Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
UnderbartStädade kylskåpet idag och inser att det blivit lite råbiff hemma sista tiden. Brukar spontanköpa lite kapris då och då , för man tänker ju alltid att det är slut. Nu var det långtifrån slut. Två burkar var fulla, resten halvfulla
Lite av en kapris-horder? Well, Värre laster finnsStädade kylskåpet idag och inser att det blivit lite råbiff hemma sista tiden. Brukar spontanköpa lite kapris då och då , för man tänker ju alltid att det är slut. Nu var det långtifrån slut. Två burkar var fulla, resten halvfulla
Haha, jag tror att du skämtar nu? Eller?Aldrig testat råbiff, brukar vilja ha den grillad. Något man bör prova?
helt sant, aldrig provat.Haha, jag tror att du skämtar nu? Eller?
Men då måste du prova. En del har problem med konsistens och har väldigt svårt för råbiff, men det vet du inte innan du har provat. Lite av en vattendelare, man älskar det eller så hatar man det.helt sant, aldrig provat.
Kan rekommendera att testa som förrätt. Jag gillar verkligen råbiff men tycker ibland att en hel huvudrätt kan bli för mycket.helt sant, aldrig provat.
Var säker på att du trollade. Nio sidor råbiff-porr resulterar i frågan ”något man bör prova?” Duh.helt sant, aldrig provat.
Råbiff-burgare? Nu har jag sett allt!Liten variant idag. Blev god.
Fick till den bra!!Råbiff-burgare? Nu har jag sett allt!
Ser bra ut! Var alldeles för länge jag var ute och åt råbiff... Usch vad hungrig man blev nu. Tur det är fredag imorgon.Dagens råbiff på Styrelsen vid Kungsholmstorg och en vecka sedan från Grodan.
Grodan var bäst men styrelsen rekommenderas de med. Skönare ställe om inte annat. Minus för båda dock är att de kunde vart mera konjak i biffen.
Hittade receptet på nätet också. Tar mig friheten att döpa om den :
Tartare Grafton
2 äggulor
2 msk god olja (jag brukar ha i lite mer)
2 tsk Dijonsenap
1 msk Worchestershiresås (eller mer)
2 stänk Tabasco
1-2 msk finhackad gul lök (eller mer)
1 msk hel kapris (brukar balansera syran med lite av spadet med)
Hackad persilja till garnering
Beredning: Vispa gulorna pösiga i en djup tallrik med en gaffel, tillsätt olja och senap under fortsatt vispning tills den tjocknar lite.
Tillsätt Tabasco och Worchestershiresåsen. Blanda i lök, kapris och en del av persiljan. Krydda väl med salt och nymalen peppar.
Blanda nu såsen med köttet och garnera med resten av persiljan.
Citerar mig själv. Smaklig spis!Imorgon lördag blir det råbiff till huvudrätt.
Någon som kan tipsa om nåt gott tillbehör?
(Jag brukar ha egengjord majonnäs med mera dijonsenap, cornichoner, inlagd rödlök, kapris/friterad kapris, krossad chips, finhackad lök, rödbetor.)
Den måste jag testa!Råbiff gjord på oxfilé på restaurang Lykke i Stockholm.
En av de bättre jag har ätit. Så len och grymma smaker!
Inte jag heller, men efter den här tråden absolut!helt sant, aldrig provat.
Ser verkligen dassig ut.Då har man provat råbiff även på Stallmästaregården. Knappt godkänd och med tanke på det relativt höga priset är jag inte helt nöjd. En 2/5 men om man bortser från priset en 2,5/5.
I övrigt ett trevligt ställe i trevlig miljö men de måste verkligen jobba på sin råbiff. Inget jag kan rekommendera, finns bättre till bättre pris.
HahaSer verkligen dassig ut.