• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Patric J

Rolex
2-Faktor
Intressant med en svensktillverkad klocka och Malm är ett nytt märke för mig.
Men de använder Seagull automaturverk vilket väl är kinesiskt? Antar att det är bra och tillförlitligt, eftersom det är så pass dyra klockor. Men undrar eftersom kinesiska urverk av allt det jag hittills läst är lägre rankat än t.ex. Seiko.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Den är fan inte helt otrevlig i sommarsolen :)
Fel datum dessutom, men är det semester så spelar det väl ingen roll.
87658C06-FA58-4864-83ED-1342D94E5F65.jpeg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Snyggt! en fråga till er som har bronsklockan är även spännet i brons eller ska man köpa det separat?
Spännet är i brons och var det som satt på från början som följde med vid köp. Verkar som det inte finns att köpa med brons spännet nu då dom inte säljer några bronsklockor längre eller ochså är det bara tillfälligt slut med bronsspännen.
 

Måberg

Panerai
Hörde på podden där Malm tog upp detta med lumen att många tyckte den var svag på Dalton serien så ska vara avsevärt bättre lume på uppdaterad Dalton 2.
Hur det är med Airwolf vet jag inte i jämförelse men kanske är samma där med "klenare" lume som i Dalton 1.
Det hade jag helt missat, tack! :)

Och nu blev man ju sjukt nyfiken på den kommande dykaren det snackas om dessutom..!
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Hej Malm-folket.

Jag tänkte vara lite fräck. Äger ingen Malm själv (ännu..) men svågern min är duktigt förtjust i märket. Det är kul då han själv är estlänning och annars inte direkt överöser vårt avlånga land med komplimanger 😂 Han gav precis bort en Malm Catalina (DLC-varianten) till sin brorson och han har vid flertalet tillfällen påtalat hur cool han tycker den brons/gröna varianten av Catalinan är. Men vad jag förstått går den inte att få tag i ny längre (rätta mig gärna om jag har fel!).
Tänkte därför försöka få tag på en begagnad Catalina bronze/green i bra skick och ge till honom i 30-års present. Vet att han hade blivit sjukt glad för det.
Om någon här har en som de tröttnat på eller känner någon som har en får ni gärna dra iväg ett PM. Har såklart även gjort en annons i Köpes.

Vad tror ni, kommer den någonsin produceras igen?
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Hej Malm-folket.

Jag tänkte vara lite fräck. Äger ingen Malm själv (ännu..) men svågern min är duktigt förtjust i märket. Det är kul då han själv är estlänning och annars inte direkt överöser vårt avlånga land med komplimanger 😂 Han gav precis bort en Malm Catalina (DLC-varianten) till sin brorson och han har vid flertalet tillfällen påtalat hur cool han tycker den brons/gröna varianten av Catalinan är. Men vad jag förstått går den inte att få tag i ny längre (rätta mig gärna om jag har fel!).
Tänkte därför försöka få tag på en begagnad Catalina bronze/green i bra skick och ge till honom i 30-års present. Vet att han hade blivit sjukt glad för det.
Om någon här har en som de tröttnat på eller känner någon som har en får ni gärna dra iväg ett PM. Har såklart även gjort en annons i Köpes.

Vad tror ni, kommer den någonsin produceras igen?
Om jag inte helt är ute och cyklar så har jag för mig att dom skulle släppa flera bronsvarianter av Catalinan men det blir nog ingen grön eller blå urtavla då utan någon annan färg.
Den blåa var ju limiterad i vart fall vet jag och den lär ju inte komma tillbaka. Möjligtvis den gröna då om den inte ochså var begränsad upplaga.
 
Topp