![]()
Suitable for Bvlgari | Custom watch strap
Custom Handmade Leather Straps for Bvlgari Watches Enhance the elegance and sophistication of your Bvlgari timepiece with a custom leather strap that perfectly complements your watch’s luxurious design. Whether you own a Diagono, Octo, B. Zero 1, Aluminium, Grandes Complications, Gerald Genta...www.customhu.com
Kul! Du har väl letat ett tag? Snackar vi 18 k?Kan du bjuda på lite fler bilder där man ser bandet mer? Sitter och funderar på band då jag har en likadan klocka på g. Gillar hur din ser ut men känner att de originalbanden nog är rätt dyra? Ska såklart testa lite olika färger hemma.
Har vi annars kommit fram till några bra band till dessa? Svart vill jag inte ha så då finns det nog inga gummiband att tillgå? Är nog ett brunt jag isf vill ha. De jag sett som budgetalternativ är dessa nedan:
![]()
![]()
![]()
Bvlgari watch strap. Diagono, Aluminium. Light brown, full grain genuine leather. All sizes. 100% handmade watch band. Customized for you: sizes, color.leonistraps.com
![]()
![]()
Custom bespoke 51 colors black blue canvas nylon watch band straps replacement for Bvlgari Diagono 42mm, 40mm, 38mm watch, Worldwide shippingdaydaywatchband.com
Sedan har vi CustomHu som någon här köpte av? Har bara för mig att passningen såg lite sådär ut på första bilden?
![]()
![]()
Custom Handmade Leather Straps for Bvlgari Watches Enhance the elegance and sophistication of your Bvlgari timepiece with a custom leather strap that perfectly complements your watch’s luxurious design. Whether you own a Diagono, Octo, B. Zero 1, Aluminium, Grandes Complications, Gerald Genta...www.customhu.com
Sluta posta bilder på den där!! Ångrar för mycket att jag sålde min…Kul! Du har väl letat ett tag? Snackar vi 18 k?
Sneglade mot det custom från forumet som du länkade till men upplevde inte heller att passningen var helt hundra. Är nöjd med mitt originalband.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det var jag som körde CustomHu. Aldrig något jag tänkte på men hade man stört sig på det har de fri retur och måttgaranti om det inte skulle passa. Supersmidiga att ha att göra med…Kan du bjuda på lite fler bilder där man ser bandet mer? Sitter och funderar på band då jag har en likadan klocka på g. Gillar hur din ser ut men känner att de originalbanden nog är rätt dyra? Ska såklart testa lite olika färger hemma.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Ser ut som ett Camille Fournet. Känns som att jag vill ha brunt likt din. Stämmer att jag letat efter en i 18 k ett tag nu, kvartskronograf på skinnband med vit tavla. Har mao varit avundsjuk på dig ett tag. Får bara hoppas den hittar hem till mig med. Behöver lite polering då den ser ut att ha levt ett lite tufft liv.Kul! Du har väl letat ett tag? Snackar vi 18 k?
Sneglade mot det custom från forumet som du länkade till men upplevde inte heller att passningen var helt hundra. Är nöjd med mitt originalband.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det kan nog stämma. Upplever iaf som att bandet är av fin kvalitet. Har dock ingen uppgift om vad nya originalband ligger på. bernoulli vet kanske?Tack! Ser ut som ett Camille Fournet. Känns som att jag vill ha brunt likt din. Stämmer att jag letat efter en i 18 k ett tag nu, kvartskronograf på skinnband med vit tavla. Har mao varit avundsjuk på dig ett tag. Får bara hoppas den hittar hem till mig med. Behöver lite polering då den ser ut att ha levt ett lite tufft liv.
Lite oklart, men tror det var beslagtaget gods. Betalade iaf till franska skatteverket… Var en auktion. Får se hur långsamma de är.Det kan nog stämma. Upplever iaf som att bandet är av fin kvalitet. Har dock ingen uppgift om vad nya originalband ligger på. bernoulli vet kanske?
Kul köp! Är ju partisk men tycker själv att kronografen i 18 k med vit tavla är bäst, även ifall svart tavla inte heller är fel. Köpte du från Japan? Ser fram emot bilder!
Låter som ett ur som möjligtvis levt ett spännande liv. Gillar ditt projekt och räknar med att du kommer få ordning på den. Som sagt, vill se bilder när du fått hem den.Lite oklart, men tror det var beslagtaget gods. Betalade iaf till franska skatteverket… Var en auktion. Får se hur långsamma de är.
Men jag slipade ner en stålmodells glasring med en keramisk skiva på en dremel, när klockan satt på en roterande skiva. Den klockan var utdömd pga skador. Jag moddade även ett vanligt band som blev ok. Har mao övat inför den nya.
Enligt annonsen nedan ligger strutsbandet på 4600 och spännet på 1050, så 5650 för rubbet. Jag slog till på sista bandet som fanns kvar, large, och återkommer med bilder när jag fått det! Eventuellt verkar PostNord dock ha slarvat bort rek-försändelsen så det lär dröja lite!Det kan nog stämma. Upplever iaf som att bandet är av fin kvalitet. Har dock ingen uppgift om vad nya originalband ligger på. bernoulli vet kanske?
Kul köp! Är ju partisk men tycker själv att kronografen i 18 k med vit tavla är bäst, även ifall svart tavla inte heller är fel. Köpte du från Japan? Ser fram emot bilder!
Var noga med skicket bara då de är ytbelagda. Tror inte man kan åtgärda skador där.Slänger ut en efterlysning i tråden, nån som sitter på en grå eller mörkgrå Magnesium och vill få loss pengar till nått annat?
- Sitter och spanar runt på C24 men hade såklart varit roligare och köpa härifrån =)
Nää, tror vi har diskuterat det förr, synd att det slitaget ser så ocharmigt ut också …Var noga med skicket bara då de är ytbelagda. Tror inte man kan åtgärda skador där.
Vet du vad det är som gör att vissa index blir gröna/mörka medan andra gulnar?Hemmameck:
![]()
Jag tror möjligen @Aurum har bättre styr på detta än mig, men min förståelse är att tritium, som användes som lume på många klockor som producerade innan 1998, patineras tydligare än superluminova som är vanligare på nyare klockor. Om jag inte förstått det fel kan man se på tavlan om det är tritium eller superluminova beroende på om det står Swiss made T eller Swiss made S.Vet du vad det är som gör att vissa index blir gröna/mörka medan andra gulnar?
Ja jag tog på allt, tror kroko kostade 5-6k, struts typ 4? och kalv och gris typ 3. Viklås kostade typ 4-5, länkbit 2k. Brasklapp för att jag kanske minns fel, men så såg det ut förra åretKöpte ett svart kalv (?) för 1 850 och ett vitt gummi för 2 100, men detta var för 5 år sedan. @virrooo tog du prisuppgifter på kroko hos NK?
Minns du vad gummit kostade?Ja jag tog på allt, tror kroko kostade 5-6k, struts typ 4? och kalv och gris typ 3. Viklås kostade typ 4-5, länkbit 2k. Brasklapp för att jag kanske minns fel, men så såg det ut förra året![]()
Jag kollade min inkorg och så här sa dom förra sommaren:Minns du vad gummit kostade?
Snyggt, tack så mycket! De har vett att ta betalt för gummina!Jag kollade min inkorg och så här sa dom förra sommaren:
Alligator 5500 kr
Struts 4900 kr
Kalv och gris 3200 kr
Länkbit: 2600kr
![]()
![]()
![]()
Varför då, dessa är ju väldigt enkla när man har rätt mejsel?Slängde på länken idag, alltid lite nervöst att byta band/länk. Tyvärr med en del repor som resultat
![]()
Repor är livetSlängde på länken idag, alltid lite nervöst att byta band/länk. Tyvärr med en del repor som resultat
![]()
Köp en 4mm mejsel, funkade varje gång utan några repor för mig. Behöver inte ens två.Slängde på länken idag, alltid lite nervöst att byta band/länk. Tyvärr med en del repor som resultat
![]()
Var köpte du mejseln?Köp en 4mm mejsel, funkade varje gång utan några repor för mig. Behöver inte ens två.
Vad kör du för mejsel? Tycker man läser lite olika, vissa att standard 4 mm passar och andra som sliper ner dem lite?Varför då, dessa är ju väldigt enkla när man har rätt mejsel?
Tog bara en gammal trasig mejsel och slipade ner. Lite osäker på hur nära spåret är vanliga 4mm spårmejslar.Vad kör du för mejsel? Tycker man läser lite olika, vissa att standard 4 mm passar och andra som sliper ner dem lite?
Det var visst 3mm.Var köpte du mejseln?