• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Inspirationsbilder på 1720. Bilder från Andreas Weinås Instagram.
Screenshot_20200528-224649~2.png
Screenshot_20200528-223937~2.png
Screenshot_20200528-223947~2.png
Den är riktigt bra!

Hej Alla!!
Sugen på att köpa en cartier klocka till min flickvän i pressent!

Har ni lite tips på vad man ska kolla efter om man inte är jätterik :) :)
Must de Tank i damstorlek 20x28 brukar kunna gå att få för några tusenlappar. Dock brukar dom ju vara ganska slitna i guldpläteringen, men är iallafall roligare med silver under än mässing. Borde gå att plätera om.

Must de Tank i damstorlek 20x28 brukar kunna gå att få för några tusenlappar. Dock brukar dom ju vara ganska slitna i guldpläteringen, men är iallafall roligare med silver under än mässing. Borde gå att plätera om.
Tack för tips! Hunnit kolla på dem! Jag tyckte att det var lite charmigt med patina på dem, ska bara försöka hitta en som säljs i Sverige

Tack för tips! Hunnit kolla på dem! Jag tyckte att det var lite charmigt med patina på dem, ska bara försöka hitta en som säljs i Sverige
Jag gillar dom också. Har två av herrmodellen, en manuell och en quartz.
Tror jag kan ha sett en damvariant på tradera just nu. Annars brukar dom dyka upp på Kaplans.

Håller med, fint band och passar bra till klockan. Har dock aldrig sett ett sånt i justerbar variant.
Nej, jag tror inte det finns en motsvarande modern variant från Cartier tyvärr. Iofs sett ett par riktigt fina alligatorband utan stoppning, men inte släta kalvband eller vad det är.

Tillbaka
Topp