Tror bara att det är glasring och ändlänkar som är solida.Är knapparna solida också? Dvs allt på boetten men länken pläterad?
Edit: så var det på BB S&G iaf. Där var kronan endast överlag med guld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror bara att det är glasring och ändlänkar som är solida.Är knapparna solida också? Dvs allt på boetten men länken pläterad?
Klockan i sig är det väl inget fel på - kul att de släpper lite galna modeller - men besvikelsen bland Tudor-fans ligger väl snarare i att de släpper denna, som mer än något annat eg. kanske blir någon form av koncept/statenent-klocka, men inte någon consumer-friendly nyiteration av förra årets hittar, BB58 och BB GMT?Mycket bra och balanserad artikel om P01.
https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-p01-hands-on
Varje år kan inte vara som alla förväntar sig. BB58 och GMT är underbara, gå och köp dem och njut av dem under tiden är mitt tips (tror många som gnäller inte äger dessa klockor från 2018 till att börja med).Klockan i sig är det väl inget fel på - kul att de släpper lite galna modeller - men besvikelsen bland Tudor-fans ligger väl snarare i att de släpper denna, som mer än något annat eg. kanske blir någon form av koncept/statenent-klocka, men inte någon consumer-friendly nyiteration av förra årets hittar, BB58 och BB GMT?
+ Tudor tvingar ingen att köpa...Varje år kan inte vara som alla förväntar sig. BB58 och GMT är underbara, gå och köp dem och njut av dem under tiden är mitt tips (tror många som gnäller inte äger dessa klockor från 2018 till att börja med).
Som jag sa, klart de kommer fler färgval framöver.
Buy what you like and enjoy it!
Mycket bra och balanserad artikel om P01.
Den har vuxit på mig sedan man sett wristshots. Fortfarande ful, men skönt ful. Det är ju också lite roligt att man prånglar ut en extremt nischad klocka efter alla sjukt mainstream BB.Mycket bra och balanserad artikel om P01.
Den kommer sälja till de mest inbitna fansen, nu vet vi att det kommer komma roligare saker om ett år, som en sub eller BB58 varianter?Jag tycker fortfarande den är hemsk tyvärr. Men Tudor har ju lite uppförsbacke med den här modellen eftersom många har förväntat sig en ny sub i några månader...
Den kommer sälja till de mest inbitna fansen, nu vet vi att det kommer komma roligare saker om ett år, som en sub eller BB58 varianter?
Du har helt rätt, nästan alla "riktiga" klockor ser bättre ut i verkligheten, misstänker att så även är fallet med p01, hade jag min samling helt klar och fortfarande stålar på klockkontot - why not? och där har vi målgruppen!P01:an är kanske inget man köper och är OWG med.. känns som att den passar in i en större samling med rotation.
Riktigt coolful som jag hade kunnat sporta lite då och då.
Var det allt från Tudor eller kan man våga hoppas på något mer?
Mmm faaast det saknas ju inte fina klockor att välja före det där monstret ...Du har helt rätt, nästan alla "riktiga" klockor ser bättre ut i verkligheten, misstänker att så även är fallet med p01, hade jag min samling helt klar och fortfarande stålar på klockkontot - why not? och där har vi målgruppen!
Årets citat redan i mars?Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt.
Det var ett misstag av Tudor att skapa hopp bland fansen om en eventuell Tudor Sub.Jag tycker fortfarande den är hemsk tyvärr. Men Tudor har ju lite uppförsbacke med den här modellen eftersom många har förväntat sig en ny sub i några månader...
Hade den varit limiterad i säg 500 exemplar tror jag att folk hade haft helt annan syn på den och hypat den totalt!Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström
Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.
Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.
Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.
Hade den varit limiterad i säg 500 exemplar tror jag att folk hade haft helt annan syn på den och hypat den totalt!
Ja, verkligenJa, och det hade dessutom varit mycket mer passade till klockans historia som prototyp.
Hade den varit limiterad i säg 500 exemplar tror jag att folk hade haft helt annan syn på den och hypat den totalt!
Kan nog se lite bättre ut, typ som en vanlig klocka, om man pillar bort de skrymmande ändlänkarna.Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström
Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.
Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.
Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.
Kan nog se lite bättre ut, typ som en vanlig klocka, om man pillar bort de skrymmande ändlänkarna.
Jo det är pest eller kolera... utvecklingsvarierade ändlänkar eller abnormt långa bandhorn.Tror du inte att luggarna kommer att se väldigt långa ut då?
Ja, och det hade dessutom varit mycket mer passade till klockans historia som prototyp.
Fan vad bra den är!
Synd att den kostar 60' på länk. Tycker det är lite i överkant :/
Är den som de andra Tudor med two tone är länken inte ens i solitt guld utan de kör någon variant av tjock plättering. Tråkigt....Fan vad bra den är!
Synd att den kostar 60' på länk. Tycker det är lite i överkant :/