Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte dum alls!Satt riktigt bra.
Verkligen inte. Hade jag inte haft en obefintlig klockbudget just nu...Inte dum alls!
Känns som att den där klockbudgeten jävlas med oss alla.Verkligen inte. Hade jag inte haft en obefintlig klockbudget just nu...
Haha ja. En massa annat trist man måste lägga pengar på...Känns som att den där klockbudgeten jävlas med oss alla.
Cool aldrig sett!DS Pilot på äventyr. 19 mm luggar ... men hittade ett bra Nato hos Watchgecko. Blir så mkt snyggare med band i rätt storlek. Fö rätt kul med de feta bandhornen på denna. Ger mkt personlighet åt klockan.
DS Pilot på äventyr. 19 mm luggar ... men hittade ett bra Nato hos Watchgecko. Blir så mkt snyggare med band i rätt storlek. Fö rätt kul med de feta bandhornen på denna. Ger mkt personlighet åt klockan.
Jävlar va snygg!DS Pilot på äventyr. 19 mm luggar ... men hittade ett bra Nato hos Watchgecko. Blir så mkt snyggare med band i rätt storlek. Fö rätt kul med de feta bandhornen på denna. Ger mkt personlighet åt klockan.
Ca 40. Kanske 39. Har inte satt skjutmåttet på denMin Pilot har 21 mm. Vad är det för storlek på boetten på den där snyggingen?
Intressant. Tror min ligger på 40.Ca 40. Kanske 39. Har inte satt skjutmåttet på den
Mätte nu. 39mm exakt.Intressant. Tror min ligger på 40.
Funderar på att köpa den därSatt riktigt bra.
Ja, om du gör det så ser jag fram emot lite bilder. Ruggigt sugen på denna också men som sagt, just nu är det inte läge.Funderar på att köpa den där
Superfin! Prova i vintage Certina-tråden annars. Kanske bättre chans till bra svar där https://klocksnack.se/threads/vintage-certina.29972/Hej!
Jag är ny på detta forum. Jag och min fru har ärvt några fina vintage-ur, vilket skapat ett nytt intresse! En av klockorna är denna fina Certina T+C som verkar vara i princip oanvänd. Modellbeteckningen är 5301-115 och klockan går väldigt bra. Min första fråga handlar om det lite udda armbandet. Jag har kikat runt på nätet, men inte hittat någon bild på en T+C med denna typ av stålarmband. Är det någon som vet om det är original? Fråga nr 2: Är det någon som vet tillverkningsår?
En av de snyggare moderna kerna jag sett!DS Pilot på äventyr. 19 mm luggar ... men hittade ett bra Nato hos Watchgecko. Blir så mkt snyggare med band i rätt storlek. Fö rätt kul med de feta bandhornen på denna. Ger mkt personlighet åt klockan.
Certina har så otroligt mycket outnyttjad potential. Rik historia med fantastiska modeller från förr man allt för sällan drar inspiration från. Vet inte om det är Swatch som drar i spakarna och tycker det räcker med att andra märken som Hamilton, Longines och Rado (i närliggande prisklass) gör reissues men tråkigt är det i vilket fall som helst. Detta är ett steg i rätt riktning men jag vill se mycket mer och hoppas äga en Certina en vacker dag.Mitt Certina-hjärta slog volter när jag såg detta nyss!! Så rätt satsat Certina! Hoppas bara att de inte blir för stora.
Ja det är nog som du säger att det planeras noggrant inom koncernen vilket märke som ska få släppa vad. Men samtidigt undrar jag hur stort intresset egentligen är för vintage inspirerad design utanför den snäva kretsen klocknördar?Certina har så otroligt mycket outnyttjad potential. Rik historia med fantastiska modeller från förr man allt för sällan drar inspiration från. Vet inte om det är Swatch som drar i spakarna och tycker det räcker med att andra märken som Hamilton, Longines och Rado (i närliggande prisklass) gör reissues men tråkigt är det i vilket fall som helst. Detta är ett steg i rätt riktning men jag vill se mycket mer och hoppas äga en Certina en vacker dag.
Certina ligger mig mycket varmt om hjärtat. Det var märket jag föll för när jag var 15 och blev intresserad av klockor. Min första riktiga klocka var en DS action automatic så hade varit kul om "cirkeln kan slutas"
Båda ser fan bra ut. Men själv hade jag nog kört svart tavla på Mesh.Har fastnat. Grå eller silver? Lutar nog åt grå.
+1Båda ser fan bra ut. Men själv hade jag nog kört svart tavla på Mesh.
Tycker nog att de gjort flera bra släpp senaste åren. Blir nog lite urvattnat om de matar ut 10 vintageinspirerade modeller varje år.Ja det är nog som du säger att det planeras noggrant inom koncernen vilket märke som ska få släppa vad. Men samtidigt undrar jag hur stort intresset egentligen är för vintage inspirerad design utanför den snäva kretsen klocknördar?
Hur som helst, detta var ännu ett fint Certina släpp i rätt riktning.