• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hooods

Panerai
2-Faktor
Ja jo sant men tycker bara det blir tråkigt om tudors produkter bara ska vara rolex homage. Är inget fan av baselsläppet men kul att de gör något eget iaf.
Hela Wilsdorfs affärsidé med Tudor gick ju ut på att sälja Rolex klockor med inköpta urverk och annan logga till ett billigare pris. Gillar man inte att Tudor ser ut som Rolex så får man söka sig till ett annat märke. Den dagen det inte går att hitta Rolex i Tudors klockor dör lite av märket för mig.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Så här efter Baselmässan så infinner sig en besvikelse hos mig. Det är på gränsen till frustrerande att Tudor inte verkar bry sig om att ta fram de modeller som verkligen efterfrågas. Tudor behöver inte göra några kundenkäter utan det räcker ett läsa kommentarerna på sociala medeier. Samtidigt så har de (tillsammans med Rolex så klart) en fantastisk marknadsposition där en del av strategin är arbeta inifrån och ut istället för tvärtom om som de flesta konsumentbolag behöver göra. Den position är avundsvärd och borde göra många andra tillverkare gröna av avund.

Det som är frustrerande är att Tudor skulle, med minimal ansträngning, kunna ta fram oerhört eftertraktade modeller. Det hade räckt med någon ny färg på BB58, en mer slimmad GMT och skippat Snowflakevisarna på chronon. Ska man gå efter något högre hängande frukt så hade en ny version av 79090 varit en omedelbar succé. Varför inte en ny version av de superfina jumbomodellerna 7017, 7019 och 7020?

Istället blir det två rätt bleka versioner av befintliga modeller och en dykare som doftar prototyp lång våg.

Jag somnar om och hoppas att det är lågkonjunktur nästa år så Tudor blir tvungen att lyssna på kunderna näsa Baselmässa.
Man verkar ju ha svårt nog att leverera det som säljer som det är. Ingen större poäng att lansera nyheter överhuvudtaget.
 

Gabriel90

Panerai
Så här efter Baselmässan så infinner sig en besvikelse hos mig. Det är på gränsen till frustrerande att Tudor inte verkar bry sig om att ta fram de modeller som verkligen efterfrågas. Tudor behöver inte göra några kundenkäter utan det räcker ett läsa kommentarerna på sociala medeier. Samtidigt så har de (tillsammans med Rolex så klart) en fantastisk marknadsposition där en del av strategin är arbeta inifrån och ut istället för tvärtom om som de flesta konsumentbolag behöver göra. Den position är avundsvärd och borde göra många andra tillverkare gröna av avund.

Det som är frustrerande är att Tudor skulle, med minimal ansträngning, kunna ta fram oerhört eftertraktade modeller. Det hade räckt med någon ny färg på BB58, en mer slimmad GMT och skippat Snowflakevisarna på chronon. Ska man gå efter något högre hängande frukt så hade en ny version av 79090 varit en omedelbar succé. Varför inte en ny version av de superfina jumbomodellerna 7017, 7019 och 7020?

Istället blir det två rätt bleka versioner av befintliga modeller och en dykare som doftar prototyp lång våg.

Jag somnar om och hoppas att det är lågkonjunktur nästa år så Tudor blir tvungen att lyssna på kunderna näsa Baselmässa.
Håller med !
Den enda klockan som jag väntat på var en BB58 i monokromt utförande eller blå, samt en ny sub.
Vilket som, så hade det blivit en jäkla braksuccé men man valde att (vänta?) med detta antar jag..
 

Gabriel90

Panerai
Man verkar ju ha svårt nog att leverera det som säljer som det är. Ingen större poäng att lansera nyheter överhuvudtaget.
BB58 är väl den klocka som haft störst efterfrågan och längst väntetid på..

Skulle Tudor lansera en ny sub hade väntetiderna varit mycket läääängre än BB58.
Skulle säljas för fantasisummor på annonser och C24... :p
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så här efter Baselmässan så infinner sig en besvikelse hos mig. Det är på gränsen till frustrerande att Tudor inte verkar bry sig om att ta fram de modeller som verkligen efterfrågas. Tudor behöver inte göra några kundenkäter utan det räcker ett läsa kommentarerna på sociala medeier. Samtidigt så har de (tillsammans med Rolex så klart) en fantastisk marknadsposition där en del av strategin är arbeta inifrån och ut istället för tvärtom om som de flesta konsumentbolag behöver göra. Den position är avundsvärd och borde göra många andra tillverkare gröna av avund.

Det som är frustrerande är att Tudor skulle, med minimal ansträngning, kunna ta fram oerhört eftertraktade modeller. Det hade räckt med någon ny färg på BB58, en mer slimmad GMT och skippat Snowflakevisarna på chronon. Ska man gå efter något högre hängande frukt så hade en ny version av 79090 varit en omedelbar succé. Varför inte en ny version av de superfina jumbomodellerna 7017, 7019 och 7020?

Istället blir det två rätt bleka versioner av befintliga modeller och en dykare som doftar prototyp lång våg.

Jag somnar om och hoppas att det är lågkonjunktur nästa år så Tudor blir tvungen att lyssna på kunderna näsa Baselmässa.
Träffsäker analys säger jag.
Hade kunnat presenteras mycket roligt, men känslan blev... fadd...
Tråkigt.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Älskar alla marknadsekonomiska perspektiv på vad Tudor skulle gjort eller inte, att de inte har en aning om vad deras kunder vill ha osv..

De har fulla orderböcker på modeller som BB58 och BB GMT. Varför skulle de släppa ytterligare versioner av just dessa nu?

De har ju ingen brådska direkt att skapa mer huvudvärk för sig själva, återförsäljare och kunder efter två enormt lyckade modeller som släpptes för bara 12 månader sedan som fortfarande är svåra att få tag på generellt sett.

Vem vet vad som händer nästa Basel eller för den delen någon gång innan dess, glömt inte att Pelagos LHD och BB Black släpptes sent på hösten och inte på Basel...

Självklart kan man tycka det är trist om inga av de nya modeller som släpptes föll en i smaken, ingen tvingar oss att köpa dem heller :)

Njut av modellutbudet som finns redan, är ju massa godbitar att välja mellan!
 

erow

Patek
2-Faktor
Kunde inte riktigt bestämma mig för vilken klocka som skulle användas idag, så blev samma som igår. Men det är nog favoriten just nu :)
20190326_094910.jpg
 

erow

Patek
2-Faktor
Som många andra blev jag besviken på baselsläppen, men det finns så många bra modeller ändå. Funderar på vilken som blir nästa tudor som ska provas :)
 

Åskviggen

Panerai
Till er som står i kö till Tudor Black Bay Harrods Edition. Någon som har fått någon uppföljning osv? Var inne hos krons nylighen och pratade lite med en säljare, min klocka (harrods tudor) kom på tal och då pratade han om att dom hade gått ur produktion. Jag ifrågasatte det och då avslutade han med "tyckte jag hörde det nyligen"..
Finns det någon som har vetskap om detta?o_O
 
Topp