Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte hänt mig vad jag vet och jag har ätit MYCKET råbiff och rått kött överlag. Har däremot blivit dålig av ostron några ggr. Blev skitdålig förra året när det kom ut avloppsvatten runt kusten i Frankrike.Är det någon som blivit risig i kistan av en råbiff någongång?
Är det en risk?
Hur brukar du gå tillväga när du gör den? Köper du färsk över disk? Vakuumförpackad? Skär bort ytskikt? Fryser ner (bör väl inte göra någon skillnad alls?), innanlår? Oxfilé? Annan detalj?Har inte hänt mig vad jag vet och jag har ätit MYCKET råbiff och rått kött överlag. Har däremot blivit dålig av ostron några ggr. Blev skitdålig förra året när det kom ut avloppsvatten runt kusten i Frankrike.
Nej och nej om den som hanterar köttet vet hur man ska göra.Är det någon som blivit risig i kistan av en råbiff någongång?
Är det en risk?
Jag köper över disk och ber dem oftast mala köttet åt mig. Innanlår är väl det klassiska men den senaste tiden har jag köpt rulle, riktigt gott och billigare än innanlår. Frysning bör inte göra någon större skillnad på de farliga bakterierna i alla fall, tyvärr.Hur brukar du gå tillväga när du gör den? Köper du färsk över disk? Vakuumförpackad? Skär bort ytskikt? Fryser ner (bör väl inte göra någon skillnad alls?), innanlår? Oxfilé? Annan detalj?
Oj, vilken fru! Ser assmarrigt ut.Frugan överaskade med hemmagjord råbiff gjord på oxfilé
Köper det mesta över disk. Men ibland vakuumförpackat. Aldrig fryst. Kör mest oxfilé men har kört innanlår ett par ggr, den är vakuumförpackad. Har de fin köttfärs så kör jag gärna på det också. Är uppvuxen med en farsa som var styckmästare i 40år så man har ätit en del kött om man säger så. Förr i tiden när man inte lagade mat i butiken så fick farsan ta hem kött som annars skulle slängas pga gammalt datum. Det bästa köttet är bäst precis innan det blir dåligt. När entrecôten börjar ramla isär då jäklar är den finHur brukar du gå tillväga när du gör den? Köper du färsk över disk? Vakuumförpackad? Skär bort ytskikt? Fryser ner (bör väl inte göra någon skillnad alls?), innanlår? Oxfilé? Annan detalj?
Nu har även jag testat en råbiff på Lykke. Första gången jag äter en som är gjord på kalv. Tyckte den var mycket god och väl värd pengarnaTillbaka på Lykke (Stockholm)
Gjord på kalv denna gång. Bra, men den på oxfilé var bättre
Den är helt ok! Vill dock att de ska göra den på oxfilé igenNu har även jag testat en råbiff på Lykke. Första gången jag äter en som är gjord på kalv. Tyckte den var mycket god och väl värd pengarna
Ja det är nog godast så! Har även hunnit med en råbiff på Tak i veckan, men den var då ingen höjdare. Kan nog faktiskt ta pris som den sämsta råbiffen jag ätit…Den är helt ok! Vill dock att de ska göra den på oxfilé igen
Ja det är nog godast så! Har även hunnit med en råbiff på Tak i veckan, men den var då ingen höjdare. Kan nog faktiskt ta pris som den sämsta råbiffen jag ätit…
Har du något favoritställe?
Stockholm:
Griffins (väldigt prisvärd dessutom)
Restaurang SMAK (twist)
Strandvägen 1
Jag har ätit den många gånger och har alltid varit nöjd, men nu är det nog tre år sedan sist, åtminstone.Är det någon som har provat råbiffen på Operabaren och kan ge ett omdöme?
Är det någon som blivit risig i kistan av en råbiff någongång?
Är det en risk?
Jag hade inte vågat.
Ej kvinna eller gravid men parasiter kan ju också drabba män.
Kan gravida äta rostbiff?
Kan man äta rostbiff när man är gravid. Rostbiff är kött som ofta är lite rödaktigt. Rött kött, även rostbiff, skall inte ätas när man är gravid. Babyhjälp.sewww.babyhjalp.se