• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Nya mossgröna 43:an tycker jag är sanslöst fin. En riktig fullträff. Gillar verkligen den nya "coin edge"-vridringen. Just vridringen var en av sakerna som gjorde att jag skaffade 38:an istället för den gamla 43:an.

c032.607.11.091.00_sld.jpg

Köpte en Certina DS-1 Big Date från Ditur.se i juli förra året för nästan 9000 sek och var väldigt nöjd med klockan fram till januari i år då datumet lade av.
Fick vänta på reparationen i sex veckor och var klart irriterad. Nu fungerar datumet igen efter som det stod i utlåtandet "Fullservice genomförd". Fick ny 2-års garanti och det kanske behövs, för jag litar inte på att datumet ska fungera i fortsättningen. Kanske var det dumt att köpa en klocka där datumet ligger nere vid klockan sex. Fler "leder" och annat?
Lämna gärna en kommentar.
Alf

Bilagor

• nedladdning.jpeg
    nedladdning.jpeg
    14.7 KB · Visningar: 13
Köpte en Certina DS-1 Big Date från Ditur.se i juli förra året för nästan 9000 sek och var väldigt nöjd med klockan fram till januari i år då datumet lade av.
Fick vänta på reparationen i sex veckor och var klart irriterad. Nu fungerar datumet igen efter som det stod i utlåtandet "Fullservice genomförd". Fick ny 2-års garanti och det kanske behövs, för jag litar inte på att datumet ska fungera i fortsättningen. Kanske var det dumt att köpa en klocka där datumet ligger nere vid klockan sex. Fler "leder" och annat?
Lämna gärna en kommentar.
Alf
Min erfarenhet av Swatch Group Nordic, där Certinas alla garantiärenden sköts, är att de är extremt snabba och effektiva. Jag hade problem med en länk på en Mido (också Swatch Group) och inom en vecka hade de skickat ut ett travel case med returfraktsedel, tagit emot klockan, beställt reservdelar, lagat länken och skickat tillbaka paketet igen. Bästa servicen jag varit med om faktiskt.

Min erfarenhet av Swatch Group Nordic, där Certinas alla garantiärenden sköts, är att de är extremt snabba och effektiva. Jag hade problem med en länk på en Mido (också Swatch Group) och inom en vecka hade de skickat ut ett travel case med returfraktsedel, tagit emot klockan, beställt reservdelar, lagat länken och skickat tillbaka paketet igen. Bästa servicen jag varit med om faktiskt.
Samma erfarenhet här med min Certina Ds aktion dykare . Den gick på tok för fort . Det tog ca en vecka och fick även med ett travel case.
Klockan håller tiden otroligt bra sen dess .

Nya certina ds-2 i butik. Riktigt fin tycker jag. Synd på priset dock. Nästan 10.000 närmar sig nomos/stowa som subjektivt slår högre hos mig iaf. Sedan är certinan väldigt prisvärt givet urverket osv.

20220414_141129.JPG
Nice. Gillar den men måste definitivt testa på den. Lite dyrt är det absolut men inte så farligt ändå.

Vilken butik har fått in denna? Kollade stjärnurmakarna i Mall of Scandinavia för ett tag sen men dom visste inte ens vad det var för nån modell... :)

Tyckte att jag hade den perfekta vintageinspirerade prismässigt överkomliga högspecade dykaren i min svarta ph500. Sen släpper de jävlarna en blå. Orimligt habegär

Ser bra ut, ja!
Om man ska vara petig så vore det trevligt med annat än natoband (?)
Lite tvek på sunbursttavlan också. Hade hellre sett en mattare tavla med tanke på arvet, meeen man kan inte få allt 😃

• Like
Reactions: NRE
Ser bra ut, ja!
Om man ska vara petig så vore det trevligt med annat än natoband (?)
Lite tvek på sunbursttavlan också. Hade hellre sett en mattare tavla med tanke på arvet, meeen man kan inte få allt 😃
Såklart, jag kör dock min svarta ph500 på Certinas originalmesh. Mycket bra.

Njae, jag vet inte. Känns mer contemporary så att säga. Men ja, matt är originaltroget.

• Like
Reactions: v0n
Såklart, jag kör dock min svarta ph500 på Certinas originalmesh. Mycket bra.

Njae, jag vet inte. Känns mer contemporary så att säga. Men ja, matt är originaltroget.
Just ja, det finns ett sånt också. Inget jättefan av mesh egentligen men det kunde väl Certina skicka med i lådan för skojs skull.
Gillade annars det svarta gummit som var med till den orangea som tusan, kanske går få tag på löst... 🤔

Vet inte heller riktigt, svårt att bedöma på bilder. Försöker hitta releasedatum mer specifikt, vet du?

Just ja, det finns ett sånt också. Inget jättefan av mesh egentligen men det kunde väl Certina skicka med i lådan för skojs skull.
Gillade annars det svarta gummit som var med till den orangea som tusan, kanske går få tag på löst... 🤔

Vet inte heller riktigt, svårt att bedöma på bilder. Försöker hitta releasedatum mer specifikt, vet du?
Det gör det.

Haft en orange också. Det gummit var supermjukt och snyggt, jag har dock problem med C-spännen så det gick bort.

Detta står i artikeln. Gissar slutet av maj/juni i Sverige.

"Certina DS Super PH500M Sea Turtle Conservancy will be available from authorised dealers worldwide from May 2022. The recommended retail price is CHF 860."

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp