• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den ostekta tråden om Råbiff.

Efter lite ostron så blir det en redig råbiff.
20200828_182436.jpg

Tog en råbiff till lunch häromdagen på Copine på Kommendörsgatan. Med ”Libbsticka, Gravad Äggula, Pepparrot & Kapris”. Klart godkänd, men ingen klassisk råbiff precis. Kom med grönsallad och pommes.

Imorgon lördag blir det råbiff till förrätt.

Någon som kan tipsa om nåt gott tillbehör?

(Jag brukar ha egengjord majonnäs med mera dijonsenap, cornichoner, inlagd rödlök, kapris/friterad kapris, krossad chips, finhackad lök, rödbetor.)

Senast ändrad:
Hittade receptet på nätet också. Tar mig friheten att döpa om den :):

Tartare Grafton

2 äggulor
2 msk god olja (jag brukar ha i lite mer)
2 tsk Dijonsenap
1 msk Worchestershiresås (eller mer)
2 stänk Tabasco
1-2 msk finhackad gul lök (eller mer)
1 msk hel kapris (brukar balansera syran med lite av spadet med)
Hackad persilja till garnering

Beredning: Vispa gulorna pösiga i en djup tallrik med en gaffel, tillsätt olja och senap under fortsatt vispning tills den tjocknar lite.
Tillsätt Tabasco och Worchestershiresåsen. Blanda i lök, kapris och en del av persiljan. Krydda väl med salt och nymalen peppar.
Blanda nu såsen med köttet och garnera med resten av persiljan.

Imorgon lördag blir det råbiff till huvudrätt.

Någon som kan tipsa om nåt gott tillbehör?

(Jag brukar ha egengjord majonnäs med mera dijonsenap, cornichoner, inlagd rödlök, kapris/friterad kapris, krossad chips, finhackad lök, rödbetor.)
Citerar mig själv. Smaklig spis!

Då har man provat råbiff även på Stallmästaregården. Knappt godkänd och med tanke på det relativt höga priset är jag inte helt nöjd. En 2/5 men om man bortser från priset en 2,5/5.
I övrigt ett trevligt ställe i trevlig miljö men de måste verkligen jobba på sin råbiff. Inget jag kan rekommendera, finns bättre till bättre pris.
E022F14A-4FB7-4EC2-8BBD-A609BCD1AE84.jpeg

Senast ändrad:
Då har man provat råbiff även på Stallmästaregården. Knappt godkänd och med tanke på det relativt höga priset är jag inte helt nöjd. En 2/5 men om man bortser från priset en 2,5/5.
I övrigt ett trevligt ställe i trevlig miljö men de måste verkligen jobba på sin råbiff. Inget jag kan rekommendera, finns bättre till bättre pris.
E022F14A-4FB7-4EC2-8BBD-A609BCD1AE84.jpeg
Ser verkligen dassig ut.

854FA7A2-3636-4E89-9C53-6E2180C1AF6A.png

Tillbaka
Topp