• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Norr_mange

Breitling
Tycker länken känns helt ok/bra! Men som du säger saknar den mikrojusteringen, och själva spännet är "tvådelat" eller vad det kallas
Okej :) Ja man får helt enkelt hoppas man kan få till länken till en lämplig längd, brukar själv vara rätt så grinig på just få till den bra, inte blodstopp och inte heller så de är jäkligt slapp.
Hur bär sig klockan rent storleksmässigt. Känns den som en 40mm eller bärs den större/mindre?
 

Måberg

Panerai
Okej :) Ja man får helt enkelt hoppas man kan få till länken till en lämplig längd, brukar själv vara rätt så grinig på just få till den bra, inte blodstopp och inte heller så de är jäkligt slapp.
Hur bär sig klockan rent storleksmässigt. Känns den som en 40mm eller bärs den större/mindre?
Diametern känns ganska lagom/upplevs inte som större än 40mm enligt mig (18,5 runt handleden), däremot är den relativt tjock på höjden.
I övrigt grymt nöjd med den sen jag fick den i måndags, ända "klagomålet" än så länge är väl att lumen kunde varit något bättre :)
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Min första MALM. Otroligt fin. Känns gedigen. Mysigt att skapa lite patina på bronset för nu skiner den lite väl mycke tycker jag.. :):cigar:
20210113_220117.jpg
20210210_153038.jpg
 

Mr Liebherr

Breitling
Oerhört sugen på en Catalina jag också, men jag inte nån info om hur tjock den är? Nån som hade orkat mäta den eller vet måttet?
 

Bozz

Panerai
2-Faktor

Hej, här är lite info från MALM 😊​

SPECIFIKATIONER​

Material: Brons CuSn8
Urtavla: Mörkblå
Boett: 41 mm (diameter), 14mm (höjd)
Urverk: Seiko VK64 mecaquartz
Glas: Safirglas
Vattenresistens: 100 m
Garanti: 5 år
Band: Vegetabiliskt garvat läder i kalvskinn med vingformat spänne i brons (CuSn8).
 

nemour

Omega
Okej :) Ja man får helt enkelt hoppas man kan få till länken till en lämplig längd, brukar själv vara rätt så grinig på just få till den bra, inte blodstopp och inte heller så de är jäkligt slapp.
Hur bär sig klockan rent storleksmässigt. Känns den som en 40mm eller bärs den större/mindre?
Vet att de börjat sälja halvlänkbitar nu för att kunna justera länkarna ännu bättre :)
 

Måberg

Panerai
Grattis och välkommen till klubben @Norr_mange ! Ja, visst är den svår att fota och göra rättvisa?

Ang länken igen: beställde min klocka direkt ifrån Malm och angav då storleken på min handled. Klockan anlände sen anpassad för detta och sitter sjukt bra :D givetvis skickade de med de överblivna länkbitarna också.
 

Norr_mange

Breitling
Grattis och välkommen till klubben @Norr_mange ! Ja, visst är den svår att fota och göra rättvisa?

Ang länken igen: beställde min klocka direkt ifrån Malm och angav då storleken på min handled. Klockan anlände sen anpassad för detta och sitter sjukt bra :D givetvis skickade de med de överblivna länkbitarna också.
Jag beställde också direkt av Malm, så jag skrev ett mail nu och kollade om jag kunde få tag i någon halvlänksbit. Fick snabbt svar och de skickas idag.
Kan inte annat än berömma den proffsiga kundbemötandet och servicen hos malm. 🙂
 

ZoomZoom

Omega
Skulle ni vilja säga att en Malm Dalton för 4100kr är ett bra köp och en bra instegsmodell att hamna i klock träsket?

Sugen på andra klockor men känns som jag får väldigt mycket klocka för dom pengarna.

1100kr i presentkort och 3000kr kontant

Hej, ja det tycker jag, om man är lite patriotiskt lagd också så är det ju extra kul med en Svenskmonterad klocka med en JAS och tre kronor på osv.
De är dessutom svintrevliga killar och svara alltid på mail och frågor mm...

Vilken färg blir det? :)
 

didrikson

Omega
Hej, ja det tycker jag, om man är lite patriotiskt lagd också så är det ju extra kul med en Svenskmonterad klocka med en JAS och tre kronor på osv.
De är dessutom svintrevliga killar och svara alltid på mail och frågor mm...

Vilken färg blir det? :)
En blå svart går tankarna åt. Jag är ju en Linköpings påg också och såg att företaget kom därifrån, lite de som lockar också
 

Norr_mange

Breitling
Skulle ni vilja säga att en Malm Dalton för 4100kr är ett bra köp och en bra instegsmodell att hamna i klock träsket?

Sugen på andra klockor men känns som jag får väldigt mycket klocka för dom pengarna.

1100kr i presentkort och 3000kr kontant
Jag håller med föregående talare och är väldigt nöjd över min Malm Air Wolf och kan absolut tänka mig fler Malm i framtiden :)
 
Topp