• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Kunde inte motstå denna på Black Friday.

IMG_20231126_183456.jpg

Bilagor

• IMG_20231126_183456.jpg
    IMG_20231126_183456.jpg
    207 KB · Visningar: 5
Mycket bättre än original gummi 👍 Men skulle helst ha stållänk. Tips på någon länk som skulle sitta fint? Certina har ingen just nu, tvingade urhandlaren kolla..
Jag gillade kvaliteten på originalgummit men inte längden och utseendet 😄 Jag är lite inne på att testa någon typ av meshlänk. Något annat tror jag blir svårt att hitta.

Är förundrad över hur Certina kan erbjuda så pass mycket klocka för pengen. Vad kan tävla med det? Tycker den smäller många dykare från kända tillverkare i dubbla prisklassen på fingrarna för hälften av priset.

Gedigen byggkvalitet och en förnyad design av en ikonisk klocka som fortfarande behåller "själen" och blir lite mer bärbar till vardags. 1000m, safirglas, PM80, fin presentation, extra band, bandverktyg mm.

Som @Master J skriver så tror jag också att ett mesh på denna kan bli bra som omväxling.
1000026174.jpg

Är förundrad över hur Certina kan erbjuda så pass mycket klocka för pengen. Vad kan tävla med det? Tycker den smäller många dykare från kända tillverkare i dubbla prisklassen på fingrarna för hälften av priset.

Gedigen byggkvalitet och en förnyad design av en ikonisk klocka som fortfarande behåller "själen" och blir lite mer bärbar till vardags. 1000m, safirglas, PM80, fin presentation, extra band, bandverktyg mm.

Som @Master J skriver så tror jag också att ett mesh på denna kan bli bra som omväxling.
1000026174.jpg

Den är väldigt fin. I båda färgerna. Ett av de mest intressanta släppen i år (IMHO).

Finge man önska sig något ytterligare så är det väl en snygg och tidsenligt designad länk som passar snyggt mot boetten. T.ex. som Longines gjorde nyligen med sin BoR till Legend Diver. Det skulle göra DS:en helt komplett.

Vet inte om det lyfts i tråden innan, men nyligen kommit en ny DS på 39mm. På väg åt rätt håll i storlek, och känns helt klart som Certina hakat på PRX-tåget.
Över 10 000 för en trehands-Certina börjar kännas väl saftigt, dock... Vore nice med en quartz-variant i 36mm!
C043.407.22.061.00_SLD.webp

Vet inte om det lyfts i tråden innan, men nyligen kommit en ny DS på 39mm. På väg åt rätt håll i storlek, och känns helt klart som Certina hakat på PRX-tåget.
Över 10 000 för en trehands-Certina börjar kännas väl saftigt, dock... Vore nice med en quartz-variant i 36mm!
Jag blev inte klok på ifall det är en re issue, eller bara ska se ut så. Någon som vet ifall den har en föregångare?

Kan det bli för mycket taper på länken så det börjar se oproportionerligt ut? Den här tycker jag börjar närma sig den gränsen 😄

1000026174.jpg

Ett fett sharkmesh på den och man är hemma, skulle bli en brutal kombo-deluxe 🤔🙋.

Tillbaka
Topp