Instämmer!Ja, gillar lumefärgen som blir lite extracool mot den orangea tavlan.
Men hela klockan är supernice! Såg den i butik igår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer!Ja, gillar lumefärgen som blir lite extracool mot den orangea tavlan.
Men hela klockan är supernice! Såg den i butik igår.
Känna den Ok på nato eller? Tänker på höjden. Har inte testat själv.Kunde inte motstå denna på Black Friday.
Mycket bättre än original gummi Men skulle helst ha stållänk. Tips på någon länk som skulle sitta fint? Certina har ingen just nu, tvingade urhandlaren kolla..Känna den Ok på nato eller? Tänker på höjden. Har inte testat själv.
Jag gillade kvaliteten på originalgummit men inte längden och utseendet Jag är lite inne på att testa någon typ av meshlänk. Något annat tror jag blir svårt att hitta.Mycket bättre än original gummi Men skulle helst ha stållänk. Tips på någon länk som skulle sitta fint? Certina har ingen just nu, tvingade urhandlaren kolla..
En mesh skulle vara toppen. Enda jag har hemma nu är en Kina shark mesh som jag inte gillar låset på.Jag gillade kvaliteten på originalgummit men inte längden och utseendet Jag är lite inne på att testa någon typ av meshlänk. Något annat tror jag blir svårt att hitta.
Jag gillade kvaliteten på originalgummit men inte längden och utseendet Jag är lite inne på att testa någon typ av meshlänk. Något annat tror jag blir svårt att hitta.
En mesh skulle vara toppen. Enda jag har hemma nu är en Kina shark mesh som jag inte gillar låset på.
Är förundrad över hur Certina kan erbjuda så pass mycket klocka för pengen. Vad kan tävla med det? Tycker den smäller många dykare från kända tillverkare i dubbla prisklassen på fingrarna för hälften av priset.
Gedigen byggkvalitet och en förnyad design av en ikonisk klocka som fortfarande behåller "själen" och blir lite mer bärbar till vardags. 1000m, safirglas, PM80, fin presentation, extra band, bandverktyg mm.
Som @Master J skriver så tror jag också att ett mesh på denna kan bli bra som omväxling.
Hur mycket rabatt blev det? Och varifrån?Kunde inte motstå denna på Black Friday.
Jag blev inte klok på ifall det är en re issue, eller bara ska se ut så. Någon som vet ifall den har en föregångare?Vet inte om det lyfts i tråden innan, men nyligen kommit en ny DS på 39mm. På väg åt rätt håll i storlek, och känns helt klart som Certina hakat på PRX-tåget.
Över 10 000 för en trehands-Certina börjar kännas väl saftigt, dock... Vore nice med en quartz-variant i 36mm!
Som sagt lär den vara inspirerad av Tissot PRX, men dom hade denna på 90-talet.Jag blev inte klok på ifall det är en re issue, eller bara ska se ut så. Någon som vet ifall den har en föregångare?
hmm…Som sagt lär den vara inspirerad av Tissot PRX, men dom hade denna på 90-talet.
Kan det bli för mycket taper på länken så det börjar se oproportionerligt ut? Den här tycker jag börjar närma sig den gränsenVet inte om det lyfts i tråden innan, men nyligen kommit en ny DS på 39mm. På väg åt rätt håll i storlek, och känns helt klart som Certina hakat på PRX-tåget.
Över 10 000 för en trehands-Certina börjar kännas väl saftigt, dock... Vore nice med en quartz-variant i 36mm!
Testade den för en tid sedan och jag är av samma åsikt, det blir alldeles för oproportionerligt och boetten blir att se ut som ett grytlock.Kan det bli för mycket taper på länken så det börjar se oproportionerligt ut? Den här tycker jag börjar närma sig den gränsen
Är förundrad över hur Certina kan erbjuda så pass mycket klocka för pengen. Vad kan tävla med det? Tycker den smäller många dykare från kända tillverkare i dubbla prisklassen på fingrarna för hälften av priset.
Gedigen byggkvalitet och en förnyad design av en ikonisk klocka som fortfarande behåller "själen" och blir lite mer bärbar till vardags. 1000m, safirglas, PM80, fin presentation, extra band, bandverktyg mm.
Som @Master J skriver så tror jag också att ett mesh på denna kan bli bra som omväxling.
Jag köpte med 20% rabatt från stjärnurmakarna, landade på 10500kr typ. Orange limited edition.Hur mycket rabatt blev det? Och varifrån?
Nice! Fick bara 10% på Klockmaster.. (Limited edition)Jag köpte med 20% rabatt från stjärnurmakarna, landade på 10500kr typ. Orange limited edition.
Du får trösta dig med att den är värd varenda krona även till fullt prisNice! Fick bara 10% på Klockmaster.. (Limited edition)
Haha. No regrets!Du får trösta dig med att den är värd varenda krona även till fullt pris
Haha. No regrets!
hmm…
Tråkig PRX-look-a-like.
Nej, ingen fullpoängare direkt. Men ser det klart positivt att Certina äntligen lanserat en DS icke-dykare under 40mm. Hade deras mer traditionella DS-modeller varit 37-38 max, så hade jag nog slagit till.Kan det bli för mycket taper på länken så det börjar se oproportionerligt ut? Den här tycker jag börjar närma sig den gränsen