• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

LeSturque

Omega
Tycker den borde varit 38 mm som divern men kanske hade sett för tjock ut. Kanske hade räckt 100 m så de får ner tjockleken lite
På bild ser den blå med sunburst lite konstig ut för mig. Hade nog varit bättre med matt svart eller blank som den gröna
Jag håller med om att blå sunburst skulle varit svart istället, hade lirat mycket bättre.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den här är ju inte så dum faktiskt…
IMG_0867.jpeg
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Tankar/känslor kring denna helt nya Certina DS action GMT som släpptes 1 mars i år? Jag tycker den ser väldigt stilren ut och har en egen identitet. Dessutom är ju Powermatic 80-urverket väldigt pålitligt.


Ser riktigt bra ut, 41mm känns som en optimal storlek för många.

Screenshot_20240320_190755_Samsung Internet.jpg


kanske att svart/rött med blå tavla är en färg för mycket.
Men det kan ju poppa i verkligheten 🥰
EDIT bezel är nog blå/röd
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
IMG_20240321_145658.jpg

Söker länkbitar till den här. NSA länk 12 mm i stål, hör av er om ni har något tack!
Ha lite span på Tradera om du inte får napp. Känns som det brukar dyka upp en hel del 90-talare där, och damur tenderar att gå billigt.
Sen kanske det känns som lite slöseri att köpa en hel klocka bara för några länkbitar...
 

Roghurt

Omega
Ha lite span på Tradera om du inte får napp. Känns som det brukar dyka upp en hel del 90-talare där, och damur tenderar att gå billigt.
Sen kanske det känns som lite slöseri att köpa en hel klocka bara för några länkbitar...
Ja det är nog bäst. Kollat lite men vissa har prissatt som att det är kartan till Atlantis till salu.. får leta vidare!
 
Topp