Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för gummi?
Undrar jag med! riktigt snyggtVad är det för gummi?
FKM från AliExpressVad är det för gummi?
Bästa fotot jag sett på denna modell!
Visst är den bra? Har du noterat hålen på baksidan som dränerar vatten från bezel? Kul detalj.Haft denna en vecka snart. Alltid varit dykare som drar åt sig min uppmärksamhet och när jag fick se denna hos min lokala urhandel så kunde jag knappt sluta tänka på den. Mycket bättre i verkligheten än på bild.
Haft en Doxa sub300T och denna bärs väldigt likt.
En detalj som är lätt att missa som jag älskar är den polerade ringen runt bezeln på caset. Svårt att få med det bra på bild men men.
Är oerhört nöjd med denna!
![]()
Japp det är också en så jäkla ball funktionVisst är den bra? Har du noterat hålen på baksidan som dränerar vatten från bezel? Kul detalj.
Orimligt snygg!
Bild?Uncle Seiko Tropic 19 mm sitter perfekt på denna boett.
Takk. Jeg er svak for gule urskiver, så...Grymma klockor, vilken gillar du bäst eller är alla likvärdiga?![]()
Precidrive, pärlemor och 34,5mm ärMin första Certina. En duo-beställning med hustrun.
![]()
Och en 40mm till mig. Vet fortfarande inte om jag tänkt rätt. Vill ju helst ha neutrala urtavlor. Den här är ju som ett tivoli. Självklart postar jag när klockorna kommit. Gillar dock specifikationerna…. Tunn, lätt och 300m.Precidrive, pärlemor och 34,5mm är
Ser fram emot handledsskott!
Hook and loop?Hook & Loop passer på en Certina også.
![]()
Certina har en tradition av att hålla på med uddamått, tyvärrOch en 40mm till mig. Vet fortfarande inte om jag tänkt rätt. Vill ju helst ha neutrala urtavlor. Den här är ju som ett tivoli. Självklart postar jag när klockorna kommit. Gillar dock specifikationerna…. Tunn, lätt och 300m.
20mm bandbredd på minmen 17mm på hustruns
![]()
Noen kaller det "Zero pass". Uansett, det er en überkomfortabel og billig løsning der man har enhver "microjustering" man ønsker hele dagen, og reimen finnes i ulike farger og har litt elastisitet/stretch. Reimen går IKKE under klokken, så klokken sitter rett på håndleddet. Beste løsningen for mange sportsklokker. 100% løsning for e.g. Tudor FXD. Kjøpt en del av disse i 20mm og 22mm. Bruker dem på mange av mine klokker.Hook and loop?
Kardborre… welcro..
Nei. Velcro - ikke welcro - er et patentbeskyttet navn. Reimen her er ikke kun en velcro, men har en viss og gitt funksjon - derav navnet "hook and loop". Se monteringsanvisningen.Kardborre… welcro..
Får måtta upp när de kommer. Förövrigt ser jag nu att det bara är hustruns 34,5 som har pärlemor effekt. 40mm är bara ljusblå.Certina har en tradition av att hålla på med uddamått, tyvärr
(Konstigt för min 34,5mm DS Action tar 18mm band, de kunde ju hållit sig till det kan man tycka)