• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

-RI-

Patek
2-Faktor
Shark mesh på PH1000M, stenhårt 👍🏽
1000026216.jpg

1000026214.jpg

1000026215.jpg

1000026218.jpg
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Har spanat runt och efter ett shark mesh också men inte beställt något. Vart valde du att köpa från? Eller blev det ett begagnat? :)
Klickade hem ett från watchwear, snabb leverans när man blir ivrig som jag, kostar inte mer än ett par pizzor och håller en hyfsad kvalité. Går inte att jämföra med tex Staib så klart, men det duger fint att börja med 🙂
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Klickade hem ett från watchwear, snabb leverans när man blir ivrig som jag, kostar inte mer än ett par pizzor och håller en hyfsad kvalité. Går inte att jämföra med tex Staib så klart, men det duger fint att börja med 🙂

Om man sen skulle vilja tona ner lite bling och gå åt det borstade hållet emellanåt så kan man ju borsta ena sidan av meshlänken, shark-mesh är ju oftast vändbart. Så gjorde jag och det blev grymt bra, Scotch-slipduk fixar det enkelt 👍🙋.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Om man sen skulle vilja tona ner lite bling och gå åt det borstade hållet emellanåt så kan man ju borsta ena sidan av meshlänken, shark-mesh är ju oftast vändbart. Så gjorde jag och det blev grymt bra, Scotch-slipduk fixar det enkelt 👍🙋.
Bra tips, skulle i mitt tycke bli ännu bättre. Det får bli nästa steg, återkommer med uppdatering 👍🏽🙂
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Köpte ett gummi från watchwear. Väldigt bekvämt och gav perfekt balans till klockan! Ett problem dock.. Bandet är för tunt i anslutning till klockan så bandhornet sticker upp över bandet. Det hade inte gjort mig något rent estetiskt, men på den här klockan är går bandhornet ut i en vass kant 😅 Blir farlig att använda när min 3 åring vill brottas 😵

IMG_3055.jpeg
IMG_3056.jpeg
IMG_3058.jpeg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Köpte ett gummi från watchwear. Väldigt bekvämt och gav perfekt balans till klockan! Ett problem dock.. Bandet är för tunt i anslutning till klockan så bandhornet sticker upp över bandet. Det hade inte gjort mig något rent estetiskt, men på den här klockan är går bandhornet ut i en vass kant 😅 Blir farlig att använda när min 3 åring vill brottas 😵

IMG_3055.jpeg
IMG_3056.jpeg
IMG_3058.jpeg
Jag är nästan säker på att Isofrane/Borealis hade varit en mördande kombo... Iso brukar vara så där härligt tjocka också. Värt att prova kanske?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köpte ett gummi från watchwear. Väldigt bekvämt och gav perfekt balans till klockan! Ett problem dock.. Bandet är för tunt i anslutning till klockan så bandhornet sticker upp över bandet. Det hade inte gjort mig något rent estetiskt, men på den här klockan är går bandhornet ut i en vass kant 😅 Blir farlig att använda när min 3 åring vill brottas 😵

IMG_3055.jpeg
IMG_3056.jpeg
IMG_3058.jpeg
Luggmått? Hittar det ingenstans 🙂
 
Senast ändrad:

Supreme

Omega
Ifall någon råkar ruva på en DS-4 på länk som bara ligger och dekorerar klocklådans insida så är jag på span efter en rackare 🥳.
Oförskämt, jag vet. Men en blänkare iaf.
 
Topp